Rohamtempóval pakolja ki a Firaxis a tavalyi év egyik legnagyobb pozitív csalódását okozó Midnight Suns extra tartalmait, ami miatt a játék rajongói habzó szájjal ébrednek még a legkeményebb munkanap után is, hajnal kettőkor. Valahogy így tettem én is, és gyorsan végig is szánkáztam az új tartalmakon, a minőség pedig szerencsére maradt olyan, amilyen eddig volt. Deadpoolt picit nehezebben vette be a gyomrom, de az utána következő Venom tartalmi frissítés meghozta azt, amit az előtte lévőből hiányoltam, most pedig, hogy befutott minden vámpír legvámpírabbika, elmondható, hogy semmi ok nincs a panaszra!
Pengeélen táncol
Szóval színre lépett Morbius és az egyre szövevényesebb történet ismét tovább hízik. Ebben még mindig a világot ért vámpírtámadás körülményeit, okait és a többit próbálod megfejteni, miközben pontot próbálsz tenni az ügy végére. Azt tudtuk már korábban is, hogy Mephistonak valamiért szintén nem tetszik a bolygó feletti vámpír hatalomátvétel gondolata, illetve azt is tudtuk, hogy nagy eséllyel maga Dracula áll az események hátterében – részben legalábbis. Ebben a DLC-ben Sin (a Vörös Koponya lánya) is visszatér egy kis akció erejéig, de a főszereplő nyilván Morbius, aki elég hamar hozzád verődik. A tematikából adódóan megint fontosabb szerepet kap Penge, aki a Deadpoollal való lazább párbeszédek után ismét komolyabb és érdekesebb tematikák mentén filozofálgat, a számára kevésbé szimpi (lévén egy vámpírszerű személy) Morbius társaságában. Egyébként maga Morbi is sokkal érdekesebb, mint tavaly, abban a bizonyos filmben. Néhol már olyan témák lettek bedobálva (misztikum vs. technológia), hogy csak pislogtam.
A legújabb passzív státusz-effekt a Hunger (Éhség), amit növelve Bloodlust-ot (Vérszomj) kapsz, ezzel okozva körönkénti bleeding (vérzés) sebzést ellenfeleidnek. Morbius kártya-pakkja egyébként nagyjából az átlag színvonalat hozza, picit MÉG MINDIG hiányolom az igazán látványos mozzanatokat a karakterek repertoárjából, de ez egy-két kivétellel az alapjátékban is így volt, szóval nincs vele annyira nagy gond. Ha igazán ütős csapatot akarsz összehozni, akkor Penge és Morbius képesek olyan mértékű vérfürdőt rendezni a pályákon, hogy az ember képes ámulni és bámulni, mennyire jól ki vannak találva a különféle mechanikák, illetve mennyire jó azok kombózása, keresztezése. Még mindig egy beteg módon addiktív és élvezetes harcrendszer ez, ami a DLC-vel csak még vérmocskosabb lett. Persze továbbra is Hulk-hoz és a legendás világpusztító képességéhez köthető a leginkább kiakasztó mértékű darálthús, amit itt láttam, de azért szép, hogy ezen a téren milyen kreatív módon történik a fejlesztők fejében az agyalás, és elképzelni sem tudom, mi vár még a jövőben.
Laborvizsgálat
Három főküldetést kapsz, mint az előző extra tartalmakban, és nagyjából pont ugyanannyi farmolnivalót, szóval a 2-4 órányi extra tartalom itt is megtalálható – csak attól függ, mit és mennyit szeretnél összeszedni Morbiusból. A végső, legendás kártyához megint a kimaxolt kapcsolatra kell hajtani, ami még mindig érdekes betekintést ad az adott karakter lelkivilágába. Nemcsak három extra küldetés jött, de három új kutatás is. Az egyik egy új, craftolható kártyát vág hozzád, amit a lápjárástól függetlenül bármikor ellőhetsz a harcok közben, ha van belőle. A másik két kutatás megnyit egy újabb részleget a Forge-on belül: itt lényegében karaktereid statjait tudod változtatgatni. Sajnos nem tetszés szerint, hanem minden nap új dolgokat ajánl fel neked Morbius Kis Laboratóriuma, és ott válogathatsz a bónuszok, illetve a karakterek között. Minden bónusz jár valami levonással is, szóval ügyesen kell sáfárkodni, ha igazán hasznos módon akarod ezeket alkalmazni. Ennek az új feature-nek el tudtam volna képzelni egy picit átgondoltabb verziót, de igazából, ha tudod, hogy melyik karakternek mi az erőssége és a gyengéje, akkor azokra simán rá tudsz gyúrni még így is.
Szóval a harmadik DLC sem okozott csalódást, totálisan azt hozza, amit elvárhatsz ezektől a kis extra tartalmaktól. Negyediknek pedig Storm/Vihar/Ciklon érkezik majd, akin keresztül reményeim szerint kapunk egy erős lezárást a vámpír sztorivonalból – tippre április közepe-vége magasságában. És hogy azután mi lesz a Midnight Suns sorsa? Remélem, hogy még egy jókora adag DLC, és pár év múlva egy korrekt folytatás.