- Feltörték a Final Fantasy XII: The Zodiac Age-t
- Ezt a Denuvo legfrissebb, 5.0-ás változata védte
- Ez fogja védeni a Far Cry 5-öt is
Sokáig bírta a Denuvo 4.8 a kalózok támadását, de végül kénytelen volt megadni magát a CPY támadásainak, sőt olyannyira ledőltek a falak, hogy az Assassin’s Creed Originst védő 4.9-es változatát szintén feltörték – igaz, ehhez három hónap kellett. És bizony ezzel újra megindult a lavina, mert a legújabb, 5.0-s változat lezúzásához már csak valamivel több mint két hét kellett.
A Denuvo 5.0 védte ugyanis a Final Fantasy XII: The Zodiac Age PC-s változatát, amin a CPY tizenhét nap alatt átjutott, és valószínűleg a Dragon Ball FighterZ is hamarosan erre a sorsra jut, hiszen nyilván nem állnak meg a crackerek egy játéknál.
Ez persze nem túl jó a kiadóknak, mert például a Ubisoft is a Denuvo 5.0-t helyezi el a Far Cry 5-ben, ha csak addig nem jön újabb változat. De ezután könnyen lehet, hogy már egy nappal a március 27-ei megjelenés után bárki játszhat majd vele.
A mondandódban csak egy pici bökkenőt találok, ami így jobban belegondolva nem is olyan pici.
"ameddig az internet nem volt ennyire jelentős és gyenge volt a kapcsolat mindenhol, addig nem voltak lényegében warezolni valók"
Na ez így ebben a formában nem igaz. A warez régen is jelen volt, csak éppen a kutya nem törődött vele.
Megvannak még a jó kis régi "sárga kazetták", és a hozzá tartozó gépek?
Akinek esetleg nem rémlik miről beszélek, azoknak tartok egy kis memóriafrissítést.
A "sárga kazik" úgy a 90-es évek végén, a 2000-es évek elején élték fénykorukat.
Legtöbbször piacokon lehetett beléjük futni (nálunk még kölcsönző is volt ), némely kazi ára meghaladta akár az 5000 Ft-ot is, és nem mellesleg a cucc nem volt más, mint egy szépen lemásolt NES játékkonzolhoz, köznevén Nintendo Entertainment System-hez járó játék. A játékokat futtató cucc, pedig egy egyszerű gép volt, amire rátettek egy NES emulátort.
Szóval, mintha ma árulnék egy ócska PC-t, amire rátennék egy PS1 emulátort, és ahhoz árulnék 5000 Ft-ért írott PS1 játékokat. A különbség csak annyi, hogy tudtommal a sárga kazik egy időben futottak a NES játékokkal, szóval a PS1 helyére inkább egy PS4PRO-t kell odaképzelni.
Az ipar viszont még sem omlott össze!
Mondjuk, pc-s/későbbi konzolos réteget sem kellett félteni, hiszen voltak külön helyek, ahol 500-1000 Forintért megírták neked azt a játékot, ami érdekelt. De említhetném itt azt is, hogy már a vakelit lemezeket is gond nélkül másolgatták, és passzolgatták tovább.
Tehát, a warez mindig is jelen volt, azzal a különbséggel, hogy régen a kalózok még pénzt is csináltak belőle, amire manapság már nem nagyon van példa (kivétel a fizetős torrent oldalak, vagy az ftp tárhelyek (ha ilyenek még vannak)). Arról pedig csak a cégek tehetnek, hogy a warez miatt pénzt vesztenek (feltéve ha vesztenek), de ezt már Te is leírtad.
Konzolból is nekünk csak a ps2 és ps 3 van meg, mindkettőt viszonylag régebben szereztük be, csak hogy legyen, de igazából nekem nem kellett és a húgom idővel megunta őket.
Szóval nem netes úton, de fizikailag cd és dvd formátumban voltak beszerzett játékok, meg sokáig töltött is le öregem számunkra, de úgy voltam vele, hogy lehetőség szerint szeretnék fehér maradni és éppen ezért félre tettem rá az összekapart pénzem, amióta meg dolgozom, csak legálisan szereztem be játékot. Most már az internet elterjedésével viszont nagyobb károkat tud okozni, mivel szélesebb körben lehet letölteni, viszont vannak akik ennek ellenére is megveszik a játékot, csak kipróbálják és utána veszik meg.
A mondandódban csak egy pici bökkenőt találok, ami így jobban belegondolva nem is olyan pici.
"ameddig az internet nem volt ennyire jelentős és gyenge volt a kapcsolat mindenhol, addig nem voltak lényegében warezolni valók"
Na ez így ebben a formában nem igaz. A warez régen is jelen volt, csak éppen a kutya nem törődött vele.
Megvannak még a jó kis régi "sárga kazetták", és a hozzá tartozó gépek?
Akinek esetleg nem rémlik miről beszélek, azoknak tartok egy kis memóriafrissítést.
A "sárga kazik" úgy a 90-es évek végén, a 2000-es évek elején élték fénykorukat.
Legtöbbször piacokon lehetett beléjük futni (nálunk még kölcsönző is volt ), némely kazi ára meghaladta akár az 5000 Ft-ot is, és nem mellesleg a cucc nem volt más, mint egy szépen lemásolt NES játékkonzolhoz, köznevén Nintendo Entertainment System-hez járó játék. A játékokat futtató cucc, pedig egy egyszerű gép volt, amire rátettek egy NES emulátort.
Szóval, mintha ma árulnék egy ócska PC-t, amire rátennék egy PS1 emulátort, és ahhoz árulnék 5000 Ft-ért írott PS1 játékokat. A különbség csak annyi, hogy tudtommal a sárga kazik egy időben futottak a NES játékokkal, szóval a PS1 helyére inkább egy PS4PRO-t kell odaképzelni.
Az ipar viszont még sem omlott össze!
Mondjuk, pc-s/későbbi konzolos réteget sem kellett félteni, hiszen voltak külön helyek, ahol 500-1000 Forintért megírták neked azt a játékot, ami érdekelt. De említhetném itt azt is, hogy már a vakelit lemezeket is gond nélkül másolgatták, és passzolgatták tovább.
Tehát, a warez mindig is jelen volt, azzal a különbséggel, hogy régen a kalózok még pénzt is csináltak belőle, amire manapság már nem nagyon van példa (kivétel a fizetős torrent oldalak, vagy az ftp tárhelyek (ha ilyenek még vannak)). Arról pedig csak a cégek tehetnek, hogy a warez miatt pénzt vesztenek (feltéve ha vesztenek), de ezt már Te is leírtad.
Olvasd csak át még egyszer "figyelmesen"!!
Köszi
A témához : "egyszer már leírtam egy hosszú kommentet, de menet közben az oldal kiléptetett és így elveszett, de azért még1x neki esek."
A warezolás és a játékok eltulajdonítása valóban nem szép dolog és nem kifejezetten jó, mert a cégek bevételtől esnek el. Azt nem tudom megjósolni vagy taglalni, hogy mennyi hatása lenne a piacra nézve, de lényegi hatásai biztos lennének, egyik ilyen lehet pl az, hogy senki sem vesz meg semmit, vagy mindenki lehúzó kritikákkal fog illetni minden játékot, hogy a fejlesztőket bosszantsák és a játék árából lefaragjanak ezáltal, mert ha nem veszi a terméket senki, akkor nincs bevétel, tehát idővel a kiadó-fejlesztő rá lesz kényszerülve arra, hogy olcsóbban adja az adott terméket.
A warezolás teljes megszűnése pl okozhat olyan mellékhatást is, hogy a fejlesztők és a kiadók eltunyulnak, mert nem kell tartaniuk attól, hogy valaki a terméküket lelopja és feltöri. Ez munkahelyek megszűnéséhez is vezet, mert rengetegen dolgoznak abban a szektorban és szakmában is, akik a védelmek előállításával és szoftverek biztonságossá tételével foglalkoznak. Az hogy tartani kell attól, hogy a játékod nincs biztonságban egy lehetőséget ad bizonyos cégeknek, hogy megvédjék azt és valamennyire rá vannak a fejlesztők kényszerítve arra, hogy jó vagy jobb játékot csináljanak, mert a jó reputáció jobb lehetőségeket és még több elégedett vásárlót jelent. Ez mondjuk nem garancia sajnos semmire sem, mert hiába jó a játék, ha valaki kalózkodik, akkor mindegy milyen játékot, de azt leszedi, mivel az ingyennél nincs jobb ajánlat.
A másik, hogy a warezolás és más letöltési formák addig mindenképpen megmaradnak, ameddig nem lesznek tesztelési lehetőségek a játékok és más termékek terén. Miért vennél meg bármit, ha nem tudod biztosra, hogy az jó lesz e? A biztonság és megbízhatóságot ki kell érdemelni és azt a látszatot kell kelteniük a cégeknek (nem csak játékfejlesztők), hogy ők foglalkoznak a termékkel, felhasználókkal és fontos nekik a jó minőség. Ezeket kell valamilyen formában elérni, ezért a jelenlegi rendszer sokáig nem életképes, mert ezt kevés esetben tudják elérni. Az egyik lehetőség pl amit az origin is csinál most, hogy a termékek kipróbálhatóak egy bizonyos havidíj fejében és nem kell kiköltened súlyos pénzeket a játékokra, hanem fizetsz egy havidíjat és azzal kipróbálhatsz más játékokat is. Megmarad az opció, hogy megvedd a terméket, de nem vagy rá kényszerítve.
Másik, hogy régen ameddig az internet nem volt ennyire jelentős és gyenge volt a kapcsolat mindenhol, addig nem voltak lényegében warezolni valók, mivel nem tudtak megosztani a sávszélesség miatt jóformán semmit sem. A régi időkben pl ezért voltak a magazinok is tele cd-kkel és demókkal is, ekkor még a fejlesztők rászánták azt az időt és pénzt, hogy a játékból mutatóba kitettek egy játszható demót, vagy sharewaret, ami alapján eldönthetted a vásárlást is. Volt amelyik korlátozva volt, de szabadon játszhattál vele, meg volt olyan megoldás is, ami limitált ideig volt elérhető, de a teljes játékkal játszhattál. Ezekre az időkre jobban visszaemlékszik az ember, de ezek költségesek voltak és sok játék fejlesztő ki is dőlt ezekben az időkben, mert a költségek magasak voltak.
Ma már az internet a digitális letöltésnek lehetőséget ad, tehát meg tudod venni a játékot teljes egészében és online, nem kell hozzá fizikai hordozó, viszont a tesztelési lehetőségeket is korlátozták és vagy egyáltalán nincs benne. Nem tudod biztosra venni, hogy az adott játék kell e neked vagy sem, mivel nincs hasonlítási alapod és nem tudsz annyi időt eltölteni a játékban, hogy leteszteld rendesen. Sosem tudhatod a 2 órában meg, hogy a játék 2 óra 1 perckor nem e dob valami crasht, amitől a játékod játszhatatlan. A mai piac zsákba macska és sok helyen meg lehúznak is, meg már rászoktak arra is a nagyobb cégek, hogy az árán túl még fizess a játékért, mindegy milyen indokkal. Régen vagy előfizettél vagy megvetted a játékot teljes egészében és csak a nagy kiegészítőkért kértek el pénzt, ma már minden kis vackot dlc be tömörítenek és úgy adják el neked, ami akár a játékban is lehetett volna. Ilyenkor az ember a kapzsiságot és a lustaságot látja és a pénztárcáddal tudsz szavazni oly módon, hogy nem veszel meg semmit, de ha meg nem veszed meg, nem tudod hogy kell e. Ez a baj lényegében a mostani játékiparral és a warez is pont emiatt lényegében meg fog maradni, mivel más alternatívát nem tud adni a kipróbálásra. Akkor lenne változás, ha a fejlesztők valamilyen formában kipróbálhatóvá tennék a játékokat újra és több időt adnának a játékosoknak, mondjuk 1 teljes napot vagy 2 napot a próbálásra. Sok játék időt igényel a kijátszásra, de értelemszerűen nem fogod a nap 24 órájában nyüstölni a játékot, az idő meg a telepítéstől számítva megy, szóval lényegében a beállításoknál már lejár az idő, mielőtt játékban lennél. Ezért kéne a több idő, vagy az originen lévő megoldás, vagy alternatív megoldások.
Bocs a wall of textrért, de ezt úgy éreztem muszáj leírni.
Olvasd csak át még egyszer "figyelmesen"!!
Köszi
Most már soha többé nem fog warezolni (nem mintha beszélt volna egyáltalán róla).
Fejbe ne lőjük véletlenül?
Abba van az összes DLC, de sehol sem találom.
Pedig kéne lennie?
Ez PC-re is igaz, engem nem érint amíg áll a Steam, de nagyon várom a pillanatot, amikor fizikailag képtelenség lesz warezolni.... Kicsit félek tőle, mert lehet negatív hatással az árakra, de azért, hogy a sok kis ***** bekussoljon végleg... ennyit megérne ! :D
Pedig nem az!
Én tavaly maradtam egy hétre net nélkül, és piszkosul örültem, hogy mennek a dolgok offline.
Az origint anno azért utáltam meg, mert az offlineba rakáshoz előbb online be kellett lépni. Hát mekkora hülyeség ez?
Abba van az összes DLC, de sehol sem találom.
Pedig kéne lennie?
Büdös *****ba hogy felhúztál
Ez PC-re is igaz, engem nem érint amíg áll a Steam, de nagyon várom a pillanatot, amikor fizikailag képtelenség lesz warezolni.... Kicsit félek tőle, mert lehet negatív hatással az árakra, de azért, hogy a sok kis ***** bekussoljon végleg... ennyit megérne ! :D
- Az asztali géped mezei "kábeltévévé" változtatását
- A színtiszta online only eröltetését minden játék esetében
- A játékokhoz való hozzáférésed "köztes lépéshez" (Origin, Steam, Uplay etc.) való kötését
- A bolti "retail" verziók megszűnését
- A játék kölcsönzés megszűnését
Ez PC-re is igaz, engem nem érint amíg áll a Steam, de nagyon várom a pillanatot, amikor fizikailag képtelenség lesz warezolni.... Kicsit félek tőle, mert lehet negatív hatással az árakra, de azért, hogy a sok kis ***** bekussoljon végleg... ennyit megérne ! :D