A 2013-ban bejelentett Mantle API, mely könnyebb hozzáférést ígért a Graphics Core Next termékvonalba tartozó grafikuskártyák erőforrásaihoz, ezáltal nagyobb teljesítményt facsarva ki ezekből, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, az AMD pedig most befejezi a további optimalizálást.
Az AMD az AnandTech stábjának erősítette meg, hogy habár konkrétan az API támogatását nem szüntetik meg, de további optimalizálására már senki se számítson, az erőforrásokat ugyanis a Vulkannal és a DirectX 12-vel kapcsolatos munkákra fordítják.
„Ezen a ponton a Mantle lényegében elavult, s noha az AMD nem törekszik arra, hogy eltörölje az ezzel való kompatibilitást, nem is dolgoznak azon, hogy ezt javítsák. A Mantle-kísérletnek ezzel vége.” -- írta a portál.
Na mind1, ebben nem leszünk 1 véleményen.
Ezt mivel támasztanád alá?
Elérték vele, h. legyen DX12 és Vulkan! Ezáltal többet értek el vele, mint amennyi elsőre volt az egészben!