A Paradox ez E3 alkalmával arra kérte a rajongókat, tegyenek fel kérdéseket a játékkal kapcsolatban, megígérve, hogy a legjobbakra, a legtöbbeket érdeklőkre a fejlesztők válaszolnak. Nos, a svéd urak híresek arról, hogy betartják a szavukat, így máris fellőtték a YouTube-on található csatornájukra ezt a bő negyedórányi anyagot, melyet alant megtekinthettek. Az E3-on egyébként egy új bétát is bemutattak a srácok, amelybe bekerült néhány újdonság is, így alant a videók és ezek rezüméje következik.
A játék pár száz évvel az első rész után játszódik. Ardaniában viszonylagos béke uralkodott, királyok jöttek és mentek, ám a legújabb uralkodó, Leonard kicsit elbaltázta a dolgokat: megidézett egy démont, aki átvette a hatalmat a birodalom felett, így a mi dolgunk lesz, hogy aprólékos munkával, tartományról tartományra visszafoglaljuk azt, és a kampánysor végén megmérkőzzünk magával a főgonosszal, mindezt a szokásos módon: hősöket felbérelve. A bétában már minden küldetés készen állt és a helyén volt, így aztán valóban elmondható, hogy a játék egyre közelebb kerül a megjelenéshez.
Remek dolog, hogy az egyes missziók végén valamely hősünket (nyilván a legvitézebbet) lovaggá üthetjük, azaz megkaphatja a Lord titulust. Miután megépítjük a „Lordok csarnokát”, ezeket a kiemelt komákat bármikor visszahívhatjuk, ha képességeikre szükségünk van. És van még egy hasonló elem: a játékban több istenség is szerepel, mindnek építhetünk templomot, egy hőst pedig kinevezhetünk az adott isten lovagjává; például ha felhúzzuk Dauros templomát, valamely hérosznak a „Deuros paladinja” címet adományozhatjuk. Egyébként ugyancsak e szent épületekre van szükségünk ahhoz, hogy hőseinket fejlesszük, a kószákból mesteríjászokat, a harcosokból kardmestereket készíthessünk. Mindez tehát azt jelenti, hogy sokkal jobban kötődni fognak hozzánk ezek a karakterek, figyelnünk kell rájuk, törődni velük, amelyhez több eszközt is kapunk: a „védelem” zászlót rájuk tűzve a többi „talpas” hős testőrként vigyáz rájuk, ám ha megtörténne a baj, fel is támaszthatjuk őket a temetőben, vagy egy ehhez értő mágus segítségével. Apropó, bűbájok: a mágikus helyek (máguscéhek és -tornyok) megépítéséhez immár nincs szükségünk parasztokra, pusztán (nem meglepő módon) mágiára. És apropó, pórok: az adórendszert is érte változás: beállíthatjuk, hogy adószedőink mennyi pénzt gyűjtsenek be szokásos körútjukon, így kevésbé (vagy épp jobban) sanyargatva népünket.
Külön érdekesség, hogy a játékba bekerült (a legújabb trendek alapján, lásd például Dragon Age) a fajgyűlölet: az eltérő rasszba tartozó hősök utálják egymást (például az elfek a törpéket és viszont), sőt egymásnak is eshetnek, ráadásul egymás ellen speciális képességeket is bevethetnek, így aztán erre is oda kell figyelnünk, ami újabb réteget ad hozzá a stratégiai-taktikai játékhoz. Ez annál is fontosabb, hiszen immár négy hőst egy egységgé is összevonhatunk, hogy közösen kalandozzanak, és ugye nem szerencsés, amikor négy harcos egymást csépeli a leölendő földelementál vagy patkányember helyett...
Amit már tudtunk többé-kevésbé, de nem ért megismételni: a multi négy fős lesz, bajnokságok, online rangsorok várnak ránk, a kreatívoknak pedig jó hír, hogy a megjelenés után nem sokkal, letölthető expanzió formájában kapunk egy modkitet (ezt a srácok jelenleg Adventure Maker néven emlegetik), amellyel új pályákat, de akár új egységeket is beépíthetünk a játékba.
Íme tehát a két részre vágott videointerjú:
...és a végén bónuszként az intró, melyet ugyan már a rajongók bizonyára kívülről fújnak, de azért talán nem bánjátok, ha beidézem, hiszen remek hangulatú, ráadásul hallhatjátok benne a kiváló szinkronszínész, George Ledoux hangját, aki az első részben is narrátorunk volt; nagy szerencse, hogy elvállalta a folytatást is, hiszen hangja nagyban hozzájárult a felejthetetlen atmoszférához.
A játék pár száz évvel az első rész után játszódik. Ardaniában viszonylagos béke uralkodott, királyok jöttek és mentek, ám a legújabb uralkodó, Leonard kicsit elbaltázta a dolgokat: megidézett egy démont, aki átvette a hatalmat a birodalom felett, így a mi dolgunk lesz, hogy aprólékos munkával, tartományról tartományra visszafoglaljuk azt, és a kampánysor végén megmérkőzzünk magával a főgonosszal, mindezt a szokásos módon: hősöket felbérelve. A bétában már minden küldetés készen állt és a helyén volt, így aztán valóban elmondható, hogy a játék egyre közelebb kerül a megjelenéshez.
Remek dolog, hogy az egyes missziók végén valamely hősünket (nyilván a legvitézebbet) lovaggá üthetjük, azaz megkaphatja a Lord titulust. Miután megépítjük a „Lordok csarnokát”, ezeket a kiemelt komákat bármikor visszahívhatjuk, ha képességeikre szükségünk van. És van még egy hasonló elem: a játékban több istenség is szerepel, mindnek építhetünk templomot, egy hőst pedig kinevezhetünk az adott isten lovagjává; például ha felhúzzuk Dauros templomát, valamely hérosznak a „Deuros paladinja” címet adományozhatjuk. Egyébként ugyancsak e szent épületekre van szükségünk ahhoz, hogy hőseinket fejlesszük, a kószákból mesteríjászokat, a harcosokból kardmestereket készíthessünk. Mindez tehát azt jelenti, hogy sokkal jobban kötődni fognak hozzánk ezek a karakterek, figyelnünk kell rájuk, törődni velük, amelyhez több eszközt is kapunk: a „védelem” zászlót rájuk tűzve a többi „talpas” hős testőrként vigyáz rájuk, ám ha megtörténne a baj, fel is támaszthatjuk őket a temetőben, vagy egy ehhez értő mágus segítségével. Apropó, bűbájok: a mágikus helyek (máguscéhek és -tornyok) megépítéséhez immár nincs szükségünk parasztokra, pusztán (nem meglepő módon) mágiára. És apropó, pórok: az adórendszert is érte változás: beállíthatjuk, hogy adószedőink mennyi pénzt gyűjtsenek be szokásos körútjukon, így kevésbé (vagy épp jobban) sanyargatva népünket.
Külön érdekesség, hogy a játékba bekerült (a legújabb trendek alapján, lásd például Dragon Age) a fajgyűlölet: az eltérő rasszba tartozó hősök utálják egymást (például az elfek a törpéket és viszont), sőt egymásnak is eshetnek, ráadásul egymás ellen speciális képességeket is bevethetnek, így aztán erre is oda kell figyelnünk, ami újabb réteget ad hozzá a stratégiai-taktikai játékhoz. Ez annál is fontosabb, hiszen immár négy hőst egy egységgé is összevonhatunk, hogy közösen kalandozzanak, és ugye nem szerencsés, amikor négy harcos egymást csépeli a leölendő földelementál vagy patkányember helyett...
Amit már tudtunk többé-kevésbé, de nem ért megismételni: a multi négy fős lesz, bajnokságok, online rangsorok várnak ránk, a kreatívoknak pedig jó hír, hogy a megjelenés után nem sokkal, letölthető expanzió formájában kapunk egy modkitet (ezt a srácok jelenleg Adventure Maker néven emlegetik), amellyel új pályákat, de akár új egységeket is beépíthetünk a játékba.
Íme tehát a két részre vágott videointerjú:
...és a végén bónuszként az intró, melyet ugyan már a rajongók bizonyára kívülről fújnak, de azért talán nem bánjátok, ha beidézem, hiszen remek hangulatú, ráadásul hallhatjátok benne a kiváló szinkronszínész, George Ledoux hangját, aki az első részben is narrátorunk volt; nagy szerencse, hogy elvállalta a folytatást is, hiszen hangja nagyban hozzájárult a felejthetetlen atmoszférához.
Persze nem olyan mainstream játék, mint az aoe vagy a starcraft. De nem biztos, hogy ami nem népszerű az nem is jó...
Esetleg nem lehet valahol vifeót találni az E3on bemutatott verzióról működés közben amit valaki ott vett fel? Gametrailersen mindenről van "developer walkthrough" videó meg minden lófene, de tényleg olyan játékokról, hogy az eszem megáll, de erről egyetlen képkockát se tettek fel... Meg úgy alapvetően a Paradox játékokról. Kár érte... Remélem idővel pótolják a dolgot.
Bár igazából nem tudom, hogy zajlik egy ilyen rendezvény, lehet, hogy a Paradox nem is engedte, hogy lekamerázzák a játékaikat...