Ó, micsoda év volt 1998 -- azt hiszem, az évjáratomból vannak itt páran, akik az akkor megjelent játékok minősége miatt döntötték el, hogy teljes értékű élet helyett pénzük zömét PC-jük fejlesztésébe, SZTK-keretes szemüvegbe, és nejloningekbe ölik. Csak egy pár példa, mielőtt hírünk aktuális ünnepeltjére térnénk -- elvégre lassan már mindegyikük beérte, vagy most fogja majd beérni a most kitárgyalt hőst.
1998-ban történt, hogy megnyíltak Baldur's Gate kapui, a játékosok pedig annyi-annyi esztendő után végre teljes ovációval üdvözölhették a CRPG műfaj feltámadását. 1998 volt az az év, amikor minden poligonterhes anya, járókeretes nénike, és testrészét féltő gyalogos kétségbeesve próbált meg elmenekülni az utakról -- mindhiába, ugyanis a Carmageddon második részében nem volt kegyelem. 1998-ban indult először bevetésre a Delta Force, hogy bebizonyítson két, mára már ténnyé vált állítást, miszerint egy: voxelalapú motort írni nem jó buli, és kettő: a nyílt világ és a küldetések megoldásának ezerféle módja mindent el tud adni. 1998 volt az az év, amikor ismét kalandozhattunk egy posztapokaliptikus világban, a Fallout második részében -- a szupermutánsok egy életre megtanulták, hogy acélököl vasököl, oda üt, ahova köll, feltéve, ha a csomagtartónk nem tűnt el menet közben, kocsistól...
Azonban ez a hír nem a már említett, és a számtalan, legalább ennyire innovatív és tökéletes nem említett programokról szól. Ez a hír egy olyan, szintén 1998-as videojátékról szól, amely első ízben mutatta be a nagyközönségnek, hogy plazmafegyverek, tömegével özönlő ellenfelek, és gyilkolás nélkül is lehet FPS játékot építeni. A program természetesen a Thief első része volt, amelynek fejlesztőgárdáját azóta már elnyelte a feledés, és amelynek játékmenete annyira tökéletesre és utánozhatatlanra sikerült, hogy a mai napig senki sem volt képes überelni. Garrett tolvaj. Nem azért tolvaj, mert volt választása, azért tolvaj, mert a vérében van. Grafikája sokat kopott az elmúlt évtizedek alatt, de annyi biztos, hogy a hangulata a régi, és utolérhetetlen -- isten éltesse soká minden idők egyik legjobb "first person sneakerét"!
(Az alsó képek a szintén majdnem tökéletes harmadik részből származnak!)
1998-ban történt, hogy megnyíltak Baldur's Gate kapui, a játékosok pedig annyi-annyi esztendő után végre teljes ovációval üdvözölhették a CRPG műfaj feltámadását. 1998 volt az az év, amikor minden poligonterhes anya, járókeretes nénike, és testrészét féltő gyalogos kétségbeesve próbált meg elmenekülni az utakról -- mindhiába, ugyanis a Carmageddon második részében nem volt kegyelem. 1998-ban indult először bevetésre a Delta Force, hogy bebizonyítson két, mára már ténnyé vált állítást, miszerint egy: voxelalapú motort írni nem jó buli, és kettő: a nyílt világ és a küldetések megoldásának ezerféle módja mindent el tud adni. 1998 volt az az év, amikor ismét kalandozhattunk egy posztapokaliptikus világban, a Fallout második részében -- a szupermutánsok egy életre megtanulták, hogy acélököl vasököl, oda üt, ahova köll, feltéve, ha a csomagtartónk nem tűnt el menet közben, kocsistól...
Azonban ez a hír nem a már említett, és a számtalan, legalább ennyire innovatív és tökéletes nem említett programokról szól. Ez a hír egy olyan, szintén 1998-as videojátékról szól, amely első ízben mutatta be a nagyközönségnek, hogy plazmafegyverek, tömegével özönlő ellenfelek, és gyilkolás nélkül is lehet FPS játékot építeni. A program természetesen a Thief első része volt, amelynek fejlesztőgárdáját azóta már elnyelte a feledés, és amelynek játékmenete annyira tökéletesre és utánozhatatlanra sikerült, hogy a mai napig senki sem volt képes überelni. Garrett tolvaj. Nem azért tolvaj, mert volt választása, azért tolvaj, mert a vérében van. Grafikája sokat kopott az elmúlt évtizedek alatt, de annyi biztos, hogy a hangulata a régi, és utolérhetetlen -- isten éltesse soká minden idők egyik legjobb "first person sneakerét"!
(Az alsó képek a szintén majdnem tökéletes harmadik részből származnak!)
Sztem a 3 is lett legalább olyan jó mint az egy (meg is vettem, amint kijött), bár pár dolog hiányzott belőle, de a fordulatos story ami a végén egy világnak vetett véget az örzőkkel, nagyon jó volt. Viszont jóval könnyebb volt az elsőnél.
szerintem eddig az egyik legjobb PC Guru teljes játék volt
.. ha nem a legjobb
Amugy mind három képen túléltem Garrett bőrébe bújva az eseményeket, sőt még rázósabb részeket is.
Ha kell valakinek egy példány, szívesen odaadom.
Az első rész páratlanul jó volt, a kiegjével és a 2-vel nem nagyon játszottam, a 3. rész is megért egy 80%-ot, igaz az első résszel fel sem ért. A záróvideóból folytatást lehetett sejteni mindezidáig hiába, azért én még nem adtam fel, hátha lesz valami még.
Azért is kell legnehezebben játszani, mert som misszió, fejtörő és csapda + pályarész csak akkor aktiválódik (a legjobbak). Az biztos, hogy aki ezt úgy játssza mint a doom-ot vagy a quake-t az inkább ne is játsszon vele. Ez egy FPT First Person Thief és nem egy FPS. Amúgy meg ha az ember nagyon pattog benne hamar legyakják.
AVE
Valóban nem volt csúnya, akkor kifejezetten szépnek tűnt. A hangulat pedig egyszerűen utánozhatatlan. Viszont a belinkelt videó egyáltalán nem adja vissza ezt a hangulatot és a játék értelmét. Ha így kellett volna lődöznöm a nyilakat, már régen rossz lett volna. Én inkább hosszú perceket töltöttem egy sötét sarokban kuporogva, figyelve az őrség mozgását, fegyvert csak a legvégső esetben használtam. Az igazi játékmód pedig tényleg a legnehezebb fokozat volt, ott általában senkit sem lehetett megölni, sőt legtöbbször még elkábítani sem, úgy kellett mindent megoldani. Hah, de jó érzés még visszagondolni is rá.
Nagyon remélem lesz folytatás, elképzelhetetlen, hogy ilyen lehetőséget elszalasszon egy kiadó. Isten éltesse sokáig még Garrett-et!
Nos a Thief 3 az első részhez képest egy nagy nulla. Ha ettől eltekintünk akkor jó kis game. Azért és az 1998 as felsorolásból kihagytam volna a Carmageddon 2-öt hiszen SZÉGYENY hogy azt a mocskot kiadták. Nekem mai napig csak az első rész létezik. A Thiefre visszatérve mikor megjelent véletlenül vettem meg. Nem is azért mentem a boltba DE életem legjobb véletlene volt. Míg élek nem feledem el azt az élményt amikor asszem a 3 pálya a "down into the boneyard" összef.satós katakomáiban botorkáltam vagy amikor a szemmel beszélgettem. Garret karakterét annyira eltalálták az a cinikusság az a gúny nagyon durva. Egyszerűen nem tudtam abbahagyni a játékot vele. Na ez az az érzés ami a mai játékoknál NINCS!!! Amúgy a DARK engine a megjelenéskor eggyáltalán nem volt csúnya nem tudom honnan veszi aki ezt írta..... Kicsit szögletes volt ugyan de nem csúnya.
Aztán a Thief Gold hab volt a tortán. ISTENI volt. A LOOKING GLASS azon kevesek egyike volt a hajdani fejlesztők közül akik tudták überelni magukat. Béke poraira. Hála az EIDOS nak. Na mind1 aki csak a 3 mal játszott nem tudja mint hagyott ki!!!!!!!!! FONTOS: HA VALAKI ELKEZD AZ ELSŐ RÉSSZEL JÁTSZANI KIZÁRÓLAG ESTE SZABAD VELE JÁTSZANI ÉS CSAK EXPERTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AVE