
Dan Ogles, az egyik alapító tag a Harmonix nevű játékfejlesztő cégtől jött, amelyik az első Rock Band és Guitar Hero játékokat fejlesztette. „Azt szeretnénk a Loudcrowddal elérni, hogy a Guitar Hero élményét egy közösségi portál szociális funkcióihoz kössük.” –- nyilatkozta Ogles. Szerinte azért lesz sikeres a szájt, mert míg a Guitar Heróval csak egyedül vagy bulik során, szűkebb baráti körben lehetett ellenni, addig a Loudcrowd az egész internetnek szól.
A Loudcrowdon műanyag hangszerek helyett a felhasználók az egerükkel matatva flashjátékokkal szórakozhatnak. Az egyik ilyennél például a DJ-k munkájához hasonlóan szkreccselhetünk úgy, hogy a forgó lemezjátszón bizonyos felvillanó pontokra klikkelgetünk.

És hogy mennyit kell ezért fizetni? Alapjáratban semennyit. Milyen reklámokat kell akkor bámulni? Semmilyent. Oglesék elmélete ugyanis, hogy különféle virtuális cuccok árusításával kaszálnak majd: speciális ruhák az avatarodnak, újabb zeneszámok, satöbbi.
Akit még mindig nem győzött meg a produktum, viszont rajong a gyengébb nemért, annak szerintem csábító az a tény, hogy a béta-verziót állítólag 16-26 éves lányok tolták leginkább...