Korábban már értekeztünk az Arc B580-ról, mint 2025. egyik kellemes meglepetéséről: az Intel grafikus kártyája elérhető áron kínál korrekt teljesítményt, 12 GB VRAM társaságában. Az már más kérdés, hogy Magyarországon nem feltétlenül jön ki a matek: a 100 dolláros kártya itthon 130 ezer forintba kerül, ennyiből pedig RTX 4060-at és RX 7600-at is vehetünk. No de!

Most nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a tesztelések folyamán kiderült, az Arc B580 mégsem teljesít olyan jól – legalábbis régebbi hardverek társaságában. A jelenséget a Hardware Canucks nevű tech-csatorna (egyébként őket tudom ajánlani, remek videóik vannak) fedezte fel: egy Ryzen 7 9800X3D procival hasított a kártya, egy i5-9600K-val viszont már voltak problémák.

Olyan játékokban volt tapasztalható FPS drop, mint a Warhammer 40K: Space Marine 2, a Spider-Man Remastered, a Starfield és a Hogwarts: Legacy, ugyanakkor nem volt változás pl. a Cyberpunk 2077-ben, a Black Myth Wukong-ban, vagy a Call of Duty: Black Ops 6-ban. A Hardware Canucks arra jutott, hogy nem a processzor és a videókártya közötti bottleneckről van szó (ez akkor jelentkezik, ha az egyik túl erős a másikhoz képest, és a gyengébb visszafogja az erősebb teljesítményét), hanem maga a kártya a ludas: ezt pedig valószínűleg a driver okozza.

A csatornának sikerült elérnie az Intelt, akik megerősítették, hogy képes ilyesmit produkálni a kártya, és már aktívan keresik rá a megoldást. A legjobb forgatókönyv, hogy mindössze finomhangolás kérdése, és egy új driver-frissítéssel orvosolják is, a legrosszabb viszont az, ha szerteágazóbb a probléma, és külön érinti a régi procikat, valamint magukat a játékokat. Nincs más hátra, minthogy várunk!

Egyébként pár óra múlva, hajnalban kezdődik a CES 2025, ahol az Nvidia valószínűleg lerántja a leplet az RTX 50-es széria néhány tagjáról, így még az is kiderülhet, hogy lesz jobb ár-érték bajnok kártya a piacon az Arc B580-nál. Nem valószínű, max. ha az AMD is bejelent valamit.