Bocsánat a pesszimista és siránkozó bevezetőért, de nagy pofára esés volt számomra a Legends of Zork kipróbálása. Ugyebár március elején írtam a cuccról beharangozót – tessék elolvasni, nem én találtam ki az ott leírtakat, nem az első eset, hogy a valóság „picit” más, mint a sajtóanyag. Szóval életre kelt a LoZ, egy gyors regisztráció után megalkothatjuk karakterünket (itt még lehet bizakodni), aztán belevághatunk a kalandokba. Illetve... Illetve ez a játék nem kalandjáték, hanem egy végletekig leegyszerűsített papír-ceruza RPG, mely naponta úgy fél óra „játékot” engedélyez. Nem viccelek. Gyakorlatilag a móka annyiból áll, hogy a térképen kiválasztasz egy helyet (ez kezdetekben csak a Sötét Erdő lehet, mert szintekhez van kötve, hol barangolhatsz), és onnantól kezdve nincs más dolgod, mint kattintgatni a „kalandozás folytatása” gombra, minden egyes klikkelés után eléd kerül egy ellenség, a gép kockát dob, kiszámítja, ki nyert, kiírja, mit „lootoltál”, aztán mehetsz tovább. Ha megsérültél, ha szintet léptél, vissza kell térned a bázisra, ahol a begyűjtött kincsek automatikusan pénzzé alakulnak, ebből vásárolhatsz felszerelést, és itt tanulhatsz jártasságokat is, illetve PvP harcokra is lehetőséged van. Nem túl izgalmas, lássuk be... A kezelőfelület elég jól néz ki, azzal nagy baj nincs, viccesek a rajzok is (bár ugye mit keresnek rajzok a Zorkban?), a szabályokat viszont fél órányi olvasás után sem értettem meg kristálytisztán, például van valami kártyagyűjtés, ami nem tudom hogy működik – angolul nem tudóknak ezért nem is ajánlom a cuccot.
Az igazi feketeleves az „ingyenesség” kérdése. Korábban arról volt szó, hogy a koreai mikrotranzakciós modellt fogjuk megkapni – nos, ez csak félig igaz. A helyzet úgy áll, hogy kapunk 30 AP-t (akciópont). Minden egyes lépés, minden harc ezt csökkenti eggyel, ha lenullázódik, vége a dalnak, várnunk kell egy napot, mire visszatöltődnek pontjaink. Ráadásul arra is figyelnünk kell, hogy az utolsó lépést a bázisra tegyük meg, különben oda minden szerzeményünk... Persze lehet vásárolni kókuszdiót, három 2 dollárba, 60 darab 20 dollárba kerül. Ebből a gyümölcsből főzhetünk olyan löttyöt (ezt hívják itt perknek), amely ad bizonyos mennyiségű AP-t, 10 darabért például +200 a jutalom. Ilyen itókát viszont hetente csak kettőt hörpölhetünk el. AP-ért küldetéseket is vásárolhatunk, ezt már nem tudtam kipróbálni, hiszen 30 percnyi kattintgatás után feléltem a készletet, ezzel sikerült a 13055. helyre felkapaszkodnom a ranglistán... Feljebb mondjuk nem is fogok kerülni, ennyi elég is volt számomra a játékból.
Miután ilyen játékból ezer meg egy van (magyar nyelvű is), maximum az adhat pluszt, hogy a Zork univerzumában mókázunk, de mivel ennek az egésznek alig van köze a legendás címhez, még ez sem édesíti meg a szánk ízét. Biztos lesz olyan, akinek bejön a LoZ, neki sok sikert és jó játékot kívánok, bár aki ezért pénzt ad ki... No mindegy, kíváncsi vagyok azért, meddig húzza a cucc, és milyen sikereket ér el, az első megjelent kritikák mindenesetre nem bánnak vele kesztyűs kézzel...
Az igazi feketeleves az „ingyenesség” kérdése. Korábban arról volt szó, hogy a koreai mikrotranzakciós modellt fogjuk megkapni – nos, ez csak félig igaz. A helyzet úgy áll, hogy kapunk 30 AP-t (akciópont). Minden egyes lépés, minden harc ezt csökkenti eggyel, ha lenullázódik, vége a dalnak, várnunk kell egy napot, mire visszatöltődnek pontjaink. Ráadásul arra is figyelnünk kell, hogy az utolsó lépést a bázisra tegyük meg, különben oda minden szerzeményünk... Persze lehet vásárolni kókuszdiót, három 2 dollárba, 60 darab 20 dollárba kerül. Ebből a gyümölcsből főzhetünk olyan löttyöt (ezt hívják itt perknek), amely ad bizonyos mennyiségű AP-t, 10 darabért például +200 a jutalom. Ilyen itókát viszont hetente csak kettőt hörpölhetünk el. AP-ért küldetéseket is vásárolhatunk, ezt már nem tudtam kipróbálni, hiszen 30 percnyi kattintgatás után feléltem a készletet, ezzel sikerült a 13055. helyre felkapaszkodnom a ranglistán... Feljebb mondjuk nem is fogok kerülni, ennyi elég is volt számomra a játékból.
Miután ilyen játékból ezer meg egy van (magyar nyelvű is), maximum az adhat pluszt, hogy a Zork univerzumában mókázunk, de mivel ennek az egésznek alig van köze a legendás címhez, még ez sem édesíti meg a szánk ízét. Biztos lesz olyan, akinek bejön a LoZ, neki sok sikert és jó játékot kívánok, bár aki ezért pénzt ad ki... No mindegy, kíváncsi vagyok azért, meddig húzza a cucc, és milyen sikereket ér el, az első megjelent kritikák mindenesetre nem bánnak vele kesztyűs kézzel...
A leírás alapján meg tényleg egy-az-egyben Sárkányölő. (Bár tudtommal vann jónéhány másik cím is műfajban.)