Friss:
A hírre reagált a Bethesda is: az egész kacsa, semmilyen játékot sem függesztettek fel az id-nél és a Doom 4 "kész lesz, amikor kész lesz". Huh...
Ez történt korábban:
Figyelem, sokkoló pletyka következik, mivel azonban nincs hivatalos megerősítés, kihangsúlyozom, hogy nem 100% a dolog!
Szóval pár, magukat Bethesda- és id-közeli forrásnak állító emberke azzal kereste meg a Kotakut, hogy a kiadó ideiglenesen leállíttatta a Doom 4 munkálatait. A döntést állítólag a fejlesztőcsapattal közösen hozták meg, bár ennek némileg ellentmond az ok, mely a Rage megjelenése körüli hercehurca és a viszonylag negatív fogadtatás. A Bethesda úgy látja, hogy az id Software-nél komoly vezetési hiányosságok vannak, és így nincs értelme folytatni a Doom 4-et, míg rendet nem csinálnak.
Hivatalos kommentár még nincs, bár sajna esélyes, hogy ha igaz is a pletyka, akkor sem kötik az orrunkra, hisz Doom 4-nek sohasem volt hivatalos megjelenési dátuma. A képek értelemszerűen a Doom 3-ból valók, lévén a negyedik részből egy kép nem sok, annyit se mutatott az id a 2008-as bejelentés óta.
A hírre reagált a Bethesda is: az egész kacsa, semmilyen játékot sem függesztettek fel az id-nél és a Doom 4 "kész lesz, amikor kész lesz". Huh...
Ez történt korábban:
Figyelem, sokkoló pletyka következik, mivel azonban nincs hivatalos megerősítés, kihangsúlyozom, hogy nem 100% a dolog!
Szóval pár, magukat Bethesda- és id-közeli forrásnak állító emberke azzal kereste meg a Kotakut, hogy a kiadó ideiglenesen leállíttatta a Doom 4 munkálatait. A döntést állítólag a fejlesztőcsapattal közösen hozták meg, bár ennek némileg ellentmond az ok, mely a Rage megjelenése körüli hercehurca és a viszonylag negatív fogadtatás. A Bethesda úgy látja, hogy az id Software-nél komoly vezetési hiányosságok vannak, és így nincs értelme folytatni a Doom 4-et, míg rendet nem csinálnak.
Hivatalos kommentár még nincs, bár sajna esélyes, hogy ha igaz is a pletyka, akkor sem kötik az orrunkra, hisz Doom 4-nek sohasem volt hivatalos megjelenési dátuma. A képek értelemszerűen a Doom 3-ból valók, lévén a negyedik részből egy kép nem sok, annyit se mutatott az id a 2008-as bejelentés óta.
Csak a marhaságod miatt regisztráltam. A tájékozatlanság legfelső határát is túllépted, annak ellenére, hogy - állítólagosan - számítógépszerelő vagy. Lehet az vagy, de tuti nem üzletben.
Hadd javítsam ki szánalmasan elcseszett, orbitális marhaságaidat kedves kolléga!
"Lehet hogy az új Intel Cpu-k gyorsabbak mint az AMD régebbi procijai de a legújabb AMD-ket amik most jöttek ki, egy kicsit lekörözik az Intel-eket"
*
Fordítsuk meg. A régi Intelek, nevezetesen a Core 2 Duo-k, a 3 magos Phenom II X3-makat, és sokszor x4-eket vernek meg, mindezt fele akkora fogyasztás - 65W - mellett! Az új AMD-k, a Llano, a Bulldozer...ezek tulajdonképpen egy i5-öt nem bírnak felűlmúlni! És - a Llano nem -, de a Bull VADONÁNS ÚJ fejlesztés!!! Ez szégyenletes. A Bulldozer egy nulla lett. Inkább bohóckodás mint konkurencia.
"ha valami combosabb ATI-val párosítjuk úgy összejátszanak, hogy 2x-er lekörözik az Intelt...."
*
Nevezetesen a Llano APU-ról van szó, melyben integrált grafikus chip van. Megfelelő diszkrét VGA-val, HD6650, 6670 párosítható, és képesek Dual Graphicsban működni. Sajnos a teljesítményük így sem gyorsabb egy "mezei" i5-nél(i3 is nevetve lenyomná), amit összepárosítunk mondjuk egy középkategóriás GTS450-el, tehát újabb marhaság részedről. A 2X-es lekörözés egyszerűen már szánalmas kategória! Ember! Olyan elavult a Llano architektúriája, hogy 4 magos AMD van 2 magos Intel(i3), és 6 magos AMD van 4 magos Intel szintjén!!!(i7). Sokszor még ott se!!! Elavult, sok a ráncfelvarrás, fogyaszt, melegszik, és lassab mint az Intel processzorai! Agyonjavított, már - már öszetákolt K10-es architektúra - egyszerűen elbukott, kifújt, vége. Az Intel Core architektúrája pedig kevesebb hőt termel, FELÉT fogyasztja az AMD-nek és gyorsabb is. SŐT!!! Az i3, olcsóbb mint egy Phenom II X4 és gyorsabb annál! KÉSZ RÖHEJ!!! Kérdem Én: Ki az a marha aki jelenleg AMD-t vesz??? Az AMD megbízhatóbb? Nem jótékonysági alapítvány, hogy olcsón adják a procikat, elhiheted, nem véletlenül olcsóbb. A 90%-os dumád egyszerűen nevetséges. Visszavitték, oké, de nem a proci miatt. HOGY JÖN EZ IDE AKKOR??? Áh...zöldség halmaz amit leírtál...
CHP voltam.
Grunter: Pontosan az emberek mentalitasa miatt nem megy csodbe az AMD, mert van aki csak erre eskuszik es sosem vesz Nvidiat, meg ha 2x is jobb egy termekuk (csak mondtam valamit) es nem is kell, hogy csodbe menjen, mert a konkurrencia jo dolog, csak most nagyon le vannak maradva, a processzoraikat nem is lehet egy lapon emliteni az uj Intel CPU-kal.
A másik meg, hogy amellett, hogy erősek az AMD kártyák, még kevesebbet is esznek a konkurencia kártyáinál.
Persze mind a két gyártónak megvannak a hátrányai és az előnyei.
AMD hátránya többek között az, hogy nem fizet le annyi játékgyártót, hogy b@sszák el az optimalizációt a konkurencia kártyáinál(pl Crysis2 textúra pakk)
Ezzel nem akartam senkit sem megsérteni, de ez a helyzet jelenleg, ezt kell szeretni, lehet 5 év múlva fordul a kocka.
A DOOM 4 meg még szebb és jobb lesz, már alig várom!!!
Abu85: engem nem igazán érdekelnek az ilyen hókuszpókuszok, kb. a kötőszavakat értettem abból, amit írtál. Engem az érdekel, hogy a Rage nem megy a gépemen (vagy szarul megy), minden más játék igen (illetve gond nélkül). Innentől kezdve számomra a technikai okoskodások úgyszintén redundáns információk. Carmack nyilván tisztában van az általad leírtakkal, tehát akkor nem kérek a ködösítésből, hogy ez driverprobléma, meg rohadt AMD mérnökök -- mondja ki, hogy az id5 motort nem tudják a jelenlegi hardverek lekezelni, és nincs gond, de ha ennek tudatában mégis el akarják nekem adni, majd másra kenik az egészet, az hadd ne legyen nekem szimpatikus...
sanyi051: "mert ,bár az id-nek köszönhető hogy az FPS-ek most ott tartanak ahol", Ez így ebben a formában megint nem igaz...
"Ez miért is cáfolat? Ebben akár az is benne lehet, hogy "igen, leállítottuk, kidobtuk az egész eddigi koncepciót és munkát, és kezdtük elölről az egészet nulláról." "
Ezt a mondatodat, úgy is lehet értelmezni, hogy igaz kidobták az eddigi munkákat ezzel kapcsolatban, de el is kezdték újra felépíteni(feltehetően akkor már új alapokra), tehát nem állították le a projektet, csak emiatt később jelenik meg, mint eredetileg tervezték(ami minket nem nagyon érint, mivel nem volt eddig sem hivatalos megjelenési időpont).
De mind a Te olvasatodnak mind a többi olvasatnak ugyan az a lényege, hogy készül a Doom4, a hírnek meg az lett volna a lényege(a frissítés előtt), hogy nem készül.
A Rage problémái az API-n túlmutatnak. A motor nem sok apró textúrát használ, mint a mai játékok többsége, hanem egyetlen hatalmas méretűt, ami tömörítve 12 GB, az egészet kikódolva pedig 1 terabájt! Ezt nyilván nem lehet tárolni a mai technikával szabványos, VGA-k számára értékelhető formátumban, így a kikódolást a processzor csinálja azokra a textúrákra, amelyek látszanak a végső képkockán. Ez nem jó, mert a kikódolt textúrákért a VGA-nak el kell mennie a rendszermemóriába, vagyis jelentős sebességvesztés következik be, amire a motor streaminget alkalmaz, hogy csak azokat a részleteket kelljen áttölteni a VRAM-ba, melyek megjelennek a valós képkockán. Ezért vannak komolyabb texture pop-up-ok a PC-n és a PS3-on. Az Xbox 360 ebből a szempontból a legjobb, mert a közös memória miatt a proci által kikódolt textúrákat rögtön tudja olvasni a GPU, a PS3-nál, és a mai PC-ken ezeket a textúrákat még be kell másolni a VRAM-ba, ami extra idő. Lényegében a Rage minden problémája ebből fakad. A motort nem a mai hardverek képességeihez tervezték.
Ez természetesen Carmack sara is. Bár lehet, hogy amikor elkezdte a motort fejleszteni, akkor úgy gondolta, hogy 2010 körülre már eltűnnek a VGA-k. Hát még nem tűntek el. Ellenben a nextgen konzolokra nagyon ideális az ID Tech 5 szóval a motort nem írnám le. Ha az aktuális hardverek korlátjai megszűnnek, akkor a piac legjobb motorja lehet.
"A hírre reagált a Bethesda is: az egész kacsa, semmilyen játékot sem függesztettek fel az id-nél és a Doom 4 "kész lesz, amikor kész lesz". Huh... "
Ez miért is cáfolat? Ebben akár az is benne lehet, hogy "igen, leállítottuk, kidobtuk az egész eddigi koncepciót és munkát, és kezdtük elölről az egészet nulláról."
Csak megfogalmazás és értelmezés kérdése az egész...
Ők az FPS műfaj bebetonozói, vagy úttörői ha úgy tetszik, de nem ők találták ki és nem is ők teremtették meg. Jóval az id előtt voltak már belső nézetű játékok, ráadásul például a Spasim már 3D-s (drótvázas) multis lövölde volt 1974-ből (!), amiben négy galaxisban 8-8, összesen tehát 32 játékos lőhette egymást fézerekkel meg fotontorpedókkal. Ott volt még a Maze War is, szintén 74-ből, amiben volt P2P hálózatos játék, online chat, observer mód, pályaszerkesztő és minden olyan, ami egy mai multis lövölde alapja. Ezekhez képest meglehetősen későn jelent meg a Wolfenstein, ami valóban definiálta az FPS-ek alapjait, ha úgy tetszik, felállította az archetípust, és aztán a Doom meghozta a népszerűséget a stílusnak.
Azért szerintem ennyire ne boruljunk le az id lába elé. Ne felejtsük el, hogy a nagy újításokat soha nem ők hozták a műfajba (ebben EHyde-dal is vitatkozom, ha gondoljátok, szívesen ki is fejtem -- mindenesetre az id ügyesen beépítette mások innovációját a játékaikba), maximum (ezt elismerem) a technológiában jártak az élen addig, míg ki nem fejlődött a "coder generation", vagyis amíg nem tanult meg mindenki motort hegeszteni. Addig valóban Carmack volt a zisten, de aztán jött a konkurencia (Unreal, HL), aztán meg az új nemzedék, és ma már bárki összerak egy verseny- és piacképes motort, ráadásul a többiek (gyakorlatilag mindenki) elfogadták a DirectX-et, miközben Carmack mániákusan ragaszkodik az OpenGL-hez -- igaz, idén már legalább elismerte, hogy most már a Direct3D a jobb. De nem baj, ő csak tolja tovább az OpenGL szekerét, mi meg szívunk helyette is...