Munkájuk várható gyümölcsének neve pedig League of Legends lett, melynek rövidítése a rendkívül frappáns LoL szócska, ami már csak azért is igazságtalanság, hiszen a játék még bétájában is kiváló, egyáltalán nem nevetség tárgya.
A dolgunk egyszerű, mint a százas szög: egy általunk kiválasztott hőssel behatolni az ellenfél bázisára, szétmorzsolva annak védelmét és kiiktatva főhadiszállását, mindezt azelőtt, hogy a másik csapat a miénkkel tenné meg ugyanezt. Missziónk megkönnyítése végett félpercenkénti utánpótlást kapunk néhány közelharci egység és mágus személyében, kikkel együtt kell megrohamoznunk opponensünk bástyáit. A patthelyzetből az intelligensebb, agilisebb és erősebb játékos kerül ki győztesként.
A LoL aktuális verziójában 38 hőst találunk, melyeket két harcmezőn fejleszthetünk 18-as szintig. Ezt azonban jóval egyszerűbben tehetjük meg, mint a DotA-ban, köszönhetően annak, hogy a Warcraft III egyébként mesterien felépített kezelőfelületét kihajították a kukába. Hősünk statisztikája és a megvásárolható mágikus tárgyak listája egy szép nagy ablakot kapott a könnyebb áttekinthetőség érdekében. Amellett, hogy stílusos, dinamikusabb játékmenetet garantál: a szettek darabjai hierarchikusan, egy bokorszerű ábrán vannak elhelyezve; nem vesztünk értékes (másod)perceket a keresgéléssel. A kívánt összetevőre kattintva megvásárolhatjuk azt, és már teleportálhatunk is vissza a csata káoszába. Szintén dicséretet érdemel a tárgyak kategóriákba rendezése: a mana- és életregenerációt, a sebzés mértékét illetve rátáját, a gyorsaságot, erőt, intelligenciát módosító ereklyék gyönyörűen lettek rendszerezve.
Ellentmondásosnak hat, de igaz: a LoL játékmenete kicsit lassúra sikeredett. Hiába a könnyebb tárgykezelő rendszer és a szinte önmagát magyarázó kezelőfelület, nincs meg benne az a nyaktörő iram, mely a DotA-t már-már hack ’n’ slash-szerűvé avanzsálta. Ez betudható annak, hogy az MI köszönőviszonyban sincs a Warcraft III-éval (jelenleg csak easy bottal lehet gyakorolni). Persze még minden változhat, de a játék ebben az állípotában nem túl komplex, és ezen az sem segít, hogy a bokrok takarásából is lehet támadni, meglepetésszerűen.
Bár a LoL nem igazán összetett játékmenetében, véletlenszerűnek sem nevezném. A fejlesztő Riot Games az igazságosság híve, éppen ezért kiszorította a játékból a százalékokat. Ez annyit tesz, hogy fix értékekkel növelhetjük karakterünk statisztikáit, így sokkal inkább rajtunk fog múlni, hogy legendává válunk-e, vagy eltűnünk az ismeretlenség homályában.
Ezen túlmenően minden egyes lejátszott meccs után olyan befolyáskuponokat kapunk, melyekkel rúnákat vehetünk, ezekkel téve egyedibbé varázslataink leírását tartalmazó könyvünket. Kapásból négyfajta mágikus írást szerezhetünk be a LoL piacáról. A szimbólumok (glyph) a mágiánkat erősítik, a jelek (mark) az agresszív, míg a pecsétek (seal) a defenzív felfogásúak kedvencei lesznek, illetve amolyan jolly jokerként vezették be a kvintesszenciákat, mely hősünk leglényegét hozza felszínre, minden attribútumunkhoz módosítót adva. Innen már csak másodpercekre vagyunk a szájtátás pillanatától, mikor rájövünk, hogy a rúnákat akár tetszés szerint kombinálhatjuk is a több bónusz érdekében.
Természetesen a felsorolt hibák nagy része a 0.9-es verziószámnak tudható be, tehát a bugok, hiányosságok java még orvoslásra vár (akár múlt időben is beszélhetnék: a játékba épített letöltőprogram közel egy tucatnyi tapaszt szedett le ezen a héten).
A League of Legends nem csak DotA játékosoknak készül, jelzik ezt kevésbé összetett játékmenete, gyakorlópályái, és számos szolgáltatás (újrakapcsolódási lehetőség, ranglétrák és a szerzett presztízs alapján való játszmába sorolás), melyek az elvárt normát képezik egy online program esetében. Félreértés ne essék, egy szórakoztató alkotásról beszélünk, ami remekül kombinálja a különböző műfajok elemeit, mindezt pedig ízlésesen tálalja -- a laikusnak pedig nem is kellhet több.
Mikor a sors közbeszól...
Az alcím remekül reprezentálja a játék alapszituációját, mely éppen annyira bonyolult, hogy kudarcot valljon egy mai Michael Bay filmmel szemben. Valoran világa -– az ősi fantasy szokás szerint -– a jó és a rossz közti egyensúlyra épül, ergo a konfliktusok mindennaposak, s csupán a helyi törvények miatt lehetséges az, hogy a harc nem emészti fel a zöldellő erdőket. A kontinens különböző pontjain izolált csatatereket hoztak létre, ahol a két oldal képviselői kedvükre zúzhatják a pajzsokat, elégtételt véve ezzel az őket ért inzultusért. A játék nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a karakterek személyiséggel és kidolgozott háttértörténettel rendelkezzenek. A program logikus felépítése már itt megmutatkozik: a múlt határozza meg a jelent, tehát azon illető, aki egész élete során érezte a fény tisztító erejét, nagy valószínűséggel fellép a zsarnokság ellen, hogy megejtsen egy gyors purgát.A dolgunk egyszerű, mint a százas szög: egy általunk kiválasztott hőssel behatolni az ellenfél bázisára, szétmorzsolva annak védelmét és kiiktatva főhadiszállását, mindezt azelőtt, hogy a másik csapat a miénkkel tenné meg ugyanezt. Missziónk megkönnyítése végett félpercenkénti utánpótlást kapunk néhány közelharci egység és mágus személyében, kikkel együtt kell megrohamoznunk opponensünk bástyáit. A patthelyzetből az intelligensebb, agilisebb és erősebb játékos kerül ki győztesként.
A LoL aktuális verziójában 38 hőst találunk, melyeket két harcmezőn fejleszthetünk 18-as szintig. Ezt azonban jóval egyszerűbben tehetjük meg, mint a DotA-ban, köszönhetően annak, hogy a Warcraft III egyébként mesterien felépített kezelőfelületét kihajították a kukába. Hősünk statisztikája és a megvásárolható mágikus tárgyak listája egy szép nagy ablakot kapott a könnyebb áttekinthetőség érdekében. Amellett, hogy stílusos, dinamikusabb játékmenetet garantál: a szettek darabjai hierarchikusan, egy bokorszerű ábrán vannak elhelyezve; nem vesztünk értékes (másod)perceket a keresgéléssel. A kívánt összetevőre kattintva megvásárolhatjuk azt, és már teleportálhatunk is vissza a csata káoszába. Szintén dicséretet érdemel a tárgyak kategóriákba rendezése: a mana- és életregenerációt, a sebzés mértékét illetve rátáját, a gyorsaságot, erőt, intelligenciát módosító ereklyék gyönyörűen lettek rendszerezve.
Ellentmondásosnak hat, de igaz: a LoL játékmenete kicsit lassúra sikeredett. Hiába a könnyebb tárgykezelő rendszer és a szinte önmagát magyarázó kezelőfelület, nincs meg benne az a nyaktörő iram, mely a DotA-t már-már hack ’n’ slash-szerűvé avanzsálta. Ez betudható annak, hogy az MI köszönőviszonyban sincs a Warcraft III-éval (jelenleg csak easy bottal lehet gyakorolni). Persze még minden változhat, de a játék ebben az állípotában nem túl komplex, és ezen az sem segít, hogy a bokrok takarásából is lehet támadni, meglepetésszerűen.
Bár a LoL nem igazán összetett játékmenetében, véletlenszerűnek sem nevezném. A fejlesztő Riot Games az igazságosság híve, éppen ezért kiszorította a játékból a százalékokat. Ez annyit tesz, hogy fix értékekkel növelhetjük karakterünk statisztikáit, így sokkal inkább rajtunk fog múlni, hogy legendává válunk-e, vagy eltűnünk az ismeretlenség homályában.
Avatárok avatárja
A tesztelés során a legnagyobb problémám nem a negatívumok utáni hajsza volt, hanem, hogy eldöntsem: mely kategóriába soroljam be a League of Legendst. Múzsája a sokat emlegetett DotA, egy stratégián alapuló szerepjáték hibrid, ám az avatárunk menedzselése láttán rögtön egy mezei MMOG jutott eszembe, ugyanis a program indítása után egy szimpla menü helyett valorani megtestesülésünk profilját tolják elénk. A sztori szerint egy idéző köpenyének csuklyáját hajtjuk fejünkre: egy olyan ember bőrébe bújunk, aki telepatikus úton képes bajnokokat irányítani. Így áll elő az az érdekes helyzet, hogy a csatamezőkön szerzett tapasztalat nem veszik el, hanem a hősünket kontrolláló karakter zsebeli be az értékes pontokat. Az XP által nem csak új képességek birtokába jutunk, hanem specializálódhatunk is egy „tehetségfa” segítségével, három ág irányába: offenzív-, védekező- és segédfunkciókat láthat el karakterünk.Ezen túlmenően minden egyes lejátszott meccs után olyan befolyáskuponokat kapunk, melyekkel rúnákat vehetünk, ezekkel téve egyedibbé varázslataink leírását tartalmazó könyvünket. Kapásból négyfajta mágikus írást szerezhetünk be a LoL piacáról. A szimbólumok (glyph) a mágiánkat erősítik, a jelek (mark) az agresszív, míg a pecsétek (seal) a defenzív felfogásúak kedvencei lesznek, illetve amolyan jolly jokerként vezették be a kvintesszenciákat, mely hősünk leglényegét hozza felszínre, minden attribútumunkhoz módosítót adva. Innen már csak másodpercekre vagyunk a szájtátás pillanatától, mikor rájövünk, hogy a rúnákat akár tetszés szerint kombinálhatjuk is a több bónusz érdekében.
Létsíkok mentén
Az előbb leírtak alapján azt is mondhatnánk, hogy a játék fejlesztése célegyenesben van -- én azonban úgy gondolom, hogy a ráfordító kanyaron még nincs túl a Riot Games. A HUD, bár logikusan kialakított, alapos kozmetikára szorul, a szövegek sokszor kicsúsznak a keretükből. A grafika stílusos, körülbelül a Warcraft és a Heroes of Might & Magic közti átmenettel tudnám jellemezni; minden előnyével és hibájával együtt az összehatás szép, ha csak az egér görgőjét el nem kezdjük tekergetni. A zene is túl langyos, legfőképp azért, mert a bemutatkozó videóban rock kényeztette az érdeklődőt, míg a béta-változatban egy ugyan ritmusos, ám oly mértékben halk és lassú muzsikát kaptunk, hogy a hideg fém hangja is dominánsabbnak bizonyult nála. Reméljük, hogy hamar leküzdik ezt az identitászavart a készítők, mert elég távol állunk a Reign of Chaos gyönyörű, rapszodikus dallamaitól.Természetesen a felsorolt hibák nagy része a 0.9-es verziószámnak tudható be, tehát a bugok, hiányosságok java még orvoslásra vár (akár múlt időben is beszélhetnék: a játékba épített letöltőprogram közel egy tucatnyi tapaszt szedett le ezen a héten).
A League of Legends nem csak DotA játékosoknak készül, jelzik ezt kevésbé összetett játékmenete, gyakorlópályái, és számos szolgáltatás (újrakapcsolódási lehetőség, ranglétrák és a szerzett presztízs alapján való játszmába sorolás), melyek az elvárt normát képezik egy online program esetében. Félreértés ne essék, egy szórakoztató alkotásról beszélünk, ami remekül kombinálja a különböző műfajok elemeit, mindezt pedig ízlésesen tálalja -- a laikusnak pedig nem is kellhet több.
Egy érdekesség: http://heroesofnewerth.com/
Ez is DotA klón-nak mondható.
Mondjuk ez annyiban lesz jobb, hogy nem lesz fizetős.
És majdnem, mondhatjuk új dotacopy-nak.
sose voltm nagy dotás, mellesleg azt reméltem, hogy rendes single player-es történetes stratégia game, amit ki kel próbáljak.
Ma meg már vagy 2,5 milliónál jár
Én amúgy próbálkozok vele folyamatosan, de ezt alaposan szokni, tanulni kell. Még jobban rá kell érezni a hősök menedzselésére, mint a War3-ban, mert itt aztán tényleg rengeteg van, illetve a felszerelések száma is szinte végtelen. Mindenképp megér egy próbát, habár nyilván főleg hardcore DotA-sok fogják igazán élvezni.
Egyébként meg a béta arra van, hogy kipróbálja az ember és eldöntse, kér-e belőle, vagy sem...