A szóban forgó múzsa nem más, mint a játékhistória egyik legnagyobb sikerű modja, a Warcraft III: The Frozen Throne-hoz hegesztett, zseniális Defence of the Ancients, melyet a PGO olvasói régóta ismerhetnek, Deltaleader kiváló tesztjéből. A cucc azonban igazán akkor került a figyelem középpontjába, amikor a legendás Chris Taylor bejelentette, hogy csapata, a Gas Powered Games új, online mókán dolgozik, mely bevallottan és büszkén ezt a modifikációt vallja múzsájának. A Demigod hegesztése azóta is gőzerővel halad, és elég ütős darabnak néz ki.
Most azonban, ahogy említettem, váratlan kihívója akadt: a Riot Games, amely egy, ugyancsak a DotA-Allstarsra épülő online RTS/RPG elegyet hegeszt. És hogy miért mondtam azt, hogy maga a múzsa támadt fel ez esetben? Mert a Riot Games magját a híres modot készítő srácok alkotják... A Los Angeles-i, független stúdió 2006-ban a Benchmark és a Firstmark befektető csoportok pénzéből alakult, azóta készülnek nagy titokban a robbantásra – a bejelentés ideje most jött el, ami egyben azt is elárulja, hogy a játék igencsak előrehaladott állapotban van. Olyannyira előrehaladottban, hogy jövőre már indul is a bétatesztelés fázisa.
A League of Legends hivatalos megfogalmazásban „online multiplayer session-based game”. A stratégiai- és szerepjáték elemeket kombináló címben az egymással szemben álló csapatok stilizált csatatereken és tájakon küzdenek egymással a végső győzelemért. A sztori szerint egy hosszú háború után Valoran birodalmának szuperhatalmai összedugták fejüket, és nemes döntést hoztak: ahelyett, hogy pusztulásba döntenék a nemzeteket, ártatlanok vérét ontva, bízzák a vitás kérdések eldöntését egy speciális társaságra: a Legendák Ligájának tagjaira. Az Igazság Mezején a legendás Bajnokok szövetségbe tömörülve pofozgatják egymást az erre kijelölt harci arénákban, így simítva el a nézeteltéréseket. A „szuperkupában” csak egy szabály van: a győztes visz mindent.
Mi magunk egy Summoner avatar szerepébe bújunk, aki amolyan stratégaként avagy hadvezérként felülnézetből tekintheti át a csatateret, és egy kiválasztott Bajnokot irányítva próbálja meg befolyásolni a harc végkifejletét. Minden egyes session (játékmenet) során egy tucatnyi, különféle tulajdonságokkal és képességekkel rendelkező Bajnok közül választhatunk, akik a gyors lefolyású párbajokban fejlődnek, szintet lépnek, és hozzájutnak különféle tárgyakhoz és skillekhez, melyekkel saját magukat és az őket segítő szövetségeseket támogathatják, hogy megfelelően tudjanak küzdeni az ellenséges Bajnokkal, annak csatlósaival és vad szörnyeivel, valamint a halálos lövegekkel. Eközben a Summoner (azaz mi) is ugyanilyen módon fejlődik, amely újabb lehetőségeket ad nekünk a kiválasztott Bajnok terelgetésében.
Ahogy az kiolvasható mindebből, a LOL (jó kis rövidítés) erősen csapatalapú, az adott team minden tagjának alaposan össze kell dolgoznia a győzelem érdekében. Épp ezért szinte természetes, hogy mindenféle közösségi opció be lesz építve a cuccba: játék közbeni chatszobák, fórum, beszélgető hubok segítik a kommunikációt. Ezen kívül minden mai, a műfajban már-már kötelező elem is megtalálható lesz – meccsszervezés, statisztikakövetés, klántámogatás, csalás elleni szisztéma, dedikált ladder (rangsor) rendszer, Leaverbuster technológia. De még ezt is lehet fokozni: a srácok hozzácsapnak egy szólista módot is, melyben a robosztus MI által hajtott botokkal szemben gyakorolhatjuk be a nyerő stratégiákat.
Ahogy említettem, 2009-ben várható az első tesztfázis, de máris lehet csatlakozni a közösséghez (sőt, akár a bétába is jelentkezhetünk -- lásd az adatlapon a hivatalos oldalt!), hiszen az alapítók is ennek részei voltak még a DotA megalkotásakor, és nem is felejtik el gyökereiket. Az alapító Brandon Beck (alant -- kvízkérdésünk, hogy melyik ő a három karakterből...) is kiemelte, hogy jelentős mértékben alapoznak a játékosokra, figyelembe veszik a javaslataikat, kéréseiket, természetesen még a megjelenés után is, és mindenféle bajnokságokra, versenyekre, ligákra számíthatunk majd.
A kiadott képek erőteljes (és ennélfogva zseniális...) Warcraft III hangulatot árasztanak, ami ugye nem is csoda, tekintve a Riot Games előéletét, és igencsak masszív csomagnak tűnik a cucc így elsőre. Már csak az a kérdés, mit szól a konkurenciához Chris Taylor csapata – ez is egy érdekes párbaj lesz, az biztos...
Most azonban, ahogy említettem, váratlan kihívója akadt: a Riot Games, amely egy, ugyancsak a DotA-Allstarsra épülő online RTS/RPG elegyet hegeszt. És hogy miért mondtam azt, hogy maga a múzsa támadt fel ez esetben? Mert a Riot Games magját a híres modot készítő srácok alkotják... A Los Angeles-i, független stúdió 2006-ban a Benchmark és a Firstmark befektető csoportok pénzéből alakult, azóta készülnek nagy titokban a robbantásra – a bejelentés ideje most jött el, ami egyben azt is elárulja, hogy a játék igencsak előrehaladott állapotban van. Olyannyira előrehaladottban, hogy jövőre már indul is a bétatesztelés fázisa.
A League of Legends hivatalos megfogalmazásban „online multiplayer session-based game”. A stratégiai- és szerepjáték elemeket kombináló címben az egymással szemben álló csapatok stilizált csatatereken és tájakon küzdenek egymással a végső győzelemért. A sztori szerint egy hosszú háború után Valoran birodalmának szuperhatalmai összedugták fejüket, és nemes döntést hoztak: ahelyett, hogy pusztulásba döntenék a nemzeteket, ártatlanok vérét ontva, bízzák a vitás kérdések eldöntését egy speciális társaságra: a Legendák Ligájának tagjaira. Az Igazság Mezején a legendás Bajnokok szövetségbe tömörülve pofozgatják egymást az erre kijelölt harci arénákban, így simítva el a nézeteltéréseket. A „szuperkupában” csak egy szabály van: a győztes visz mindent.
Mi magunk egy Summoner avatar szerepébe bújunk, aki amolyan stratégaként avagy hadvezérként felülnézetből tekintheti át a csatateret, és egy kiválasztott Bajnokot irányítva próbálja meg befolyásolni a harc végkifejletét. Minden egyes session (játékmenet) során egy tucatnyi, különféle tulajdonságokkal és képességekkel rendelkező Bajnok közül választhatunk, akik a gyors lefolyású párbajokban fejlődnek, szintet lépnek, és hozzájutnak különféle tárgyakhoz és skillekhez, melyekkel saját magukat és az őket segítő szövetségeseket támogathatják, hogy megfelelően tudjanak küzdeni az ellenséges Bajnokkal, annak csatlósaival és vad szörnyeivel, valamint a halálos lövegekkel. Eközben a Summoner (azaz mi) is ugyanilyen módon fejlődik, amely újabb lehetőségeket ad nekünk a kiválasztott Bajnok terelgetésében.
Ahogy az kiolvasható mindebből, a LOL (jó kis rövidítés) erősen csapatalapú, az adott team minden tagjának alaposan össze kell dolgoznia a győzelem érdekében. Épp ezért szinte természetes, hogy mindenféle közösségi opció be lesz építve a cuccba: játék közbeni chatszobák, fórum, beszélgető hubok segítik a kommunikációt. Ezen kívül minden mai, a műfajban már-már kötelező elem is megtalálható lesz – meccsszervezés, statisztikakövetés, klántámogatás, csalás elleni szisztéma, dedikált ladder (rangsor) rendszer, Leaverbuster technológia. De még ezt is lehet fokozni: a srácok hozzácsapnak egy szólista módot is, melyben a robosztus MI által hajtott botokkal szemben gyakorolhatjuk be a nyerő stratégiákat.
Ahogy említettem, 2009-ben várható az első tesztfázis, de máris lehet csatlakozni a közösséghez (sőt, akár a bétába is jelentkezhetünk -- lásd az adatlapon a hivatalos oldalt!), hiszen az alapítók is ennek részei voltak még a DotA megalkotásakor, és nem is felejtik el gyökereiket. Az alapító Brandon Beck (alant -- kvízkérdésünk, hogy melyik ő a három karakterből...) is kiemelte, hogy jelentős mértékben alapoznak a játékosokra, figyelembe veszik a javaslataikat, kéréseiket, természetesen még a megjelenés után is, és mindenféle bajnokságokra, versenyekre, ligákra számíthatunk majd.
A kiadott képek erőteljes (és ennélfogva zseniális...) Warcraft III hangulatot árasztanak, ami ugye nem is csoda, tekintve a Riot Games előéletét, és igencsak masszív csomagnak tűnik a cucc így elsőre. Már csak az a kérdés, mit szól a konkurenciához Chris Taylor csapata – ez is egy érdekes párbaj lesz, az biztos...
azért biztos kellemes kikapcsolódást tud nyúltani
snec-hez pedig csatlakozom: imádom a DotA-t, és nyomon követem a fejlesztést a jövőben. Brutális hangulata van ennek a Clash of Fates-nek. A zene első hallásra a Nightwish-re hajaz, amit ha párosítanak egy fantasy-vel....kő kövön nem marad.