A beszámoló további része az udvarlási ceremónia, ettől inkább eltekintenék, hiszen az előbb idézett marketingmondat is már erősen biztosítékot kiverő szinten van nálam, a többi meg erre tesz rá egy lapáttal. Az biztos, hogy remek sztorira és karakterekre számíthatunk, hiszen a két banda ebben erős, és ugye a BioWare mindezt képes is megjeleníteni és átadni, ahogy ezt eddigi összes termékük bizonyította.
A dologban azonban két csavar van:
- Első: a két banda már dolgozott együtt, és ennek gyümölcse, a Star Wars: Knights of the Old Republic méltán került be a játéktörténelem nagykönyvének aranylapjaira. Valamikor tavasszal már felröppent egy pletyka, hogy lesz KOTOR3, és miután az Obsidian által hegesztett második felvonás azért nem ért a kanadaiak csúcsjátékának nyomába, a LucasArts nyilván örömmel adná ismét a stafétabotot a Ray Muzyka és Greg Zeschuk által dirigált cég kezébe.
- Második: a bevezetőben is említett felvásárlás, hiszen az Electronic Arts ritkán megy bele közös kiadásba, ritkán dolgozik együtt más kiadóval, hacsak nincs abban valami jól megalapozott üzleti szándék; lásd épp a Hellgate: Londont, mely ugye a Namco Bandai gyermeke, de az EA tolta alá többek között a többjátékos módot és ezzel együtt a fizetési modellt.
És a kettő hogy jön össze? Ez az érdekes! Áprilisban az EGM magazin zuhanyhíradójában, két hete pedig az egyik
kisebb külhoni játékoldalon jelent meg, hogy a BioWare egy KOTOR MMORPG-n dolgozik (előbbiről mi is beszámoltunk).
Akkor ezt senki nem vette igazán komolyan; azt tudtuk, hogy a kanadaiak márciusban e
projektre alapított austini stúdiója hegeszt egy MMO-t, melyet a Hero Engine
hajt, és valamikor 2009 táján debütálhat, de mindenki úgy vélte, a Mass
Effectből fabrikálnak ilyesmit, hiszen abban benne van a potenciál. A
mai bejelentés fényében mindez már másképp hat, főleg ha hozzáteszem, hogy az
EA nyilatkozata szerint az egyik ok, amely miatt megérte nekik kifizetni a
BioWare/Pandemic tandemért 860 millió dollárt, épp az említett MMORPG, mely
ezek szerint valami nagyon brutális és ütős cím lehet, hisz azért Ricitello
cége nem dobál ki az ablakon ennyi pénzt, még akkor sem, ha a világ egyik
legjobb fejlesztőcsapatáról van szó. És e ponton hadd idézzek júliusi híremből,
mely a Bioware Austin csapatát mutatta be: "a főtervező a cég kreatív igazgatója
és egyik kulcsfigurája, James Ohlen, aki fő- vagy társtervezőként olyan címeken
dolgozott, mint a KOTOR, a Neverwinter Nights, és a Baldurs Gate I-II. Mellé
leszerződtették Richard Vogelt, aki 15 éve van az iparban, aki annak idején az
Originnél az Ultima Online-t állította pályára, majd a Sony Online fejlesztési
alelnöke volt, és Gordon Waltont, aki az EA producere és alelnöke, illetve
szintén a Sony Online alelnöke, stúdióvezetője és producere volt. (a Sony két
embere többek között az SW Galaxies munkálataiban vett részt). Mindez ráadásul megindokolná a BioWare döntését is az eladást illetően, hiszen egy MMOG mögé kell egy stabil és erős, pénzes háttér (a szerverektől a kiszolgáló stábig), melyet az EA képes biztosítani számukra.
Nos, a puzzle darabjai kezdenek összeállni, és azt mondom, jelenleg nagyon erősen egy KOTOR MMORPG felé mutat a dolog. Az biztos, hogy a BioWare, a LucasArts és az EA együtt elég keményen meg tudná döngetni a piacot, és erre most nagy esély van. Ám addig, míg kiderül valami konkrétum, még aludnunk kell párat. Aki valami kapaszkodót szeretne, látogasson el a project már élő weboldalára, ahol fel lehet iratkozni a hírlevélre, és meg lehet osztani a fórumon másokkal a gondolatokat bár utóbbi helyen szinte csak a KOTOR3-ról szóló imákat és reményeket lehet jelenleg olvasgatni...
(Az illusztrációk a KOTOR-ból származnak!)
De tény, hogy én is jobban örülnék egy KotoR 3-nak, mert hiába, hogy az MMORPG-k felé már jóval barátságosabb a viszonyom, én havidíjat nem szeretnék fizetni azért, hogy... Mindegy, meddő vita tárgya, nem megyek bele. Én személy szerint nem szeretném, ha kéthavonta kellene feltöltőkártyát vennem... (Még akkor sem, ha muszáj lenne, hiszen hamarosan be fogom szerezni vagy a WoW-ot vagy a LotRO-t XD. )
Egy KotoR 3 érdekes lenne... Igen is van igény az oldschool, kalsszikus, vérbeli RPG-kre, szerintem, s a KotOR ezt képviseli.
Annak én is örülnék, ha ismét csak a BioWare fejlesztené, mert bár nekem nagyon bejött a II. rész is, de tény, hogy érződött rajta a fejlesztő-váltás.
Mindenesetre, ha MMO lesz, egy biztos: jóval később fogok vele játszani, mintha egy KotoR 3 single lenne XD. (Ígérem, ha lesz fizető állásom, akkor tuti MMO-zni fogok XD LOL. )
szerintem a JK4 helyett / pótlásaként adják ki a Force Unleashdet
Már ha télleg KOTOR mmorpg lesz belöle.