Bár az elmúlt napokban elsősorban a játékipart megreformálni próbáló Stadia nevű streamelős szolgáltatása kapcsán olvashattunk a Google-ről, akad még egy, kevésbé hízelgő ügy is. Az Európai Bizottság ugyanis közel két milliárd euróra bírságolta a céget az AdSense program miatt. Azoknak, akik esetleg még nem hallottak volna róla, az AdSense keretében egy weboldal a felületéből szeleteket ad el reklámfelületnek, a Google pedig ezeket árusítja egy algoritmus segítségével a megfelelő hirdetőknek.

Az EU indoklása szerint a cég 2006 és 2016 között az online reklámbevételek mintegy 70%-a fölött rendelkezett, és ezen idő alatt többször versenyellenes intézkedéseket hozott. 2006-ban exkluzív szerződéseket kötött a hirdetőkkel, kizárva ezzel sokakat a versenyből; 2009-től az AdSense programban résztvevők legértékesebb hirdetőfelületeit magának tartotta fenn és meghatározta, hogy egy weboldal minimum mennyi AdSense reklámfelületet kell biztosítson a számára. A vádakat a bíróság jogosnak találta, és 1.7 milliárd eurós büntetést szabott ki a keresőóriásra.

google-kereso-nagyito.jpg