Külső szemlélő számára meglepően véres viták tudnak kialakulni, mikor felmerül az a kérdés, hogy melyik játék a jobb, a Dota 2 vagy a League of Legends. Mindkét oldalnak megvan a kialakult, szilárd véleménye arról, hogy miért az ő kedvence a kategória legjobbja, s azt is szívesen elmondják, hogy miért téved a másik, mikor a riválist méltatja. Ezzel persze egyáltalán nincs gond, sőt egy jó, fröcsögéstől mentes vita kifejezetten érdekes is tud lenni minden résztvevő számára, így most ismét feltesszük a kérdést, amit már oly sokszor feszegettek: DotA 2 vagy League of Legends?
A kérdést persze nem olyan könnyű megválaszolni, hiszen mindkét játék a MOBA zsánert bővíti, s nagy vonalakban hasonló játékmenet szerint kell végigharcolni a meccseket -- ám aki egy kicsit is jobban beleásta már magát a szóban forgó programokba, az nagyon is jól tudja, hogy egészen nagy különbségek húzódnak meg a riválisok között, ha egyszer elkezd játszani az ember.
A játékmenet részletei eltérőek a hősöktől a képességeken át az előttünk álló lehetőségekig, így más és más megközelítést igényelnek, ezek a különbségek pedig döntő szerepet játszanak abban, hogy a két játéknak meglegyen a maga stílusa a kategórián belül, illetve valami olyat nyújtson a játékosoknak, amit a másikban, s ideális esetben sehol máshol nem találhatnak meg. Ezek az egyedi mechanizmusok váltják ki a legnagyobb vitákat, s ezeknek köszönhető az, hogy egyesek a Valve játéka, míg mások a Riot Games alkotása mellett teszik le a voksukat, két, egymásra acsarkodó tábort alkotva, akik még a saját tagjaikat is keményen bírálják.
Közös vonás viszont az, hogy könnyű elkezdeni mindkét játékot -- a free-to-play mivoltukból fakadóan fizetni nem kell, bárki letöltheti a klienst, a gond csak ott kezdődik, mennyire tud eligazodni az ember az elsőre idegen kifejezések és szabályok tengerében, merthogy ezek egy bonyolult szabályrendszer természetes velejárói. Sok mindent kell észben tartani, például az elérhető hősök képességeit, a pálya kiosztását, vagy éppen a támadások hatását, ezek alapvető, jól érthető ismertetése nélkül pedig gyorsan elvérzik a szerencsétlen játékos. Persze mindkét játék segít abban, hogy nekikezdjük a meccseknek, de attól függően, kit kérdezünk, változó, hogy melyik játék az inkább felhasználóbarát, arról pedig még inkább, hogy melyik játék nyújtja a nagyobb kihívást.
Természetesen mind a DotA 2, mind pedig a LoL lehetőséget biztosít arra, hogy a felületes, éppen csak az elkezdéshez elég tudásbázis kiépítésén túl valaki mélyen beleáshassa magát a játékmenet finom részleteibe és taktikai opcióiba, a tudását pedig be is bizonyíthassa mások előtt. Mindkét játék ugyanis nagyon komoly eSport-közösséggel rendelkezik, ezek tagjai pedig az év folyamán folyamatosan tartanak valahol valamilyen bajnokságot, s nagy, nemzetközi játékosokat összegyűjtő tornák is vannak, ahol az összdíjazásban mára már a millió dolláros összeg lett az általános. Aki tehát rendelkezik elég aspirációval, az a csúcsig mehet -- sőt, ha a LoL-t választja, az amerikai törvény szeme előtt igazi atlétának számít. Egyik vagy másik játék mesterévé válni azonban nem egyszerű, rengeteg-rengeteg gyakorlást igényel, amit a nagy többség inkább meg sem próbál, maradva az egyszerűbb szórakozásnál.
Bonyolult, a laikusok számára kissé talán még ijesztőnek is ható játékokról van szó, ehhez semmi kétség sem fér, de mint sok más, hasonlóan összetett program esetében, ha valaki elég időt szán rájuk, akkor kielégítő játékélményben lehet része. Nyilván az, hogy melyik játék lesz a kedvenc, függ a személyes preferenciáktól is, eme új rovatnak pedig éppen az a célja, hogy ti, kedves olvasók megosszátok velünk és egymással azt, hogy mit gondoltok a két rivalizáló játékról. Arra vagyunk kíváncsiak, hogy szerinted melyik játék a jobb, neked miért tetszik, s miért kellene a másik oldalnak kipróbálni a kedvencedet. Szívesen látjuk továbbá a személyes tapasztalatokat, azokat az élményeket, amelyek megmaradtak veletek, s azokat a negatív tapasztalatokat is, amik miatt úgy döntöttetek, hogy elég lesz az adott játékból.
Tekintsétek ezt egy kis vitafórumnak, ahol (hangsúlyozottan kulturált formában) elmondhatjátok a véleményeteket, és kit tudja, talán még meg is tudtok győzni az igazatokról néhány embert. Most rajtatok a sor, hogy megmondjátok, melyik játék a jobb, egyszer s mindenkorra!
2. Vayne közel sem teljesít jól mindhárom fázisban, úgy vannak a karakterek tervezve, hogy néhány tárgyak nélkül is funkcionális legyen, Vayne épp ezért erős a végjátékban, mert hiába hártányos a játék eleje, a % sebzése a játék végére hatalmas fenyegetést jelent. Persze odáig ki kell húznia a csapatnak aki választja.
3. A bush-ban el lehet rejtőzni, wardolás hiányában rajtaütésekre lehet használni, a DoTA erdejei erre nem igazán alkalmasak.
4. Az egész játékmenet lassú, nem a meccsek hosszáról beszélek.
A "community" minden moba játékban szar, ezen nem is érdemes vitatkozni. DoTA sem kivétel alóla.
Arról meg hogy melyik a könnyebb, csak annyit tudok mondani: "eh". Néhány extra funkció ami sokaknak csak teher, nem tesz egy játékot nehezebbé, vagy élvezhetőbbé.
A "deny" mechanika számomra annyira élvezetes mint minden alkalommal bepötyögni a login információt egy játékba. Szükségtelen, ami valójában semmit nem ad a játékhoz.
2. Nem is azt irtam hogy ő mind3 fázisban jó hanem hogy legalább 2ben. Én mikor még LOL-oztam Vayne-el simán hozható volt a mid és a late game is.
3. A dota erdelyei tökéletesek a rajtaütéskre ha nem wardolt le az ellenfél. Gondolom nem ismered a mapot kivülről úgyhogy nem is hozok fel példát (már nekem se teljesen tiszta a LOL mapok összetétele, csak az alap pálya van meg fejben úgy ahogy), de egy kis találékonysággal pofátlanul kiszámíthatatlan helyekről tudsz lecsapni 1-1 hősre.
4. A LOL prögősebb ez tény, ezzel nem vitatkozom.
A "deny" mechanika meg már úgymond advanced tactic-nak számít, addig nem látja az ember az értelmét amíg meg nem tapasztalja, hogy "vazze, itt vagy 4 wave óta, de csak 2-es vagyok cucc nélkül, az ellenfél meg 4-es és mindjárt kész az early buildje"
megj.: Mivel nincsenek a DOTAban custom mapok, csak az 1 alap, ezért a LOL-ban is az alap pályát vettem összehasonlítási anyagnak.
Szóval 3 év lol 1 év dota2
LoL előnyök szerintem:
IP rendszer(külön élmény feloldani új champeket, és kipróbálni őket)
Nincs előny ha fizetsz
Akármikor visszafordítható meccsek
Summoner spellek, brushok, szerintem kicsit jobb pályakialakítás, runa pagek
Nekem bejön a látványvilága
Hátrányok:
Toxic community
Drága az RP
Már nem túl változatos championok
Master YI(Szóval elég op champek)
DoTA2:
Változatos championok
Összetettebb játékmenet
Voice Chat
KICSIT jobb community
Hátrányok:
Nehezebb megtanulni
Nagyon húzós a counter rendszer (Itt olyan counterek vannak hogy ha valaki counteredet pickeli ott kb vége a játéknak, vagy legalább is a lanednek)
Nehezebb visszahozni a játékot.
Nagyjából ennyi, ez az én véleményem, remélem nem mondtam túl nagy hülyeséget, de ez egy vitafórum, azért van hogy elmondjuk a véleményünket :)
Szóval 3 év lol 1 év dota2
LoL előnyök szerintem:
IP rendszer(külön élmény feloldani új champeket, és kipróbálni őket)
Nincs előny ha fizetsz
Akármikor visszafordítható meccsek
Summoner spellek, brushok, szerintem kicsit jobb pályakialakítás, runa pagek
Nekem bejön a látványvilága
Hátrányok:
Toxic community
Drága az RP
Már nem túl változatos championok
Master YI(Szóval elég op champek)
DoTA2:
Változatos championok
Összetettebb játékmenet
Voice Chat
KICSIT jobb community
Hátrányok:
Nehezebb megtanulni
Nagyon húzós a counter rendszer (Itt olyan counterek vannak hogy ha valaki counteredet pickeli ott kb vége a játéknak, vagy legalább is a lanednek)
Nehezebb visszahozni a játékot.
Nagyjából ennyi, ez az én véleményem, remélem nem mondtam túl nagy hülyeséget, de ez egy vitafórum, azért van hogy elmondjuk a véleményünket :)
---------
Duke: Attól eltekintve hogy magadat meghazudtoltad több pontos is tévesek az információid
1: A dota-ban nem büntetve van a hülye hanem ösztönözve. Nincs olyan hogy visszahozhatatlan hátrány, mindig lehet fordítani a meccsen. Dotában minél jobban elhúzott 1 hős szintben + killben annál többet kap az ellenfél érte ha megöli.
2: Ahogy a LOL-ban a Dotában is van early-mid-late game hero (champ a LOL fanoknak) és mind a 2ben vannak overlap karakterek (olyan akik 2, akár mind a 3 fázisban jól teljesítenek) például egy Wayne LOLban vagy Tiny DOTA-ban.
3: A taktikai lehetőségekről annyit, hogy a bush-ok nem + lehetőséget adtak hanem a rombolhatóságot helyettesítik a DOTA-ból. Dotaban ki tudtad vágni a fákat így új menekülő/támadó utat nyitva, a LOLban ez teljesen ki van szedve, helyette van a bush.
4: A Dota is tud gyors lenni, csak mostanában a lassabb farmolósabb stílus van előnyben részesítve, de zavartam én már le 15-20p-es 5v5 meccset is, van ilyen is.
---------
Amúgy a dotába már van beépítve oktató mód így még kezdő barátabb, több órán keresztül magyarázza el a játékosoknak, hogy mi hogyan működik.
Ez csak persze saját vélemény volt, és nem kiokattásként szánom, csak pontosítani akartam az információt amit írtál, mert hát eléggé mellé lőttél néhol.
Személy szerint DOTA párti vagyok, nekem a LOL túl könnyű és a community is éretlen. Mindeki azzal tolja amit szeret, nincs tökéletes játék (de azért a guru 92%-ot adott a DOTA2-re szal az közel van :P ).
2. Vayne közel sem teljesít jól mindhárom fázisban, úgy vannak a karakterek tervezve, hogy néhány tárgyak nélkül is funkcionális legyen, Vayne épp ezért erős a végjátékban, mert hiába hártányos a játék eleje, a % sebzése a játék végére hatalmas fenyegetést jelent. Persze odáig ki kell húznia a csapatnak aki választja.
3. A bush-ban el lehet rejtőzni, wardolás hiányában rajtaütésekre lehet használni, a DoTA erdejei erre nem igazán alkalmasak.
4. Az egész játékmenet lassú, nem a meccsek hosszáról beszélek.
A "community" minden moba játékban szar, ezen nem is érdemes vitatkozni. DoTA sem kivétel alóla.
Arról meg hogy melyik a könnyebb, csak annyit tudok mondani: "eh". Néhány extra funkció ami sokaknak csak teher, nem tesz egy játékot nehezebbé, vagy élvezhetőbbé.
A "deny" mechanika számomra annyira élvezetes mint minden alkalommal bepötyögni a login információt egy játékba. Szükségtelen, ami valójában semmit nem ad a játékhoz.
Nem nagyon tudom hogy a dotában hogy megy, de lolban 30-as szinten nem gyakoriak a rossz játékosok, inkább csak annyi okoz gondot hogy a frissen kibontott hősökkel nem gyakorolnak az éles meccs előtt és ledarálják őket a veteránok. Ennek ellenére szeretem, hogy egy eladott lane még nem jelent automatikus buktát, simán fel lehet hozni, dota2-ben ez nem így megy, ami szerintem sajnálatos. Én szinte mindig support vagyok, így nem nagyon van befolyásom a meccs alakulásába late game előtt, ezért nagyon bosszantó lenne, ha egy bukott top miatt keresztet vethetnénk a meccsre, ahogy a dotában van, ahol ha meghalsz háromszor early game-ben akár ki is léphetsz mert esélyed se lesz feljönni. (Nincs többhónapos tapasztalatom a dota2-vel, ha nem így van akkor szóljatok, én ezt tapasztaltam)
A lolnak élveztem minden percét a kezdetektől fogva, nagyon tetszett a szintrendszer, a rúnaoldalak és a mastery fák, a számtalan kombináció lehetősége, és a tudat, hogy minden nyert meccsel egy kicsit közelebb kerülök az áhított hős kibontásához. A dota2-ben nem kaptam meg ezt az élményt, nem nagyon volt miért küzdeni, nincsenek "drága" hősök, akiket csak kevesen bontanak ki, így a lane-en kiveszik a meglepetés ereje pl. lolban ha meglátok egy Viktort miden vagy egy Swaint topon összeszorul a torkom, mert annyira kevesen játszanak vele, hogy nem nagyon van bevált taktika ellenük. Például egy Katarina miden, vagy egy Ashe boton annyira szokványos, hogy előre tudom mikor mit fog csinálni, ismerem a range-et, a cooldownt, a kombók sorrendjét és az ellentámadást is.
Meglepődve olvasom, hogy többen is éltetik a Dota2 közösségét, hogy milyen rendesek a játékosok. Amikor kilépett a bétából a játék, azonnal feltelepítettem, de az ötödik éles meccs után letöröltem, annyira felbosszantottak a folyamatos flameléssel. Megváltozott ez azóta? Ha igen akkor ideje ismét próbát tenni... Azt hozzáteszem hogy egyáltalán nem játszottam rosszul, jó volt a statom, a buildem is, hoztam a fightokat, mégis le lettem oltva, sokszor emberileg lehetetlen dolgok miatt (levadásztam valakit a pálya egyik sarkában, a másik sarkában bukott teamfight, persze miattam, hát hol voltam...). A harmadik meccsemen előre kértem, hogy bár rengeteget olvastam a játékról, nem vagyok profi, segítsenek, még csak pár éles meccsem volt. A válasz ordenáré flamelés volt, ki is léptem a meccsből. Az ötödik meccsemen az egyik csapattárs azzal szórakozott, hogy végignézte ahogy ledarálnak 2v1-ben tőle egy köpésre, és miután meghaltam beugrott megölni akiket lesebeztem. Ezzel telt be a pohár.
Lolban ezzel szemben a pár hisztis kölyöktől és a néha előforduló polákoktól (ami nem egyenlő a lengyelekkel, ahogy a redneck se egyenlő az amerikaiakkal) eltekintve a közösség barátságos, egy-egy hiba utáni bocsánatkérésre megnyugtató válasz érkezik, a szép összjátékért 'good job'-ok mennek, az életmentő önfeláldozásért (supportért nem kapnak bónusz goldot, így inkább én halok mint a carry) hálás köszönetek repkednek. Persze ott is van, hogy mást hibáztatnak a hibákért (olykor jogosan, elmaradt ss-ért vagy meggondolatlan initiate-ért), flamelés helyett viszont 'sry' megy vissza.
Összességében én jobban élveztem a lolozást, és a közösségen kívül az egyetlen ami miatt ott is maradok, az a kibontható hősök miatt van, szerintem ez egy értékes mozgatórugója a műfajnak, és nagyon hiányolom a dotából, ahol szerintem a karakterek egyszerűen értéktelenek.
Le van szarva melyik a "jobb" az emberek szemében, az számít melyik az élvezetesebb, és a LoL ebben véleményem szerint sokkal pozitívabb.
Mondhatják sokan hogy a DoTA jobb mert "büntetve van ha hülye vagy", de az egyetlen dolog amit ez valójában okoz, az az hogy sokkal nehezebb a hátrányból visszajönni, és ez egyoldalúvá tesz dolgokat.
League-ben kompozíciókra építenek, a karaktereknek ki kell egészítenie egymást, a kezdeti-közép-és végjáték erőssége a karaktereknek teljesen más, melyik karakter mely szakaszban erősebb, és ez nagy mozgató szála az összecsapások időzítésének.
A bush ("bokor") hozzáadása is ad egy taktikai lehetőséget, és a meglepetések jelenlétét.
A DotA2 számomra baromira lassú, unalmas, túlságosan sokat fókuszál arra hogy hamar előnyt szerezz amiből az ellenfél nem jöhet vissza. Szebb, de az is csak technológia szempontjából, LoL-nak sokkal jellegzetesebb stílusa van.
Nagyjából ennyi.
---------
Duke: Attól eltekintve hogy magadat meghazudtoltad több pontos is tévesek az információid
1: A dota-ban nem büntetve van a hülye hanem ösztönözve. Nincs olyan hogy visszahozhatatlan hátrány, mindig lehet fordítani a meccsen. Dotában minél jobban elhúzott 1 hős szintben + killben annál többet kap az ellenfél érte ha megöli.
2: Ahogy a LOL-ban a Dotában is van early-mid-late game hero (champ a LOL fanoknak) és mind a 2ben vannak overlap karakterek (olyan akik 2, akár mind a 3 fázisban jól teljesítenek) például egy Wayne LOLban vagy Tiny DOTA-ban.
3: A taktikai lehetőségekről annyit, hogy a bush-ok nem + lehetőséget adtak hanem a rombolhatóságot helyettesítik a DOTA-ból. Dotaban ki tudtad vágni a fákat így új menekülő/támadó utat nyitva, a LOLban ez teljesen ki van szedve, helyette van a bush.
4: A Dota is tud gyors lenni, csak mostanában a lassabb farmolósabb stílus van előnyben részesítve, de zavartam én már le 15-20p-es 5v5 meccset is, van ilyen is.
---------
Amúgy a dotába már van beépítve oktató mód így még kezdő barátabb, több órán keresztül magyarázza el a játékosoknak, hogy mi hogyan működik.
Ez csak persze saját vélemény volt, és nem kiokattásként szánom, csak pontosítani akartam az információt amit írtál, mert hát eléggé mellé lőttél néhol.
Személy szerint DOTA párti vagyok, nekem a LOL túl könnyű és a community is éretlen. Mindeki azzal tolja amit szeret, nincs tökéletes játék (de azért a guru 92%-ot adott a DOTA2-re szal az közel van :P ).
Nem nagyon tudom hogy a dotában hogy megy, de lolban 30-as szinten nem gyakoriak a rossz játékosok, inkább csak annyi okoz gondot hogy a frissen kibontott hősökkel nem gyakorolnak az éles meccs előtt és ledarálják őket a veteránok. Ennek ellenére szeretem, hogy egy eladott lane még nem jelent automatikus buktát, simán fel lehet hozni, dota2-ben ez nem így megy, ami szerintem sajnálatos. Én szinte mindig support vagyok, így nem nagyon van befolyásom a meccs alakulásába late game előtt, ezért nagyon bosszantó lenne, ha egy bukott top miatt keresztet vethetnénk a meccsre, ahogy a dotában van, ahol ha meghalsz háromszor early game-ben akár ki is léphetsz mert esélyed se lesz feljönni. (Nincs többhónapos tapasztalatom a dota2-vel, ha nem így van akkor szóljatok, én ezt tapasztaltam)
A lolnak élveztem minden percét a kezdetektől fogva, nagyon tetszett a szintrendszer, a rúnaoldalak és a mastery fák, a számtalan kombináció lehetősége, és a tudat, hogy minden nyert meccsel egy kicsit közelebb kerülök az áhított hős kibontásához. A dota2-ben nem kaptam meg ezt az élményt, nem nagyon volt miért küzdeni, nincsenek "drága" hősök, akiket csak kevesen bontanak ki, így a lane-en kiveszik a meglepetés ereje pl. lolban ha meglátok egy Viktort miden vagy egy Swaint topon összeszorul a torkom, mert annyira kevesen játszanak vele, hogy nem nagyon van bevált taktika ellenük. Például egy Katarina miden, vagy egy Ashe boton annyira szokványos, hogy előre tudom mikor mit fog csinálni, ismerem a range-et, a cooldownt, a kombók sorrendjét és az ellentámadást is.
Meglepődve olvasom, hogy többen is éltetik a Dota2 közösségét, hogy milyen rendesek a játékosok. Amikor kilépett a bétából a játék, azonnal feltelepítettem, de az ötödik éles meccs után letöröltem, annyira felbosszantottak a folyamatos flameléssel. Megváltozott ez azóta? Ha igen akkor ideje ismét próbát tenni... Azt hozzáteszem hogy egyáltalán nem játszottam rosszul, jó volt a statom, a buildem is, hoztam a fightokat, mégis le lettem oltva, sokszor emberileg lehetetlen dolgok miatt (levadásztam valakit a pálya egyik sarkában, a másik sarkában bukott teamfight, persze miattam, hát hol voltam...). A harmadik meccsemen előre kértem, hogy bár rengeteget olvastam a játékról, nem vagyok profi, segítsenek, még csak pár éles meccsem volt. A válasz ordenáré flamelés volt, ki is léptem a meccsből. Az ötödik meccsemen az egyik csapattárs azzal szórakozott, hogy végignézte ahogy ledarálnak 2v1-ben tőle egy köpésre, és miután meghaltam beugrott megölni akiket lesebeztem. Ezzel telt be a pohár.
Lolban ezzel szemben a pár hisztis kölyöktől és a néha előforduló polákoktól (ami nem egyenlő a lengyelekkel, ahogy a redneck se egyenlő az amerikaiakkal) eltekintve a közösség barátságos, egy-egy hiba utáni bocsánatkérésre megnyugtató válasz érkezik, a szép összjátékért 'good job'-ok mennek, az életmentő önfeláldozásért (supportért nem kapnak bónusz goldot, így inkább én halok mint a carry) hálás köszönetek repkednek. Persze ott is van, hogy mást hibáztatnak a hibákért (olykor jogosan, elmaradt ss-ért vagy meggondolatlan initiate-ért), flamelés helyett viszont 'sry' megy vissza.
Összességében én jobban élveztem a lolozást, és a közösségen kívül az egyetlen ami miatt ott is maradok, az a kibontható hősök miatt van, szerintem ez egy értékes mozgatórugója a műfajnak, és nagyon hiányolom a dotából, ahol szerintem a karakterek egyszerűen értéktelenek.
amúgy meg, van lol-ban egy rakat olyan karakter, amivel nyomod össze-vissza a gombokat és mindent jól csinálsz, a te 2 karaktered (sona soraka) pont ilyen, de rajtuk kívül van még vagy 20-30 ilyen. a te problémád az volt, hogy egy pici időt sem adtál a lol-nak, nem gyakoroltál semmit se rá, csak visszamentél a dota2 megszokott világába, amibel egy nagy élményt hagytál ki.
amúgy meg az egész dota/lol vitára annyit tudok mondani, hogy kinek melyik oldal jön be, mint például a LoL-ban nagyobb hangsúly van a last-hitelésen, van recall, 2 summoner spell bokor, 2 mob-tól egész csapatnak global gold, vannak leölhető buffok (4+1), és minden karakterhez kihegyezett és érdekes történet, meg skinek. DotA2-ben last-hitelni sokkal nehezebb, itt a hangsúly inkább azon van, hogy te végezd ki a saját minionjaid, hogy az enemy ne kapjon belőlük goldot, recall, summoner spellek nincsenek, de van egy szamár, ami megfelel egy hordozható (megölhető) boltnak, felvehető buffok, itt is nagyobb leölhető szörny, és a sok munka eredményéül a 200. meccsed után megböknek egy sisakkal ahhoz a karakterhez, akit sose használsz, ja meg meccsenként 20 gombával, amit valós pénzért kinyithatsz
összességében a LoL szerintem jobb, és nem azért mert (laggol a dota, még jó géppel is, amíg a lol maxon 60 fps-el fut) annyira jobbnak találom, hanem mert a lolban semmi rosszat nem találok, vagy ha igen, akkor azt ki is javítják egy idő után, és ebben eddig a Riot Games még mindig jobban teljesít, mert ők igyekeznek kiszolgálni a játékosokat, amíg ők egyéni okok miatt széttépik egymást meccs közben. A Valve pedig... hát... fizessek a gomba-kulcsért....
Mivel akkoriban a gépem instabil volt,nem is tudtam vele.
Aztán eltelt sok idő és akkor még 2011-ben csak hallottam a DotA 2-ről.
Az egyik Skype ismerősőm küldött nekem novemberben DotA 2 meghívót és kipróbáltam és az első karakterem Sniper volt.
Nekem nagyon bejött maga a játék világa és a játékmenet.
Megmutattam az osztálytársaimnak,de ők LoL-oztak.Megkérdeztem az egyiket és elmondta,hogy bejön neki a DotA 2.de ő inkább LoL-ozna,mert nem tetszik neki a DotA-ban levő courier.
Egy kicsit LoL-oztam akkor,de akkor se jött be,egyrészt a kis mérges törp közösség miatt,másrészt csak két karakterrel tudtam csak játszani normálisan: Soraka-val és Sona-val.
Ők már rangban nyomatják a LoL-t és én mindig DotA 2-zök,hogy miért,mert nekem ez jött be és hogyha azt szeretnék,hogy LoL-ozzak,azok kényszerítsenek rá.
Ez a két MOBA "versusolása" olyan mint a Bleach és Naruto "versusolása"
Mindenki azzal a MOBA-val játszik,ami neki tetszik.
Le van szarva melyik a "jobb" az emberek szemében, az számít melyik az élvezetesebb, és a LoL ebben véleményem szerint sokkal pozitívabb.
Mondhatják sokan hogy a DoTA jobb mert "büntetve van ha hülye vagy", de az egyetlen dolog amit ez valójában okoz, az az hogy sokkal nehezebb a hátrányból visszajönni, és ez egyoldalúvá tesz dolgokat.
League-ben kompozíciókra építenek, a karaktereknek ki kell egészítenie egymást, a kezdeti-közép-és végjáték erőssége a karaktereknek teljesen más, melyik karakter mely szakaszban erősebb, és ez nagy mozgató szála az összecsapások időzítésének.
A bush ("bokor") hozzáadása is ad egy taktikai lehetőséget, és a meglepetések jelenlétét.
A DotA2 számomra baromira lassú, unalmas, túlságosan sokat fókuszál arra hogy hamar előnyt szerezz amiből az ellenfél nem jöhet vissza. Szebb, de az is csak technológia szempontjából, LoL-nak sokkal jellegzetesebb stílusa van.
Nagyjából ennyi.
Dota 2 bonyolultabb, több mindenre kell figyelni. Mivel ismerőseim itt vannak, azt kezdtem, de még kezdőként is érezni a különbséget.
LoL grafikájának a stílusa nekem nagyon nem jön be. Így összességében pedig Dota 2.
nagyon sokszor olvastam itt-ott hogy a DotA-ban magasabb a "skill cap". azt tudom hogy pl deny az a LoL-ban nincs, meg azt hiszem ha meghalsz akkor sincs semmi büntetés,pénzvesztés vagy ilyesmi,de pl courier meg teleport scroll a LoL-ban nincs ez meg a DotA könnyítésének is felfogható,vagy ha jól tudom az itemek hasznosabbak/színesebbek a DotA-ban
szóval grafikát/community-t/fizetős tartalmakat/várakozási időket félretéve, arra lennék kíváncsi hogy melyik játékkal érdemesebb játszani, melyiknek van kifinomultabb játékmenete?
nagyon sokszor olvastam itt-ott hogy a DotA-ban magasabb a "skill cap". azt tudom hogy pl deny az a LoL-ban nincs, meg azt hiszem ha meghalsz akkor sincs semmi büntetés,pénzvesztés vagy ilyesmi,de pl courier meg teleport scroll a LoL-ban nincs ez meg a DotA könnyítésének is felfogható,vagy ha jól tudom az itemek hasznosabbak/színesebbek a DotA-ban
szóval grafikát/community-t/fizetős tartalmakat/várakozási időket félretéve, arra lennék kíváncsi hogy melyik játékkal érdemesebb játszani, melyiknek van kifinomultabb játékmenete?