Kontra rovatunk elérkezett az elkerülhetetlen, jóformán kötelező témához, a Call of Duty és a Battlefield összeeresztéséhez. Persze, tudom én is, hogy sokak fejében lejátszott meccsről van szó, ugyanis az Activision húzócíme az évek során szépen lassan elveszítette a közkedvelt státuszát, s azóta bármikor kerüljön elő az ominózus rivalizálás, az eszmecserék rendre egyoldalúak, mégpedig a DICE javára, a nagy kérdést azonban mégis felteszem, mert az eladásokból ítélve vannak még bőven Call of Duty-rajongók. Részben nekik szól rovatunk e része (biztos vagyok benne, hogy a PGO közösségében is vannak, akik szeretik a CoD-ot, nem szégyen az), hiszen itt és most lehetőségük van arra, hogy hangot adjanak a véleményüknek, de természetesen mint mindig, a másik oldalnak is megadjuk a teret a kibontakozásra, s szívesen meghallgatjuk a véleményüket a két sorozat párharcáról.
A Call of Duty-sorozat 2003-ban indult útjára, s rögtön fel is hívta magára a figyelmet: a Medal of Honoron edződött, tapasztalt fejlesztőket tömörítő Infinity Ward egy olyan második világháborús élménnyel lepte meg a játékosokat, ami után szinte mindenki elfelejtette még azt is, hogy valaha létezett az akkori rivális, a Medal of Honor, s követelték a folytatást -- a folytatások pedig jöttek is. A Call of Duty 2 még nagyobbat robbantott, minden téren túlmutatva az elődön, s nem mellesleg ez tette közkedvelt címmé a sorozatot, aminek még az sem ártott, hogy a közepes harmadik rész egy teljes platformot, konkrétan a PC-seket kihagyta, ráadásul egy másik, akkor még ismeretlen csapat készítette.
A Call of Duty a második világháborús körítéssel alapozta meg a népszerűségét, de a játékipar behemótjává csak a nagy világégés levetkőzése után tudott válni: a sorozat a kritikus tömeget a Call of Duty 4: Modern Warfare-rel érte el, amiben a modern hadviselés, az emlékezetes összecsapások és a kiváló multiplayer mód egy szinte tökéletes koktélt alkotott, s ezt a receptet azóta el sem engedte egyik fejlesztőcsapat sem, csupán finomítanak rajta. A sorozat nem titkoltan a könnyed szórakoztatást tűzte zászlajára, s arra ösztönzi játékosait, hogy ne nagyon gondolkozzanak, miközben felrobban körülöttük minden, legyen szó a látványáról és egyszerűségéről híres történetről, vagy a csapatmunkát nélkülöző, magányos farkasoknak kedvező multiplayer módról. A sorozat legfrissebb része, a Call of Duty Ghosts november 5-én jelent meg.
A Battlefield-sorozat ezzel szemben összetettebb élményt kínál, amiben figyelni kell és legfőképpen együttműködni a társainkkal, a kasztokon alapuló csapatmunka ugyanis kulcsfontosságú ahhoz, hogy sikerrel tudjunk járni. Ez egy szigorúbb játék, ami nem kedvez azoknak, akik egyedül vágnak bele a csata sűrűjébe, miközben busásan jutalmazza azokat, akik félreteszik a minél jobb K/D ráta hajszolását egy nagyobb, közös cél érdekében -- talán a legjobban az érettebb jelző illik a Battlefieldre, amiben könnyebb a saját kedvünk szerint játszani.
Természetesen a Battlefield kapcsán meg kell említeni a hatalmas pályákat és az ezek átszelését megkönnyítő járműveket, ezek ugyanis nincsenek jelen a Call of Duty többjátékos küzdelmeiben, s nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy egy igazi csatatéren érezhessük magunkat. Ezen kívül pedig még számolni kell a sorozat védjegyének számító rombolhatósággal is, ami még tovább növeli a realitást, bár radikálisan nem változtatja meg azt, ahogyan játszunk -- mindezek után már nem igazán van szükség a singleplayer történetre, ami a közelmúltban mutatkozott be, de sokan inkább kihagyják, annyira másodlagos. A Battlefield 4 november elseje óta kapható.
Napjainkban a piac két legnagyobb titánját köszönthetjük a Battlefield és a Call of Duty képében, amelyek mindent bevetnek a játékosok kegyeinek megnyerése érdekében, így kézenfekvő az a kérdés, hogy neked melyik tetszik jobban. Miért szereted jobban egyik vagy másik játékot? Van valami élményed, ami a döntésed mellett szól? Illetve szerinted miért lett ekkora utálat tárgya a Call of Duty, és miért pont a Battlefield és nem valami más jelent meg a legnagyobb riválisként. Várjuk a válaszokat, s ne felejtsétek: itt TI mondhatjátok el a véleményeteket, legyen az velős vagy kifejtős, mindegy, csak adjatok hangot magatoknak!
1. Battlefield 2 Complete Collection: leghangulatosabb, legjobban eltalált kasztokkal bíró, helyszinekben legszinesebb és azokban igen gazdag (kiegészítős térképekkel együtt véve) BF epizód, amelyet kedvem szerint újra-újra előveszem és időközönként egy kemény csata lebonyolítása. Internet szerte rengeteg térkép, amely a játék tartalma bőíthető (pl. az 1942-es mapokkal).
2. BF Vietnam: a hibái ellenére is mindmáig kedvencem. Csak a hangulatos vietnámi hadszíntér tud megfogni olyannyira, hogy sokszor a Bf 2-hőz hasonlóan egy-két csatát lejátszok. A járműszállító helikopter használata nélkül tudok élni.
3. Battlefield 1942 és kiegészítői: Mindenképpen mérföldkő a multis FPS-ek terén. Conquest játékmód, szabad terület, sok jármű. De egy idő után találni lehetett hiányosságokat. Pl. a Jeep-ek anyósüléséből nem lehetett lőni. Az antitank a gyalogosok ellen csak pisztolyt tudott használni.
(Ezen részekkel csak botokkal szigorúan, mert élő hús-vér terminátorokkal szemben esélyem sincs)
A BF 2142 csak egy BF2 csonkított ctrl+c ctrl+v változata. A Bad Company 2 pedig szintén élvezetes volt, csak hiányoltam mindazt, ami a régi epizódokra jellemző volt (csak személyes vélemény).
Most pedig a CoD-ról: csak az első négy pc-s rész volt kiemelkedően jó (+ nekem a Black Ops), de:
1. Call of Duty 1 + United Offensive: egy játék, ami a MOHAA-hoz hasonló volt.
2. Call of Duty 2: az első rész egyszerűsített változata (két fegyver lehetett nálad csak, Wolverine-szerű életerőregenerálódás), amiben nincs semmilyen történet, csak mész előre és nacionalista németeket teszel hidegre Sztálingrádban, Afrikában, Franciaországban és Németországban. A multi pedig alap, de élvezetes. Nem értem, miért érdemelte az Év játéka díjat 2005-ben.
3. CoD 4: Modern Warfare: A CoD 2 Modern-korba átültetett variánsa.
4. CoD: World at War: Egyik kedvencem, mivel a modern hadviselés hidegen hagy és a II. vh "sith-oldala" hatásosabb (hasonlóan a Sniper Elite V2-ben az X-ray Killcam) nálam, Coop mód és az élőholtak éjszakája emlékezetes marad számomra.
Jöjjön a CoD árnyoldala (leszámítva a BO1):
1. Modern Warfare 2: semmi kiemelkedő újítása sincs.
2. Black Ops 1: Szintén nagykedvenc, csak annyi a gond, hogy kevesebb az élettartalom. Alex Mason favorit szereplőm. Története fenomenális, témaköre jobban tetszik a napjainknál.
3. MW3: csak a Survival miatt tolom.
4. Black Ops 2: a Zombikat is csak Online tudom ölni, pedig szerettem volna Solo-ban, de ezt a lehetőséget a "Tré arc" jogtalanul ellopta tőlem. Történet röhejes (a kipörgetését követően töröltem is a francba). Multi pedig korrekt.
5. Ghosts: No Comment!
Sajnos a kedvenc MOH sorozat a kukába landolt, mivel a Medal of Honor 2010 még elmegy, a Warfighter-t pedig felejtsük el. Az Allied Assault a Spearhead és Breaktrought-gal együtt igazi klasszikus. A Pacific Assault és Airborne részek szintén.
Azért ítélem meg csak a Singleplayer mód miatt ezen címeket, mert a Netes összecsapások során csak a kudarc sikertelenség hátán. Ezért játszok csak botok társaságában. Online minden szerveren van legalább egy olyan gamer, aki gerincedet eltöri egy-két szóból, ha csak egy pillanatra pislogsz.
Call of Duty-s voltam a Modern Warfare 2-ig.
Viszont sem a BF Bad Company sem a BF3 nem tetszett.
Ezt csak a single playerre értem:
A Battlefield nek sokkal jobb a grafikája de a játékélmény nem olyan jó mint a COD-ban!
Ha a COD ot kicsit fel újítanák és fel pörgetnék a multy-t akkor már lenne miről beszélni!