Már másfél hete annak, hogy bemutatkozott a The Blood of Dawnwalker című szerepjáték, ami annak ellenére, hogy nem remake vagy folytatás, elég hamar felkerült a videójátékos térképre. Mindez persze nem a véletlen műve, a meglehetősen egyedinek ígérkező vámpíros kaland fölött ugyanis az a Rebel Wolves bábáskodik, amit a The Witcher 3: Wild Hunt rendezője (valamint a Cyberpunk 2077 társrendezője), Konrad Tomaszkiewicz alapított, és amely számos tehetséges szakembert (például Daniel Sadowskit és Mateusz Tomaszkiewicz-t) „ellopott” a CD Projekt RED-től. Hiába új tehát a csapat, annak fejlesztői nagyon is veteránnak számítanak ebben az iparban, ami elég jó ómen a jövőre nézve. A legismertebb lengyel stúdió eddigi sikereit figyelembe véve könnyedén felmerülhet a kérdés, hogy mégis miért döntöttek ilyen sokan a távozás mellett – erre igyekezett választ adni Konrad Tomaszkiewicz a PC Gamernek adott interjú során.

„Azért hoztam létre a Rebel Wolves-t, mert úgy éreztem, hogy a barátaimmal valami egyedit akarok csinálni” – mondja Tomaszkiewicz. „Természetesen nagyon szeretjük az RPG-játékokat, és azt, amit már elértek ebben a műfajban, ám úgy érzem, hogy ezeket a dolgokat, az RPG szabályait ki lehet terjeszteni és tovább lehet fejleszteni. Őrült ötleteink voltak. Tudtuk, hogy ha meg akarjuk csinálni őket, saját stúdiót kell nyitnunk, mert nehéz lenne meggyőzni bármelyik nagy céget, hogy változtasson, és csináljon valami újat, valami őrültséget. Egyébként ez valóban kockázatos, hiszen vadiúj megoldásokkal álltunk elő – tette hozzá.

Tomaszkiewicz a csapat létszámát nevezte meg másodlagos okként, a CEO ugyanis úgy véli, hogy egy kisebb brigád (a Rebel Wolves körülbelül 120 fejlesztőből áll) esetében könnyebb a kommunikáció, nem mellesleg a vízió megvalósítása is kevesebb nehézségbe ütközik, plusz jobban tetten érhető a kreativitás tüze. Persze hozzá kell tennünk, hogy a kevesebb ember miatt a játék mérete is kisebb lehet, ám egyrészt nem kell minden RPG-nek 100+ órásnak lennie (az időkorlát miatt itt úgysem lesz elég egy nekifutás a világ összes titkának felfedezésére), másrészt az eddig látottak alapján (a beharangozó videó végén ugyebár kaptunk egy csipetnyi gameplay-t) így is egy ízig-vérig AAA címmel állunk szemben. Meglátjuk, hogy végül mennyire sikerül jól megvalósítani a valóban egyedinek tűnő elemeket (fő- és mellékküldetések hiánya, nappal-éjszaka ciklus, valamint az említett időkorlát), mi mindenesetre már csak a fejlesztők miatt is roppant optimisták vagyunk a The Blood of Dawnwalkerrel kapcsolatban.

A borítóképek forrása: Maxi-Geek, ONE Esports