Kodzsima Hideo, a japán tervezőzseni fiatalon filmrendező akart lenni, de az egyetemi évei alatt beszippantotta a játékipar: szabadidejében, amikor nem tanult, egy Famicom (közismertebb nevén Nintendo Entertainment System) konzolon játszott. Az élmény megérintette, de amikor a barátaival közölte, hogy a játékiparban akar dolgozni, a legtöbben őrültnek tartották. Az új médiát nem tartották eléggé megbecsültnek, vagy éppen pénzügyileg biztosnak. Édesanyja azonban mindvégig támogatta. „Az ipar tele volt bukottakkal. Azoknak az embereknek azonban, akik szerették a műfajt, lehetőséget adott. Nagyon sok emberrel találkoztam, akik ugyanazt gondolták, mint én: hogy ebben lehet valami.” -- mondta el egy interjúban.
Az 1980-as években több játékon is dolgozott, majd a kiugrás természetesen a Metal Gear játékkal jött el, mely 1987-ben jelent meg MSX2 otthoni számítógépre. A játék azonnali siker lett, a Metal Gear teremtette meg a lopakodós akcióprogramok műfaját, a többi pedig már történelem. Kodzsima Hideo az egyik legelismertebb játéktervező az iparban, olyan címek, sorozatok fűződnek a nevéhez, mint a Zone of Enders, a Tokimeki Memorial, vagy a Policenauts.
Munkásságának elismeréseként a 32. Golden Joystick Awards díjátadó ünnepségen Kodzsima életműdíjat kapott. Ez a második alkalom, hogy önálló személy ilyen díjat kap, az elsőt Ken Levine vehette át 2013-ban. Kodzsima video-üzenetben köszönte meg az elismerést, melyet alább láthattok. Mi innen gratulálunk neki, és azt kérjük tőle, hogy még hosszú évekig készítsen olyan minőségi játékokat, melyekkel a legmagasabbra emelkedett az ipar ranglétráján!
Nem megy el a díjátadóra mert inkább a The Phantom Pain-t fejleszti... (Y) Respect (Y)
Még egyszer gratula neki, és csak így tovább!
Csak így tovább mester!