Az Xbox World magazinnal folytatott beszélgetése során Hudson elárulta, hogy a Mass Effect 3-ban -- elsősorban a történet miatt -- nem lesz 12 válaszható csapattag, hanem jóval kevesebb. Pontos számot ugyan nem kaptunk, de arról biztosított, hogy Liarával és Kaidannel/Ashley-vel biztosan együtt harcolhatunk majd, akik pedig nem kerültek be a legénységünkbe, azokkal találkozunk a történet során, hiszen rengeteg új és régi bolygót látogatunk meg. A Föld (a Seattle/Vancouver megavárost láthatjuk majd) mellett például elutazunk a Palavenre, a Turian anyagbolygóra, végre láthatjuk a quarianok szülőbolygóját, a Rannoch-ot és többek között visszautazunk a Tunchakára.
A harcokat illetően Hudson azt ígérte, hogy óriási, az Unreal motor képességeit feszegető csatatereket kapunk majd, amire két okból van szükség: új, az eddigieknél sokkal nagyobb méretű ellenfelekkel harcolunk majd, másrészt pedig a harcrendszer dinamikusabb lett. A csatákat már nem lehet megnyeri, ha lecövekelünk egy fedezék mögé, hanem folyamatosan mozgásban kell lennünk, hiszen az ellenség is ezt teszi majd. Kaszttól függően bekerítő manővereket mutatnak be, füstgránátokat használnak, ha előrenyomulnak, fedezőtüzet biztosítanak a mesterlövészüknek, vagyis mindent megtesznek, hogy megnehezítsék a dolgunkat és mozgásra kényszerítsenek minket. Szerencsére az átdolgozott irányításnak köszönhetően könnyen tudunk a fedezékek között mozogni, így előnyösebb pozícióba kerülve, hogy aztán új képességeink egyikét használva, vagy azt kombinálva az öt ponton fejleszthető/módosítható fegyverünkkel győztesen kerüljünk ki.
A harcokat illetően Hudson azt ígérte, hogy óriási, az Unreal motor képességeit feszegető csatatereket kapunk majd, amire két okból van szükség: új, az eddigieknél sokkal nagyobb méretű ellenfelekkel harcolunk majd, másrészt pedig a harcrendszer dinamikusabb lett. A csatákat már nem lehet megnyeri, ha lecövekelünk egy fedezék mögé, hanem folyamatosan mozgásban kell lennünk, hiszen az ellenség is ezt teszi majd. Kaszttól függően bekerítő manővereket mutatnak be, füstgránátokat használnak, ha előrenyomulnak, fedezőtüzet biztosítanak a mesterlövészüknek, vagyis mindent megtesznek, hogy megnehezítsék a dolgunkat és mozgásra kényszerítsenek minket. Szerencsére az átdolgozott irányításnak köszönhetően könnyen tudunk a fedezékek között mozogni, így előnyösebb pozícióba kerülve, hogy aztán új képességeink egyikét használva, vagy azt kombinálva az öt ponton fejleszthető/módosítható fegyverünkkel győztesen kerüljünk ki.
a nagyobb ellenfelek sem hangzanak olyan jól. sok kicsi ellen jobban lehet taktikázni, főleg ha okosabbak. ha meg a megszokott sok kicsi + nagy ellenfél lesz, ahhoz meg külön AI kell, mert a legtöbb játékban egyértelműen annyi a taktika, hogy elkerülöd a kicsiket, megölöd a nagyot, és no problem.