A Kingmakers-t azóta imádjuk, hogy először megláttuk, azóta meg pláne, hogy másodjára is megcsodálhattuk mozgás közben. Kinek jut eszébe ennyibe elborult ötlet, hogy az időben visszautazva középkori lovagok között gépfegyverekkel tegyen rendet?! Nem másnak, mint a fejlesztő Redemption Roadnak, akik közül most Ian és Paul Fisch adott egy rövid interjút.
Honnan jött az ötlet?
Ian: Az egyik belsős prezentációnkban felmerült, mi lenne, ha modern fegyvereket vihetnénk vissza a középkori Angliába? Mindannyian imádtuk az ötletet, de rájöttünk, ha tényleg ezt akarjuk, akkor rendesen kell megcsinálnunk. Azt nem lehet, hogy csak pár tucat katona lézengjen a csatamezőkön. Az történelmileg sem lenne hiteles, meg a koncepciónak sem használna. Több ezer katona kell, de nem akarunk lemondani a részletes animációkról, fizikáról, és találati reakciókról sem, amiket egy olyan AAA lövöldétől elvárnánk, mint pl. a The Last of Us 2.
Paul pedig elárulta, hogy olyan ötlet is felmerült, miszerint az ókori Rómában játszódhatna a játék, kiindulva a Rome, Sweet Rome című netnovellából, ahol amerikai tengerészgyalogosok Cézár idejében kötnek ki. Végül azért döntöttek a középkori időszak mellett, mert ikonikusabbnak gondolták. Ihletforrás volt még az Army of Darkness című film csatajelenete is.
Ian és Paul ígérete szerint nemcsak egyik random csatából ugrálunk a másikba, hanem mélysége is lesz a kampánynak.
Ian: A tökéletes középkori fantasy-t próbáljuk megalkotni. Ebben benne van, hogy fel kell építeni egy birodalmat, kastélyokat szerezni, terjeszkedni, stb. Nem csak random csaták sorozata lesz, hanem egy magával ragadó kampány, ahol településeket építhetsz, ellenséges helyőrségeket foglalhatsz el, kiképezhetsz és előléptethetsz katonákat, stb.
A játék technológiája
Mélységeiben nem mentek bele a témába, de annyit elárultak, hogy fejlett animációs rendszerre és mesterséges intelligenciára számíthatunk, online többjátékos mechanikákkal. Mivel több ezer katona lesz egyszerre a képernyőn, a fejlesztés egyik nagy szelete szól arról, hogy minden pillanatban stabil maradjon a játék.
Ian és Paul jelenleg a kooperatív játékmenetre összpontosítanak, de azt is elárulták, hogy játékos-játékos elleni harcot is szeretnének majd a Kingmakers-be, valamikor a jövőben. Így legyen!
Pontos megjelenésről még nincs infó, csak annyi biztos, hogy idén érkezik a játék.