Utoljára májusban hallottunk a Kingdom Come: Deliverance-ről, akkor sajnos azt a rossz hírt közölték, hogy a játék 2017-re csúszott. Most viszont jó hírekkel szolgáltak: végre alfafázisba lépett a játék, miután leküzdöttek egy kisebb katasztrófát a fejlesztők (feltehetően ez áll a csúszás hátterében is). Vagyis a Kingdom Come: Deliverance-ben immár minden benne van (pályák, küldetések, assetek, funkciók, eszközök, stb.), ami a teljes játékot alkotja majd.
Emellett 50 különböző színésszel rögzítették a játék dialógusait, valamint elkészült három és fél órányi, motion-capture eljárással rögzített átvezető animáció is. Mindehhez másfél órányi szimfonikus zenét rögzített Jan Valta a prágai Rudolfinum koncertcsarnokban. Ezt ide kattintva meg is hallgathatjátok.
A Warhorse Studios következő célja a küldetések végegesítése, a script finomhangolása, a bugok kiirtása és az optimalizálás. Viszont ahhoz, hogy az elvárt magas minőséget hozni tudják, néhány dologról le kellett mondaniuk, mint például a mac és linux támogatásról (ezt későbbre halasztották), a kovács minijátékról és a csapattársak közül kikerült a kutya.
Az új fejlesztői videó címe (Blood, Toil, Tears, and Sweat, azaz Vér, küszködés, könnyek és verejték) is az elmúlt időszak nehézségeire utal, ahogy azt Daniel Vávra ki is fejti.