• Brutálisan népszerű az e-sport az országban
  • Amit a különféle szabályozások sem csökkentenek
  • Friss statisztika érkezett

Kína továbbra is a világ legnagyobb, különálló országból álló e-sport-piaca, amely az iparág globális részesedésének 36 százalékát teszi ki, annak ellenére, hogy a kínai kormány az elmúlt években keményen odalépett a játékszektornak. Míg Ázsia összességében az e-sport-piac 57 százalékát teszi ki, Kína messze a legnagyobb hozzájárulást adja a hatalmas régióhoz. Kína 403,1 millió dolláros e-sport-bevételt termelt, és tavaly 434 millió e-sport-rajongó követte a sportág közvetítéseit szinte nap, mint nap. Mindez a Niko Partners legfrissebb Esports in China jelentéséből derül ki.

Daniel Ahmad szerint a kínai e-sport-piac 2021-ben 14 százalékkal nőtt az előző évhez képest a "kemény szabályozási rendszer" ellenére. Ez utóbbiba beletartozik, hogy a játékmegjelenéseket ott előbb jóvá kell hagynia a kormánynak, és csak azután kerülhetnek ki a polcokra. Kína két legnagyobb játékcége, a NetEase és a Tencent még mindig szenved attól, hogy játékaik engedélyeztetése késik, ami azt jelenti, hogy nem kerülhetnek időben forgalomba. Peking tavaly szigorú korlátokat vezetett be arra vonatkozóan is, hogy a kiskorúak mennyi időt tölthetnek online játékokkal.