A fejlesztők elárulták, hogy a Dűne-univerzum bizonyos aspektusait ki kellett hagyniuk a Dune: Awakening-ből, pl. a homokféreg-lovaglást - legalábbis a megjelenéskor: ahogy a fremen kultúra más részei, úgy ez is bekerül majd a játékba, csak egy későbbi időpontban. Ennek mindössze az az oka, hogy az eredeti tervek szerint a Dune: Awakening a Dűne: Második rész előtt debütált volna.
A játék fejlesztői szorosan együttműködve alkották meg az Awakening világát a Dűne-filmek mögött álló Legendary Pictures stúdióval, akik érthető módon nem szerették volna, ha a játék "elspoilerezi" a folytatás egyes elemeit. Végül az a faramuci helyzet állt elő, hogy előbb érkezett a film, a játékba viszont nem kerültek be a kifogásolt dolgok, így ezekre csak az Awakening megjelenése után, egy nagyobb frissítésben számíthatunk.
A homokférgek legalább már a debütáláskor benne lesznek, és ha ez nem lenne elég: ugyanúgy egy pillanat alatt képesek végezni velünk, ahogy a regényekben és filmekben is. Ami miatt viszont korábban aggódtak a rajongók, az a vallási szál kimaradása, de a készítők megnyugtattak mindenkit, hogy fogunk találkozni vallásos emberekkel és motívumokkal a kalandjaink során, viszont játékosként nem egy messiást játszunk, szóval Javier Bardem nem kiabálja majd utánunk minden egyes pillanatban, hogy Lisan al Gaib.
A Dune: Awakening megjelenéséről egyelőre csak annyit tudunk, hogy PC-re, PS5-re és Xbox Series X/S-re érkezik majd, de hogy mikor, az egyelőre rejtély: ha tippelnünk kéne, a 2025-ös évet lőnénk be.