Nem éppen rózsás a helyzet a Diablo 3 háza táján: annak ellenére, hogy Dél-Koreában sikerült besorolást kicsikarni a helyi hatóságoktól, s ezzel látszólag sikeresen véve a globális premier előtt álló legnagyobb akadályt, a múlt héten kiderült, hogy a bétateszt során érkezett visszajelzések alapján mélyreható változtatásokat hajtanak végre, ma pedig megtudtuk azt is, hogy az egyik magas beosztású fejlesztő elhagyta a projektet, illetve magát a céget is.
Steve Parker öt évig volt tagja a Blizzard csapatanának, s ez idő alatt legfőképpen a Diablo 3 fejlesztését egyengette projektvezetői munkakörben. A távozás okait nem közölte, illetve a Blizzard sem kommentálta a dolgot, Parker twitteréből azonban kihámozható, hogy egy új munkahelyet talált, ahol „nagyobb és jobb dolgok” készülődnek. Eközben a Blizzard már elkezdte keresni az új projektvezetőt a játék élére.
Steve Parker öt évig volt tagja a Blizzard csapatanának, s ez idő alatt legfőképpen a Diablo 3 fejlesztését egyengette projektvezetői munkakörben. A távozás okait nem közölte, illetve a Blizzard sem kommentálta a dolgot, Parker twitteréből azonban kihámozható, hogy egy új munkahelyet talált, ahol „nagyobb és jobb dolgok” készülődnek. Eközben a Blizzard már elkezdte keresni az új projektvezetőt a játék élére.
És de, sok munkát kellett kukába vágni, mert például az attribútumok átírása miatt az itemizációt teljesen át kell dolgozni majd újra kell egyensúlyozni a játékot és aztán jöhet egy újabb hosszú tesztfázis (lásd az általad citált idézetet is, a harmadik mondat pont erről szól). Hidd el, több ezer tárgy átírása nem két napos munka... Az, hogy egy ilyen nagyszabású részfeladatnak újra neki kell hasalni igenis frusztráló lehet, hiszen egyszer már megcsinálták, hátradőltek, kipipálták, hogy ez kész van, most kezdhetik elölről. (Másrészt például bár az üst és a kocka kidobása vagy az inventory panel változása nem olyan radikális dolog, de akkor is át kell rajzolni az inventoryt, át kell vezetni a változásokat a játékba /pl. a kovács átdolgozása az új funkció miatt/, ezt is tesztelni kell, akárcsak a poti-gombot (ezt is említi a közlemény). Rengeteg meló, és ismétlem: olyan meló, amit egyszer már megcsinált a csapat.
"Keep in mind everything detailed in the article today is already in the game, and most of it is complete. Once you get Patch 10 and see that, I think it may sink in that these aren’t theoretical changes we’re still working on, they’re changes we’ve completed. Obviously the potion button still needs a little work to hook it up correctly, and the character attribute changes need to be balanced and tested for itemization throughout the game, but overall these are changes we’ve already made.
I do not intend to impress that we’re close to release, or infer any such “we’re done” kind of statement, but most of these are fairly straightforward changes that are already complete and implemented. We do have more changes, skills and runes, affixes to add, more items, Battle.net features, testing, testing, and more testing etc. to do so we’re obviously still not there yet, but none of the changes detailed today are theoretical or yet to be implemented."
Azért nem nehéz párhuzamot vonni a kilépés és a múlt heti bejelentés, azaz a radikális változtatások között, hiszen Parkerék több évnyi munkáját dobták kukába -- ez azért számomra is elég frusztráló lenne... :/