Gabe Newell szerint nem kell Source 2 -- igaza van?
A Valve többször elmondta már, hogy a 2004-ben debütált Source Engine olyannyira könnyen moddolható, hogy gyakorlatilag nincs értelme váltani a cégnél. Mi tagadás, a motor egészen eddig bevált, sőt, a tavalyi Portal 2 is remekül nézett ki vele, holott a technológia akkor már hétéves volt. Joggal merül persze fel a kérdés: oké-oké, itt ez a Source, még ma is el-el döcög, de jönnek a nextgen konzolok és velük együtt a brutálisabb PC-s játékok -- nincs már itt az ideje egy Source 2-nek?
Noha a Valve eddig minden ilyen kérdésben hárított, most pár fanatikus közvetett bizonyítékokat fedezett fel a Source 2 létezéséről. A Valvetime.net a nemrég kiadott Filmmaker alkalmazás kódját túrta fel, mely tele van Source 2-es utalásokkal. Ugyan ez távolról sem biztos információ, azért valljuk be: egy hosszú távra tervezett filmkészítő program esetében nem lehetetlen, hogy előre gondolkodnak a fejlesztők és olyasmiket is beleírnak, amiket csak később használnak majd.
A Source 2 természetesen nem maga a technológia miatt érdekes elsősorban. Sokkal izgatóbb az elképzelés, hogy a Valve talán elfelejtette a Half-Life 2: Episode Three-t, és inkább egy teljes értékű folytatáson dolgozik, melyet egyszer be is jelentenek... a nagyon távoli jövőben.
Sourse 2 úgy is lesz, és remélem ugyan olyan jó lesz mint az 1 vagy jobb
Természetesen igaza van, hiszen a Valve már nem a játékfejlesztésből él, így teljesen felesleges lenne a minimumnál több munkát beleölni a játékaikba. Jobb lenne, ha ki/eladnák a futó sorozataikat játékfejlesztőknek és akkor ők nyugodtan rászánhatnák minden erőforrásukat a Steam pátyolgatására és a sapkák gyártására, miközben a játékok is folytatódnának.
Azt , hogy lesz e új motor vagy sem, előre vetíti a sok várakozásnak, hogy valamit nagyon hegesztenek a VALVE-nél! Ez mondjuk lehet a harmadik rész, vagy csak szimplán lógatják a lábukat!
A Half-Life 2: Episode Three-t hat éve jelentették be.