Gabe Newell, a Valve főnöke a Developnak adott interjújában beszélt a Source motor technológiájának továbbfejlesztéséről. Gabe szerint kár lenne új engine-t építeni addig, amíg a régit ilyen jól lehet frissíteni, illetve míg a már kiismert háttér ennyi előnnyel jár a fejlesztők számára. Épp ezért még csak tervben sincs a Source 2.
"Rengeteg előnye van egy már kipróbált és többször bizonyított kódbázisnak, több, mintha újraírnánk az egészet. Azt hiszem, mikor ránézel egy DOTA 2-re, látod, hogy mennyi mindent ki tudnak hozni a hozzáértők a motorból. Annyit, mint mások egy teljesen új engine-ből szoktak. Úgy vélem, a frissítésekre épített modell nagyon jól működött nálunk. Nagyon örülünk neki továbbá, ha egy stúdió a mi motorunkat szeretné használni, de nem fogunk vele állandóan izmozni, mint ahogy az Epic szokta. Páran már használták a Source-ot, és biztos vagyok benne, hogy lesznek még néhányan, akik hasznosnak találják majd a PS3-as rendszerét."
Dióhéjban tehát Gabe és kompániája nem aggódik, mert így is hülyére keresi magát a vállalat, a PS3-as buildtől pedig újabb komoly bevételeket várnak. Ez mind szép és jó, de ha a Valve akar egy újabb Half-Life felvonást, akármilyen jó is legyen az, muszáj lesz új látvánnyal előrukkolniuk. Már ha nem egy sima kooperatív FPS-t csinálnak persze, ahol a grafika a háttérbe szorul.
"Rengeteg előnye van egy már kipróbált és többször bizonyított kódbázisnak, több, mintha újraírnánk az egészet. Azt hiszem, mikor ránézel egy DOTA 2-re, látod, hogy mennyi mindent ki tudnak hozni a hozzáértők a motorból. Annyit, mint mások egy teljesen új engine-ből szoktak. Úgy vélem, a frissítésekre épített modell nagyon jól működött nálunk. Nagyon örülünk neki továbbá, ha egy stúdió a mi motorunkat szeretné használni, de nem fogunk vele állandóan izmozni, mint ahogy az Epic szokta. Páran már használták a Source-ot, és biztos vagyok benne, hogy lesznek még néhányan, akik hasznosnak találják majd a PS3-as rendszerét."
Dióhéjban tehát Gabe és kompániája nem aggódik, mert így is hülyére keresi magát a vállalat, a PS3-as buildtől pedig újabb komoly bevételeket várnak. Ez mind szép és jó, de ha a Valve akar egy újabb Half-Life felvonást, akármilyen jó is legyen az, muszáj lesz új látvánnyal előrukkolniuk. Már ha nem egy sima kooperatív FPS-t csinálnak persze, ahol a grafika a háttérbe szorul.
Ez egy tökéletes elgondolás. A Cryengine 2 milyen "fejlett"volt, és kellett összesen 7 játékra, ebből 2 Crysis volt, a többiről én személy szerint nem is hallottam. Még az AION Cry1-es motorja is jobban tetszik nekem.
A Source pedig 20-nál is több játékbejegyzést számol magában.
Mindenki csak újat akar, és nem látja, hogy a régi mennyivel jobban üti őket.
A hír végén pedig nem értem. Ezzel arra van utalva, hogy a Source nem képes már újat mutatni? Még hihetetlen sokat ki lehet belőle hozni újraírás nélkül is.
Jó kérdés. Mindenesetre a DotA pont az a játék, aminél egyáltalán nem számít a grafika.
Ha viszont belegondoltok, egy HL-nél azért fontos. Már csak azért is mert egy FPS-ről van szó, arról a műfajról melynél talán a legfontosabb a grafika (az autós játékok mellett).
A Half-Life 2: Ep3-ról még egy jó darabig biztos nem is lesz hír, ugyanis előtte még mindenképpen ki kel adni a DOT2-t (2011 végén 2012 elején) és csak aztán jöhet az Ep3 (2012 végén 2013 elején). Sajnos így működik a Valve játékmegjelenés politikája.
De mostmár nagyon jöhetne a Half Life 3!
Addig is még idén karácsonykor vagy 2012 elején ki kéne adni a HL2: Ep3-at, ami rengeteg újdonsággal szolgás a fizika terén, mert már csak ez a szegmens nincs igazán kifejlődve a játékokban. Ugyan már ma is van jó program, ami fizikát megfelelően használja, de még mindig hiányzik az igazi áttörés, !!! A JÁTÉK !!! ,melyben tényleg 100%-ban kihasználható lenne ez az új, még kiaknázatlan technika.
Egyébként is, a Valve nem a gyorsaságáról híres, hanem épp a lassú ámbár kitűnő munkáról. Lásd Portal2, ami gyakorlatiak minden fontosabb újságnál megkapta a 95% feletti vagy 10/10-es értékelést, ami manapság a sok klón meg rókabőr áradatban, már igen nagy ritkaság számít.
Szerintem az E3-on biztosan megmutatják futás közben a Portal 2 első DLC-jét, esetleg még egy kis DOTA2 bemutató és kész, de azt még csak véletlenül sem merem feltételezni, hogy egy kis bemutatót lássunk az HL2: Ep3-ból.
Egyetértek abban Gabe Newell-el, hogy míg nem muszáj fejleszteni minek tegyék. Meg különben is a Valve fő profilja mára már nem a játékfejlesztés (arra ott van a BioWare), hanem sokkal inkább a Steam gondozása.
Annyira tökéletesen egyetértek ezzel.