Minden morgásunk ellenére elnyerte a szívünket, és a szakma elismerését is a DIRT. Aztán alig pár hónap múlva már másról szóltak a hírek, hiszen 2007. szeptember 15-én elhunyt minden idők egyik legjobb raliversenyzője. A tragédia után nyilván nem lett volna ildomos azt feszegetni, hogy mi lesz a franchise sorsa, mára azonban, a gyászév elteltével megszületett a válasz: készül a második rész.
Az IGN UK exkluzív interjújában az ügyvezető producer, Gavin Raeburn elmondta, hogy a Codemasters és a McRae-család közösen hozta meg a döntést. A szériát a tereprali extrém ága felé viszik el, melyet olyan versenyek fémjeleznek, mint az X Games, a Dakar, vagy a Race of Champions. Mindebből Colin is kiveszi majd a részét (ennek részleteiről később beszélnek), tehát a DIRT 2 tisztelgés lesz a sportág világhíres bajnoka előtt.
A remek szólista karriermódot nemcsak megtartják, de tovább is fejlesztik a srácok: gépünkkel körbejárhatjuk a földgolyót, hogy részt vegyünk a különféle megmérettetéseken, és ezzel növeljük hírnevünket. Eközben össze is haverkodhatunk a sportág olyan hírességeivel, mint Travis Pastrana (aki épp Colin McRae elől halászta el az aranyérmet 2006-ban az X Games versenyén egy felejthetetlen szériával) vagy Ken Block (aki idén igencsak jó szezont zárt egy új Subaru WRX STi volánja mögött). Ha ezekkel a fickókkal jó kapcsolatot ápolunk, meghívnak minket speciális versenyekre, sőt időről időre beszállnak mellénk egyes versenyeken is. Igazi kihívást jelent a készítőknek, hogy kiegyensúlyozzák a különféle versenyszabályok, kiírások, és az autónk közötti esetleges „inkompatibilitást”.
A DIRT egyik leggyengébb eleme mindenképp a vérszegény többszemélyes játékmód volt. A srácok fogadkoznak: ez a csomag most alaposan tuningon esik át:. Minden versenytípusban lesznek kompetitív online futamok, mindezt jutalomrendszerrel, különféle közösségi opciókkal megtámogatva – ezekről szintén később fognak beszámolni.
Végezetül azt hiszem, nem fog meglepetést okozni a producer ama kijelentése sem, hogy a DIRT 2 grafika terén ismét előrelép, bár az első rész már eléggé magasra tette a lécet. A programozók az EGO motort (a DIRT-ben dohogó NEON gyakorlatilag az alapoktól újraírt verziója) a GRID szerelése közben már szintén továbbfejlesztették, így aztán még jobban meg fogják izzasztani a hardvereket: még jobban kihasználják az SPU-t a PS3-ban, még inkább növelik a többmagos teljesítményt az X360-ban, és a PC-s verziót is kihegyezik a platform kínálta (csúcs)technológiákra. Amire számíthatunk: a környezet részletesebb fizikai modellezése, még durvább fények és árnyékok, és a lehető legrészletgazdagabb textúrák. Természetesen a remek visszajátszási rendszer sem tűnik el, sőt ez is eggyel magasabb szintre lép, ráadásul a GRID-ben bemutatkozott Flashback móka (az idő visszapörgetése, majd közbeavatkozás) egy felturbózott verzióját is beleépítik a cuccba.
A Colin McRae: DiRT 2 2009-ben fog a boltok polcaira kerülni. Képeket egyelőre csak az IGN kapott (lásd a fenti hivatkozást – X360, és brutális), de persze amint befutnak a publikus sajtóanyagok, hozzuk őket, padlógázzal...
Íme az első képek:
Az IGN UK exkluzív interjújában az ügyvezető producer, Gavin Raeburn elmondta, hogy a Codemasters és a McRae-család közösen hozta meg a döntést. A szériát a tereprali extrém ága felé viszik el, melyet olyan versenyek fémjeleznek, mint az X Games, a Dakar, vagy a Race of Champions. Mindebből Colin is kiveszi majd a részét (ennek részleteiről később beszélnek), tehát a DIRT 2 tisztelgés lesz a sportág világhíres bajnoka előtt.
A remek szólista karriermódot nemcsak megtartják, de tovább is fejlesztik a srácok: gépünkkel körbejárhatjuk a földgolyót, hogy részt vegyünk a különféle megmérettetéseken, és ezzel növeljük hírnevünket. Eközben össze is haverkodhatunk a sportág olyan hírességeivel, mint Travis Pastrana (aki épp Colin McRae elől halászta el az aranyérmet 2006-ban az X Games versenyén egy felejthetetlen szériával) vagy Ken Block (aki idén igencsak jó szezont zárt egy új Subaru WRX STi volánja mögött). Ha ezekkel a fickókkal jó kapcsolatot ápolunk, meghívnak minket speciális versenyekre, sőt időről időre beszállnak mellénk egyes versenyeken is. Igazi kihívást jelent a készítőknek, hogy kiegyensúlyozzák a különféle versenyszabályok, kiírások, és az autónk közötti esetleges „inkompatibilitást”.
A DIRT egyik leggyengébb eleme mindenképp a vérszegény többszemélyes játékmód volt. A srácok fogadkoznak: ez a csomag most alaposan tuningon esik át:. Minden versenytípusban lesznek kompetitív online futamok, mindezt jutalomrendszerrel, különféle közösségi opciókkal megtámogatva – ezekről szintén később fognak beszámolni.
Végezetül azt hiszem, nem fog meglepetést okozni a producer ama kijelentése sem, hogy a DIRT 2 grafika terén ismét előrelép, bár az első rész már eléggé magasra tette a lécet. A programozók az EGO motort (a DIRT-ben dohogó NEON gyakorlatilag az alapoktól újraírt verziója) a GRID szerelése közben már szintén továbbfejlesztették, így aztán még jobban meg fogják izzasztani a hardvereket: még jobban kihasználják az SPU-t a PS3-ban, még inkább növelik a többmagos teljesítményt az X360-ban, és a PC-s verziót is kihegyezik a platform kínálta (csúcs)technológiákra. Amire számíthatunk: a környezet részletesebb fizikai modellezése, még durvább fények és árnyékok, és a lehető legrészletgazdagabb textúrák. Természetesen a remek visszajátszási rendszer sem tűnik el, sőt ez is eggyel magasabb szintre lép, ráadásul a GRID-ben bemutatkozott Flashback móka (az idő visszapörgetése, majd közbeavatkozás) egy felturbózott verzióját is beleépítik a cuccba.
A Colin McRae: DiRT 2 2009-ben fog a boltok polcaira kerülni. Képeket egyelőre csak az IGN kapott (lásd a fenti hivatkozást – X360, és brutális), de persze amint befutnak a publikus sajtóanyagok, hozzuk őket, padlógázzal...
Íme az első képek: