A prezentációt Jens Peter Kurup tartotta, az IO játékigazgatója. A
pálya ugyanaz volt, amit már korábban is láthattunk a trailerben, és a
Tokyo Highrise névre hallgat. A legutóbbi találkozás óta nem csak a
grafika, hanem a játékmenet is fejlődött.
A magas épület tetején kezdődött a bemutató, Kane, Lynch és három társuk ablakmosónak voltak beöltözve. Az akció már ekkor beindult, hiszen mások is voltak a tetőn rajtuk kívül. Kurup - Kane bőrébe bújva - gyorsan eldobott egy könnygázgránátot, majd miközben tűz alatt tartották a meglepett és fuldokló ellenfeleket, a káoszt kihasználva utasította négy társát, hogy foglaljanak el egy olyan pozíciót, ahonnan könnyedén leszedhetik a katonákat.
Amint senki más nem volt életben, csak ők, megkezdték a leereszkedést. Ahogy Kane beakasztotta a kötelet és átlendült a korláton, majd elindult lefelé, a kamera többször is pozíciót változtatott, hogy minél többet mutasson a lent elterülő utcákból és a városból. A cél egy tárgyalóterem volt (innen kellett megszerezni egy aktatáskát), ahová csak egy módon lehetett bejutni, ha egy kis csomag robbanóanyagot erősítenek az ablakra. Amíg ez megtörtént, és mire berobbant az üveg, a bent tartózkodók védekező pozíciókat vehettek fel. Kane beküldte társait, majd ő is berontott és az egyik oszlop fedezéke mögé bújt. Mikor vége lett a tűzharcnak, nem sok maradt a teremből, hála a rombolható környezetnek.
A következő feladat az épületből való kijutás volt. Ez persze nem ment könnyen, sok ellenségen kellett keresztül verekednie magát a csapatnak, 3-4 emeleten át. Mivel itt nem volt sok fedezék, Kane füst- és könnygázgránátokat használt az előrejutás érdekében. A civilek mindközben próbáltak minél inkább a tűzvonalon kívülre kerülni, több-kevesebb sikerrel. A bemutató végét az jelentette, mikor Kane elérte a szint alján lévő liftet, és miután egy kicsit várni kellett Lynchre - aki épp nagy élvezetét lelte abban, hogy kivégzett valakit -, beszállt az egész csapat. Ezután az előcsarnok képét lehetett látni, ahol a felfegyverzett rendőrök próbálták terelgetni a civileket. Tokió utcáira nem mehettek ki, de az ígéretek szerint hamarosan azt is megmutatják a fejlesztők.
Most pedig egy kicsit bővebben néhány játékmechanizmusról:
A játék kooperatív módja egyelőre úgy tűnik, csak offline módban fog működni. A második játékos a skizofrén Lynch bőrébe bújhat, ami egészen más játékélményt fog nyújtani, ugyanis ilyenkor az ő szemével látjuk majd a világot, ami azt jelenti, a civilek és az ellenfelek sokszor ugyanúgy néznek majd ki, és ha több embert ölünk meg rövid idő alatt, akkor hatalmasabbnak, erősebbnek érzi magát a fickó.
A játékidő a nehézségi szintek emelésével fog nőni (ebből legalább három lesz), de a kihívást nem csak ez jelenti majd, hiszen a történet egy részét flashbackek segítségével mesélik el, melyek csak akkor érhetőek el, ha meghalunk. Egyelőre többet nem tudunk, de hamarosan több információt is nyilvánosságra hoznak. A játék év végén jelenik meg PC-re, Xbox360-ra és PS3-ra; én már tűkön ülve várom, de szerintem ezzel nem vagyok egyedül...
A magas épület tetején kezdődött a bemutató, Kane, Lynch és három társuk ablakmosónak voltak beöltözve. Az akció már ekkor beindult, hiszen mások is voltak a tetőn rajtuk kívül. Kurup - Kane bőrébe bújva - gyorsan eldobott egy könnygázgránátot, majd miközben tűz alatt tartották a meglepett és fuldokló ellenfeleket, a káoszt kihasználva utasította négy társát, hogy foglaljanak el egy olyan pozíciót, ahonnan könnyedén leszedhetik a katonákat.
Amint senki más nem volt életben, csak ők, megkezdték a leereszkedést. Ahogy Kane beakasztotta a kötelet és átlendült a korláton, majd elindult lefelé, a kamera többször is pozíciót változtatott, hogy minél többet mutasson a lent elterülő utcákból és a városból. A cél egy tárgyalóterem volt (innen kellett megszerezni egy aktatáskát), ahová csak egy módon lehetett bejutni, ha egy kis csomag robbanóanyagot erősítenek az ablakra. Amíg ez megtörtént, és mire berobbant az üveg, a bent tartózkodók védekező pozíciókat vehettek fel. Kane beküldte társait, majd ő is berontott és az egyik oszlop fedezéke mögé bújt. Mikor vége lett a tűzharcnak, nem sok maradt a teremből, hála a rombolható környezetnek.
A következő feladat az épületből való kijutás volt. Ez persze nem ment könnyen, sok ellenségen kellett keresztül verekednie magát a csapatnak, 3-4 emeleten át. Mivel itt nem volt sok fedezék, Kane füst- és könnygázgránátokat használt az előrejutás érdekében. A civilek mindközben próbáltak minél inkább a tűzvonalon kívülre kerülni, több-kevesebb sikerrel. A bemutató végét az jelentette, mikor Kane elérte a szint alján lévő liftet, és miután egy kicsit várni kellett Lynchre - aki épp nagy élvezetét lelte abban, hogy kivégzett valakit -, beszállt az egész csapat. Ezután az előcsarnok képét lehetett látni, ahol a felfegyverzett rendőrök próbálták terelgetni a civileket. Tokió utcáira nem mehettek ki, de az ígéretek szerint hamarosan azt is megmutatják a fejlesztők.
Most pedig egy kicsit bővebben néhány játékmechanizmusról:
- A bemutató elején szó volt a fedezékbe vonulásról, ami nagyon
egyszerűen van megoldva, lényegében ugyanúgy, mint a Rainbow Six:
Vegasban. Nincs szükség külön gombra, elég, ha a fedezékhez közel
megyünk, ekkor automatikusan kihasználjuk azt. Ha alacsony, akkor
természetesen le kell guggolni. Ha tüzelni akarunk, akkor vagy
vaktában, egy kézzel lövöldözhetünk, vagy pontosan célzunk, de akkor ki
kell bújni a teljes takarásból.
- A fegyverekkel nem csak lőhetünk, el is tolhajtuk az ellenfeleket, ha
túl közel kerülnének, de ez nem okoz súlyos sebzést. Ám lehetőség lesz
egy késsel is támadni, ez viszont már halálos; mindkét mozdulat
látványosan van animálva.
- Egyszerre egy pisztoly, egy gépfegyver, egy gránát és egy füst- illetve
könnygázgránát lehet nálunk, de nem kell aggódni, lehet fegyvert
váltani, méghozzá a társak segítségével, ugyanis velük cserélhetünk, és
tőlük szerezhetünk lőszert is, ha épp van náluk. Így lehetőségünk lesz
például shotgunnal vagy mesterlövész puskával is menni.
- Az eldobott gránátokat fel is vehetjük és újra eldobhatjuk, legyen szó
akár a sajátunkról, akár az ellenféléről. Ha a nagy füstben nem látjuk,
akkor egy kis felugró üzenet figyelmeztet a lehetőségre.
- Nagyon hasznos a térkép is, mutatja a csapat összes tagjának a
pozícióját és a célpontok helyét is. A kamera ilyenkor a célpont felé
fordul és arra fókuszál, kivéve, ha egy társunk a földre kerül és
adrenalinlöketre van szüksége - ezzel lehet őket "gyógyítani", de ők is
képesek erre, ha velünk történik valami, abban az esetben, ha nincs túl
rossz véleményük rólunk és elég közel vannak.
- Kane és Lynch is áldozatul esik majd néha a saját sötét oldalának, ilyenkor brutálisabb jeleneteket láthatunk majd.
- A pálya rombolható, igaz, csak bizonyos mértékben; például a tárgyalóban lévő oszlopok nem fognak összedőlni, de széjjel lehet őket lőni annyira, hogy a mögöttük megbújó ne legyen teljesen takarva.
A játék kooperatív módja egyelőre úgy tűnik, csak offline módban fog működni. A második játékos a skizofrén Lynch bőrébe bújhat, ami egészen más játékélményt fog nyújtani, ugyanis ilyenkor az ő szemével látjuk majd a világot, ami azt jelenti, a civilek és az ellenfelek sokszor ugyanúgy néznek majd ki, és ha több embert ölünk meg rövid idő alatt, akkor hatalmasabbnak, erősebbnek érzi magát a fickó.
A játékidő a nehézségi szintek emelésével fog nőni (ebből legalább három lesz), de a kihívást nem csak ez jelenti majd, hiszen a történet egy részét flashbackek segítségével mesélik el, melyek csak akkor érhetőek el, ha meghalunk. Egyelőre többet nem tudunk, de hamarosan több információt is nyilvánosságra hoznak. A játék év végén jelenik meg PC-re, Xbox360-ra és PS3-ra; én már tűkön ülve várom, de szerintem ezzel nem vagyok egyedül...