John Romero a minap a Gamesindustry.biz csapatával beszélgetett egy keveset a játékiparról, s nem meglepő módon szerinte a PC (illetve a mobilok) a vezető platform, mégpedig a verhetetlen árak miatt; úgy látja, hogy a folyamatosan fejlődő free-to-play modell és a bagóért kínált programok köröket vernek a konzolos piacra, ráadásul ezek a gépek megsínylik a zártságukat is, ugyanis konzolt nem lehet fejleszteni, PC-t viszont igen, s gond nélkül visszafele kompatibilis mindennel.
Romero egyébként nagyon kedveli a free-to-play üzleti modellt, ugyanis szerinte szépen fejlődik, és egyre többen találnak ki egy-egy jó módszert ennek alkalmazására. A lényeg az, hogy tisztességesen éljenek ezzel a módszerrel, hiszen a free-to-play alapvetően nem rossz, csak akkor, ha kapzsi módon visszaélnek vele.
A fejlesztő továbbá megszólalt a virtuális valóság kérdéskörében is, s elmondta, hogy noha tetszik neki az Oculus Rift és el is varázsolta őt, nincs meggyőződve arról, hogy sok emberhez eljuthatna a technológia, s arról sem, hogy számos fejlesztőt meg tudnának nyerni. Előbbit azzal indokolta, hogy egy játék akkor jó, ha minimális inputot és maximális outputot eredményez, amit nem tud megadni a VR, az utóbbi tényező pedig akkor lenne megoldott, ha valahogy minden számítógéphez járna egy ilyen szemüveg. Éppen ezek miatt úgy véli, hogy az Oculus Rift és társai egy múlandó divatot jelentenek csak, részben azért, mert kevesekhez fog eljutni, részben pedig azért, mert visszalépés az egyre inkább a közösségi élmény felé tartó játékélmény számára.
much wisdom doge etc