Carmack 2000-ben alapította az Armadillo Aircraft nevű céget a texasi Mesquite-ben azzal a céllal, hogy szuborbitális, emberi vezérlésű űrjárművet fejlesszenek ki az űrturizmus számára. Saját tervezésű és építésű hajóikkal több pénzdíjas versenyen is részt vettek az évek során, hiszen ezek bevétele jól jön a nem éppen olcsó mulatság fedezeteként, lévén az AA teljesen magánfinanszírozású.
Legjelentősebb sikerüket tavaly októberben érték el, amikor a NASA Northrop Grumman Lunar Landing Challenge első szintjét teljesítették, ezzel 350 ezer dollárt bezsebelve. Akkor a második szint nem jött össze, mivel a motor leégett – a napokban azonban sikerrel vették ezt az akadályt is. Szeptember 12-én a Scorpius nevű jármű felemelkedett 50 méterre, elrepült ugyanilyen távolságra, ott leszállt egy, a Hold felszínét szimuláló felületre, majd visszatért a kiindulási pontra, miközben összesen 180 másodpercet töltött a levegőben (az első szint hasonló feltételek mellett fele ennyi időt írt elő). Ezzel a sikeres kísérlettel az Armadillo Aircraft kerek egymillió dollár boldog tulajdonosa lett.
John Carmack állítása szerint a Scorpius pár finomítással alkalmas arra, hogy kijusson az űrbe. Odahaza, a texasi bázison folynak a magassági kísérletek, a cél a 6000 láb, azaz kb. 1,8 kilométer elérése, ezután átcuccolnak Új-Mexikóba, ahol megcélozzák a végtelent, ráadásul egy csomó tudományos műszerrel az űrhajó gyomrában, melyeket különböző egyetemektől kaptak, így aztán a kereskedelmi űrrepülés számára izgalmas hónapok következnek.
Játékos szemmel azért szerintem jó érzés arra gondolni, hogy amikor megvesztek egy olyan játékot, amelynek mélyén egy Carmack által írt grafikus motor dobog, ha közvetve is, de támogatjátok az űrkutatást...
(Képeinken a tavalyi kísérlet, fönt a landolás, alant a díjátadás, jobbra Carmack.)
Legjelentősebb sikerüket tavaly októberben érték el, amikor a NASA Northrop Grumman Lunar Landing Challenge első szintjét teljesítették, ezzel 350 ezer dollárt bezsebelve. Akkor a második szint nem jött össze, mivel a motor leégett – a napokban azonban sikerrel vették ezt az akadályt is. Szeptember 12-én a Scorpius nevű jármű felemelkedett 50 méterre, elrepült ugyanilyen távolságra, ott leszállt egy, a Hold felszínét szimuláló felületre, majd visszatért a kiindulási pontra, miközben összesen 180 másodpercet töltött a levegőben (az első szint hasonló feltételek mellett fele ennyi időt írt elő). Ezzel a sikeres kísérlettel az Armadillo Aircraft kerek egymillió dollár boldog tulajdonosa lett.

John Carmack állítása szerint a Scorpius pár finomítással alkalmas arra, hogy kijusson az űrbe. Odahaza, a texasi bázison folynak a magassági kísérletek, a cél a 6000 láb, azaz kb. 1,8 kilométer elérése, ezután átcuccolnak Új-Mexikóba, ahol megcélozzák a végtelent, ráadásul egy csomó tudományos műszerrel az űrhajó gyomrában, melyeket különböző egyetemektől kaptak, így aztán a kereskedelmi űrrepülés számára izgalmas hónapok következnek.
Játékos szemmel azért szerintem jó érzés arra gondolni, hogy amikor megvesztek egy olyan játékot, amelynek mélyén egy Carmack által írt grafikus motor dobog, ha közvetve is, de támogatjátok az űrkutatást...
(Képeinken a tavalyi kísérlet, fönt a landolás, alant a díjátadás, jobbra Carmack.)

Még a Guru által kiadott Doom-könyvben olvastam először Carmack "hobbi"-járól, de akkor még messze voltak tőle, hogy idáig jussanak.
Csak így tovább!
Ne szégyelld, hogy nem ismered a Doom-t, de azért egyszer mindenképpen próbáld ki!
Gondolom nem nekem szólt a FP, ]{redenc.
Az űrkutatást én is szívesen támogatnám, de sajnos az itt emlegetett Doom-ot (bár szégyenlem) nem ismerem.
Arról meg fogalmam sincsen, hogy a kedvenc játékaim használják-e john Carmack grafikus motorját.
]{redenc ezen gondolata is egy sarkított példa, mert a rengetegből egy dolgot ragad meg, ne mesélj bele többet!!!
Mindig elcsodálkozom azon, hogy ez a kölyökképű zseni, mi mindent elért már az életben...
Nem hiszem, hogy van játékos, aki valaha erre gondolt egy id játék megvételekor.
Ennyi erővel biztos jó érzés háborút indítani, mert így az emberiség technikai fejlődését támogatjuk közvetve. Kicsit sarkitok, de szinte minden dologra rá lehet fogni, hogy valamit támogatunk vele. Hisz sokan csak azért vesznek heroint, hogy az afgán mákmezőkön dolgozó apuka eltartsa árván maradt rokon kisgyerekeket.
Ezek szerint én rendszeres támogatója vagyok az űrkutatásnak.
Nagyon várom már a Rage-t, a Doom-t annyira nem, mert ott tudom mire számíthatok. Na de ez legyen az én bajom.
Érdekesség: A Ferrari-a tuningolása közben jött rá, hogy az arra fordított temérdek pénzt álma megvalósítására is költhetné, vagyis az űrkutatásra!
1. Pár dolog?
2. Apró dolog?
Na ne, azért még jósok dolgot meg kell ott buherálni, hogy jó legyen
Nem semmi, hogy egyszerre ennyi mindennel tud foglalkozni: Rage, Doom4, űrkutatás...