No meg véleményt mond, ahhoz ugyanis nagyon ért. Sajnos legtöbbször nem hallgatják meg - pedig nem hiába köthető hozzá leginkább a 3D ugrásszerű elterjedése, ugyanis tényleg érti a dolgát. Most éppen a videokártyagyártóknak és -tervezőknek, meg úgy az egész piacnak szólt be. Elmondása szerint ugyanis a játékipar lassan, de biztosan frontálisan ütközik a saját technikai korlátaival: a dupla processzorok és videokártyák már azt bizonyítják, hogy a mostani eljárás senkinek sem jó - maximum azoknak a gyártóknak, akik így dupla annyi profitot termelnek. Carmack elmondta: számtalan megoldáson dolgozik jelenleg is (a technikai részletektől megkímélnélek titeket, már csak azért is, mert a háromnegyedét egyszerűen nem fogom fel, félrefordításokat meg tárgyi tévedéseket pedig nem szívesen publikálnék), amelyek megpróbálják elkerülni a jelenlegi korlátokat. A jövő útja ugyanis - legalább is szerinte - nem azon múlik, hogy mennyivel emeljük a tétet. Elnézve korunk PC-it (amelyben szinte semmi sem változott évtizedek óta, csak az alkatrészek mérete, illetve a fogyasztása) valószínűleg most is igaza van, a kérdés pusztán az, az olyan vállalatok, mint az Intel vagy az NVIDIA, akik abból élnek, hogy minél többet és nagyobbat adjanak el nekünk, mit szólnak ehhez.
John Carmack ismét kinyilatkozik
John Carmack az élő legenda. Nem csinált magából divatbohócot és tűnt el a süllyesztőben, nem szenved látványos nagyzási tébolyban, csak teszi azt, amihez ért: kódol, azóta, mióta a számítógépes játékok kiléptek a "két pixel üldözi egymást" stílusból.
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Jó játékot mindenkinek!
Jó játékot mindenkinek!
AVE
AVE
Carmack szkértelme, azt kell mondanom páratlan!!!! ÉS EGYEDÜLÁLLÓ A KÉK BOLYGÓN!!!!
A Rage-et is pont ezért várom. Hol lennénk ma ha anno a Wolfi meg a DOOM nem jön ki!!!! Cégek ide vagy oda az ID mindenekfelett..... kiv. Blizzard!!!!!
AVE
Carmack szkértelme, azt kell mondanom páratlan!!!! ÉS EGYEDÜLÁLLÓ A KÉK BOLYGÓN!!!!
A Rage-et is pont ezért várom. Hol lennénk ma ha anno a Wolfi meg a DOOM nem jön ki!!!! Cégek ide vagy oda az ID mindenekfelett..... kiv. Blizzard!!!!!
AVE
Utána megismertem azért más játékokat is - más=Quake, Hexen - valamilyen közük volt az id-hez szintén .
Sajnos jött ezután egy korszak, amikor meguntam a Doom-ot, és a 3-ra csak legyintettem. Viszont haverom "kölcsönadta" a játékot, és kipróbálva ugyanúgy magához láncolt, mint az előző kettő. Engem aztán nagyon nem érdekelt, hogy mennyien utálják, sőt, akkoriban az osztályunkban trendi volt szidni a Doom 3-at, és haverjaim csak legyintettek, hogy én ilyen fossal játszok . Én meg rájuk legyintettem...
A Quake 4 volt talán kissé csalódás, mert a vége felé ez már tényleg rohadt unalmas lett - s még félelmetes sem volt. De azért az is meg van eredetiben! (Bár a Q4-et ugye nem az id fejlesztette.)
Mondjuk a gépigényről nem tudom, mit papol, mikor a Doom 3-nak legendásan brutális gépigénye volt annak idején XD. Igaz viszont az is, hogy egy voodo-n is elindították, tehát a motor lehetőségei, skálázhatósága ezek szerint mégsem volt olyan rossz.
Utána megismertem azért más játékokat is - más=Quake, Hexen - valamilyen közük volt az id-hez szintén .
Sajnos jött ezután egy korszak, amikor meguntam a Doom-ot, és a 3-ra csak legyintettem. Viszont haverom "kölcsönadta" a játékot, és kipróbálva ugyanúgy magához láncolt, mint az előző kettő. Engem aztán nagyon nem érdekelt, hogy mennyien utálják, sőt, akkoriban az osztályunkban trendi volt szidni a Doom 3-at, és haverjaim csak legyintettek, hogy én ilyen fossal játszok . Én meg rájuk legyintettem...
A Quake 4 volt talán kissé csalódás, mert a vége felé ez már tényleg rohadt unalmas lett - s még félelmetes sem volt. De azért az is meg van eredetiben! (Bár a Q4-et ugye nem az id fejlesztette.)
Mondjuk a gépigényről nem tudom, mit papol, mikor a Doom 3-nak legendásan brutális gépigénye volt annak idején XD. Igaz viszont az is, hogy egy voodo-n is elindították, tehát a motor lehetőségei, skálázhatósága ezek szerint mégsem volt olyan rossz.
Ugyohgy meg lehet nyugondni rosszat még nem csináltak az id-s fiúk szóval csak igy tovább! Ja és ha valki olcvasta a Doom legendája című könyvet képet kaphatott ezekröl az emberekröl és tudja ,hogy nem a levegöbe beszélnek ha technikárol van szó.
Ugyohgy meg lehet nyugondni rosszat még nem csináltak az id-s fiúk szóval csak igy tovább! Ja és ha valki olcvasta a Doom legendája című könyvet képet kaphatott ezekröl az emberekröl és tudja ,hogy nem a levegöbe beszélnek ha technikárol van szó.