• Havidíjas rendszert tesztelne a YouTube
  • Az egyelőre név nélkül megoldás idén startolna
  • Így lehetne száműzni a zavaró reklámokat
  • Sőt, le is tölthetnénk a kedvenc videóinkat

A Google régóta gondolkodik azon, miképp lehetne úgy profitábilissá tenni a YouTube-ot, hogy a nézőket ne idegesítsék a mobilkészülékeken kikerülhetetlen reklámok. A megoldás triviális: havidíjas, előfizetéses konstrukció kell, ami kiszolgálja az egyre nagyobb mobiltartalmat fogyasztó tömegeket.

A YouTube már ki is küldött egy levelet a legnagyobb csatornák tulajdonosainak, amiben a The Verge információi szerint 10 dolláros havidíjról van szó. Ennek fejében az előfizetők nem látnának reklámokat a videók előtt, sőt, akár olyan videókat is megnézhetnének, amiket a csatorna tulajdonosai kizárólag az előfizetők számára tesznek elérhetővé. Ezen felül mobilkészülékeken a kedvenc videóinkat is letölthetnénk, hogy később „szilárd” formában tároljuk őket a telefon vagy tablet háttértárán.

Ha minden a keresőóriás tervei szerint alakul, még év vége előtt jöhet az előfizetéses YouTube, ami persze nagyon sok olyan lehetőség előtt nyit utat, amire hosszú évek óta várnak a youtuberek. A reklámbevételekből a YT jelenleg 45 százalékot tart meg, a többi a csatornáké lesz. Ez az összeg az előfizetések esetében is ennyi lesz, azaz a befolyó összeg 55 százaléka maradhat a videósok kezében.

A YouTube és a Google nem kommentálta az információkat.

YouTube