A Quantum Break áprilisban jelent Xbox One-ra és PC-re, de utóbbin elég rosszul működött. Alacsony képfrissítés, a semmiből feltűnő textúrák és szaggatás, ezek voltak a főbb problémák. A napokban viszont megérkezett Steamre is, ami úgy tűnik, már jobban sikerült, mint a korábbi PC-s verzió.
A Digital Foundry elemezte ki a két verziót (a Windows 10-es változaton minden patch rajta van), és arra jutottak, hogy a csak DirectX 11-gyel bíró steames változat akár 33%-os teljesítménynövekedést is mutathat, legalábbis Nvidia kártyákon. GTX 970-en a frame rate 33-ról 44,7-re, GTX 1060-on pedig 39,5-ről 47,5-re ugrott. AMD-n viszont nem tapasztaltak különösebb javulást.
Lássuk csak...
#1: "...Esetleg AMD kártyán kipróbálhatták volna azt is hogy egy-két opciót is lejjebb vesznek, hátha úgy jobban fut..." Kipróbálták, csak végig kellett volna nézni (és esetleg tudni angolul) a cikkben linkelt videót, hogy kiderüljön: kipróbálták. Elhúz az nV kártya.
#2 "...köröket vertek...". Tényleg? Ashes of the singularity-ben sincs köröket verés, nem hogy máshol...
#5: "...az AMD videókártyái pont ugyanolyan gyorsan futtatják a DX12-es kódot, mint a DX11-est...": vagy pont ugyanolyan lassan, nézőpont kérdése. Nem kellene khm... köröket verniük rá, ha már egyszer low level API, nagy AMD-s low level API tapasztalat stb.?
Összehasonlították, hogy ugyanazon a gépen hogyan fut DX11-ben és DX12-ben a játék. Magyarul gyengébb grafikai beállításokon és erősebbeken. Nyilvánvaló, hogy gyengébbeken jobban fog futni, pláne a DX12 fiatal korában. Egyébként pont, hogy meglepett, hogy az AMD ilyen jól teljesített, erre nem számoltam egyik kártyától sem.
Jöhetnek a kommentek, hogy milyen gyengébb grafikai beállításról beszélek, ugyanúgy néz ki a játék mindkét felvételen. Nekik gratulálok, hogy sima YT videó alapján hasonlítanak össze grafikát, másrészt kezdjenek el utána olvasni, hogy milyen újításokat is hoz a DX12. Elárulom, nem az a kategória amit észre fognak venni azok akik egyébként a 720p-1080p vagy a 60hz-120hz között sem veszik észre a különbséget.
És hol van a beígért teljesítmény növekedés? Hát még úton. A DX12 már támogatja a GPU több szálról használatát (meg még jó pár finomságot) akkor miért nem látjuk a gyorsulást? Mert elfelejtük, hogy egy rendes játékot elkészíteni nem 1 év, hanem 2-3, jó/rossz esetben még több. Majd azokon a játékokok észrevesszük a javulást, amiket már eleve úgy kezdenek fejleszteni, hogy kihasználják az új funkciókat, nem pedig csak lecserélik a már korábban megírt D3D11 hívásokat D3D12-re a kódban (enyhe túlzással)...
Lássuk csak...
#1: "...Esetleg AMD kártyán kipróbálhatták volna azt is hogy egy-két opciót is lejjebb vesznek, hátha úgy jobban fut..." Kipróbálták, csak végig kellett volna nézni (és esetleg tudni angolul) a cikkben linkelt videót, hogy kiderüljön: kipróbálták. Elhúz az nV kártya.
#2 "...köröket vertek...". Tényleg? Ashes of the singularity-ben sincs köröket verés, nem hogy máshol...
#5: "...az AMD videókártyái pont ugyanolyan gyorsan futtatják a DX12-es kódot, mint a DX11-est...": vagy pont ugyanolyan lassan, nézőpont kérdése. Nem kellene khm... köröket verniük rá, ha már egyszer low level API, nagy AMD-s low level API tapasztalat stb.?
De azért leszégyenezhetsz bárkit, mert jogod van hozzá. Én meg lehülyézhetek bárkit, mert nekem meg ahhoz van jogom - pláne, ha nem is írok hülyeségeket, mint egyesek. :)
De azért leszégyenezhetsz bárkit, mert jogod van hozzá. Én meg lehülyézhetek bárkit, mert nekem meg ahhoz van jogom - pláne, ha nem is írok hülyeségeket, mint egyesek. :)
Mondd, nem ég az arcod? Milyen technológiai fejlődés az, ahol az új, alacsonyszintű interfész használatával nincs gyorsulás? :D
Pontosan az a szép a teszt eredményében, hogy az nV csapata tud driver-t írni, és a DX11-et szénné optimalizálták...
A cikk ugyanis nem arról szól, hogy sz@r a DX12, hanem hogy az Nvidia videókártyái sz@rok DX12-es játékok futtatásában. És nemcsak az előző generáció, hanem a legfrissebb is...
Ez ezért szégyen.
Érdekes módon az AMD videókártyái pont ugyanolyan gyorsan futtatják a DX12-es kódot, mint a DX11-est. Talán nem véletlenül. Talán az AMD oldalán a technológiai fejlődés követését is szem előtt tartják, nemcsak a régi jólbevált API minél gyorsabb kezelésére gyúrnak rá hardveresen.
Mondd, nem ég az arcod? Milyen technológiai fejlődés az, ahol az új, alacsonyszintű interfész használatával nincs gyorsulás? :D
Pontosan az a szép a teszt eredményében, hogy az nV csapata tud driver-t írni, és a DX11-et szénné optimalizálták...
Így pedig teljesen világos a cikkben írt tapasztalat: mivel az Nvidia gyengébb DX12 alatt, természetes hogy javul a teljesítmény, ha a játékot visszaveszik DX11-re. Ugyanez pedig nem történik meg a Radeonok esetében, azok ugyanis hozni tudják a papírformát DX12 alatt ugyanúgy, mint DX11 alatt.
1. nem működik 30 fps unlock rendesen. (gtx 1060) Hiába van kikapcsolva néha 60-ról leveszi a program 30ra. Nem hiszem hogy számítási feladatok miatt, mert pont 30 a minimum, az alá soha nem megy.
2. Nem lehet 1440p-re állítani a felbontást, ami szintén meglepő.
(Windows store-os verziót nem ismerem)
Kezd olyan érzésem lenni, hogy megint ( !!! ) benyelte a nép az MS szokásos ( !!! ) marketing bullshitjét és csodát várt... aztán kvázi semmi, nem, hogy 40% alapból... :DDD
Így pedig teljesen világos a cikkben írt tapasztalat: mivel az Nvidia gyengébb DX12 alatt, természetes hogy javul a teljesítmény, ha a játékot visszaveszik DX11-re. Ugyanez pedig nem történik meg a Radeonok esetében, azok ugyanis hozni tudják a papírformát DX12 alatt ugyanúgy, mint DX11 alatt.
Arra nem gondoltak, hogy DX11-ben nincsennek benne az új grafikai funkciók és emiatt kell neki kevesebb erő? Call of Duty 2-ben anno így lehetett FPS huszárkodni, a gépem nem bírta DX9-el, szal levettem DX7-re és egyből kipörgött 60-ig. Manapság is jellemző, ott van például a War Thunder meg a Warframe is ahol lehet állítani, hogy DX9, DX10 vagy DX11 és nocsak, a kisebb verzión mindig jobban fut...