A Dark Souls első részének PC-s változata kész katasztrófa volt a megjelenésekor. Az még hagyján, hogy teljesen mindegy, milyen gépen futtattuk, szaggatott, mint az állat, mindennek a tetejébe olyan ocsmány volt, hogy szinte sírtunk, lévén a FromSoftware még arra sem vette a fáradtságot, hogy a renderelési felbontást állíthatóvá tegye -- konkrétan 1024x720-ban futott a játék, 30 fps mellett, billentyűzet és egér támogatása nélkül. Cuki.

Ezeknek a gondoknak a többségét később orvosolták a javítások, eleinte viszont csak a modderekben bízhatott a PC-s közösség. A Durante nevű fickó gyorsan híressé vált, miután egy kis inifájl-piszkálással feloldotta a kötött felbontást, sőt, az fps-limiten is emelt. Nem csoda, hogy Durante szinte azonnal a PC-s Dark Souls-rajongók kedvenc moddere lett, akinek véleményére máig sokat adnak a gamerek. Ezért is történt, hogy a PC Gamer felkérte a srácot, hogy elemezze kicsit a Dark Souls 2 PC-s változatát.

Nem titok, hogy a játék már készen van, megjelenni pedig jövő hét végén fog Steamen. Mi még nem nyilváníthatunk róla véleményt, de Durante információira nyugodtan hagyatkozhattok. A modder szerint a PC-s Dark Souls 2 kiválóan muzsikál, 60 fps-sel fut még a gyengébb vasakon is, elég jól skálázható, és kapott egy halom új textúrát, amik a konzolos változat fájljai között nem találhatók meg. A töltési idő is baráti: mindössze 3-4 másodperc egy átlagos, 7200 RPM-es vinyón.

A Dark Souls 2 egyelőre Xbox 360-ra és PS3-ra kapható, a PC-s változat április 25-én indul. Ti várjátok már?

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!