Ha beteg, veszélyes, és talán pont az ilyen mivoltja miatt lenyűgöző történetekre vágysz, Clive Barker a te mesélőd. Az ő főhősei nem a jók és a gonoszak, történeteiben ugyanúgy jelen van az örökké jelen levő, már-már fojtogató feszültség, mint a naturalizmus. A mester egyszer már nyúlt játékhoz, az Undying pedig, bár a kasszáknál kicsit elhasalt, igazi kultuszjáték lett, és első ránézésre bizony nagyon úgy látszik, a Jericho sem tesz majd másképpen, az utóbbiban mindenképpen. Beteg, zavaró, és morbid teremtményei, különleges atmoszférája már a most megjelent videó alapján is kézzel fogható - reméljük, ez ennél már csak durvább lesz. Nézzétek meg ti is!
Jericho bemutató
Clive Barker épelméjűsége számomra legalább annyira kérdéses, mint Stephen Kingé; a kreatív zseni és az őrült pszichopata határmezsgyéje mind a két esetben eléggé kivehetetlen. A Jerichónál pedig úgy látszik, végképp elgurult a gyógyszer.
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Kapcsolódó információk
Clive Barker's Jericho megjelenés:
2007. október 26.
Clive Barker's Jericho gépigény:
CPU: 2400 MHz,
RAM: 1024 MB,
VGA: 128 MB,
HDD: 4,5 GB
Al-Khali városát a gonosz uralja. Akkor bukkan fel egy időre a Közel-Keleten, hatalmas homokvihar által kísérve, mikor valami szörnyű háború dúl a Földön. Ekkor egy Jericho osztag bevonul és megpróbálják megállítani a gonoszt, harcoljanak a saját és a többi ember lelkéért. Ezidáig ez nem sikerült, most pedig újra elérkezett az idő, hogy valaki felvegye a harcot. Ezúttal Te vezeted a hat fős osztagot a város megtisztítására.
A főhős, Ross kapitány, már a játék elején hősiesen feláldozza magát, de ekkor nem hal meg egészen, hiszen a lelke megmenekül, és így a hat embere közül bármelyik felett átveheti az irányítást. Így lett megoldva, hogy bármelyik karakterrel játszhassunk. A játékmenet a R6 játékokra fog hasonlítani, tehát csapat alapú taktikai shooter lesz, csak horror köntösben. A csapattagokról ott az infó a PC Guru cikkben.
A főgonosz nagyon okos, ravasz ellenfél lesz. Ez a hatalom tudja, mi mindenkinek, akit ellene küldenek, a morális gyengéje és ezt ki is használja. A játék egyik tervezője szerint akár az ő szemszögéből nézve is el lehetne készíteni egy jó játékot. Nem csak egy egyszerű gonoszt akartak létrehozni, aki csak úgy el akar mindent pusztítani, ők egy olyan valakit alkottak meg, akinek vannak céljai, és amint ezt a csapat kideríti, pár nagyon kényes döntéssel néznek majd szembe.
A város úgy van felépítve, hogy minden egyes korból, amikor felbukkant magával ragadott egy szeletet, ezzel (pontosabban ezeknek egy kitekert verziójával) fogunk szembesülni játék közben. Természetesen nem csak a helyszínek, a katonák is az adott korból lesznek, igaz, eléggé eltorzulva. Ugyanis jó részük behódolt a pokoli erőnek és a gonosz szolgálatába állt. De lesznek köztük olyanok is, akik nem adták fel hitüket. Az ott lévők nem tudják, hogy ébren vannak-e vagy az egész csak egy álom, nem tudják valóságos-e.
A játék egyik fő témája, amit körüljár, hogy mi teszi az embereket gonosszá, mitől leszünk képesek hihetetlen kegyetlenségre, majd egyszerűen hazamenni és játszani a gyerekekkel. A másik dolog, amit a Jericho feszeget a tiltott és a tabu témája. Végül az ördög története is terítékre kerül.
Lesz egy olyan eleme a játéknak, amit "Threading" néven emlegetnek, ez azt jelenti, hogy a csapat több tagjának a képességeit kombinálhatjuk. Képesek leszünk feltámasztani elhullott társainkat is a Guru cikk alapján. Lesznek minijátékok is, néhány scriptelt, néhánynál pedig jó teljesítménnyel elérhető, hogy kevesebbel kelljen küzdeni (példaként említettek egy jelenetet, ahol madarak repültek a csapat felett és csak akkor csaptak le, ha a játékos nem lőtte le gyorsan őket, ezzel beindítva egy minijátékot, ahol gombokat nyomkodva kellett kiszabadulni a szorításból). A scriptelt jelenetre is említettek egy példát: a játékosnak egy kúton leereszkedve kellett kemény, véres ökölharcot vívnia egy ellenféllel. Az életerőnk a R6: Vegashoz hasonlóan regenerálódni fog. Jelenleg nem terveznek multiplayer lehetőséget.
Az eddigi képeken főként sötét helyszíneket mutattak be, de sok másféle helyet is bejárhatunk, lesz például óriási kormányépület, római fürdőház vagy egy kolosszeum, ahol a játékokban valaha látott egyik legnagyobb ellenféllel találkozunk majd.
A játék motorja nagyon fejlett, horror játékhoz pedig különösen alkalmas. A vér részecskékből áll, így a sebekből fog folyni illetve durvább sebzés esetén vérfelhőt is láthatunk. A motor erőssége a folyadékok (főleg vér és egyéb váladékok) megjelenítése, a fény kezelése, valamint az élethű környezeti textúrák.
A csapat (ez a PCGuru-ból):
- Frank Delgado: ő lesz a nehéztüzérség a játékban, aki egyezséget kötött Ababanilivel, a tűz szellemével, aki a jobb karja helyén lévő fegyverben lakik és védelmezi őt. Így, ha segítségól hívjuk ezt a szellemet, még elsöprőbb pusztítást vihetünk végbe.
- Simone Cole: a csapat esze, a "reality hacker". Tetszés szerint lassítja, gyorsítja az időt, harcban speciális gránátokat is használ. Menedéket tud kialakítani a csapat számára a téridőben, így magyarázzák a mentést a játékban. (Gratula!)
- Billie Church: a modern szamurájlány közelharcban villog igazán, pengeéles katanájának köszönhetően. Támadásban és védekezésben egyaránt nagyon hasznosak a saját vérével rajzolt védőrúnák, pentagrammák és egyéb mágikus fortélyok.
- Paul Rawlings: ördögúző, aki jártas az okkult tudományokban, és a fekete mágia, a gonosz szellemek és az ördögi praktikák felszentelt ellensége. Két nagy Berettája (vagy valami más nagydarab pisztolya ) van.
- Xavier Jones: látnok, képes tájékozódni Al-Khali dimenziói közt, meglátja azt is, amit mások nem; tehát láthatatlan, rejtőző, álcázott vagy alakváltó ellenfeleket. Víziói a történet felgöngyölítésében, illetve trükkösebb főellenfelek legyőzésében lesz nagyon hasznos.
- Abigail Black: a világ legjobb mesterlövésze, aki telekinetikus képességével irányítani, módosítani is tudja a lövedék röppályáját. Védekezésnél pedig meg tudja állítani a golyókat.
A korábban említett ellenfelek, szörnyek összesítve:
- nő, aki emberi húsból készíti a bútorait
- olyan fickó, aki a hátáról lenyúzott bőrből csinált magának szárnyakat és kiszedte a húst a szemei körül, hogy jobban lásson
- keresztre szögezett fickó, akinek minden egyes porcikája összeolvadt azzal, hogy örökké szenvedjen
- repülő démon, amely szereti kibelezni az áldozatokat, majd húsukkal erősíti meg a szárnyait
- hatalmas lények, melyek szétmarcangolt hullákból állnak össze és meg kell másznunk őket, hogy legyőzhessük
- kultisták, akik magukat a testükön belül elhelyezett bombát felrobbantva próbálnak téged is el tenni láb alól; haláluk után viszont förtelmes lényekként élednek újra, hogy még vérszomjasabban vessék rád magukat
- egyes ellenfelek a városban töltött idő alatt mindenféle betegséggel megfertőzték magukat, így ha rád támadnak, a kampójukkal felnyitják magukat és gennyes váladékukkal, illetve a kibocsájtott gázokkal próbálnak téged is megfertőzni
- középkori gyerek lovagok (azért használták őket, mert azt hitték, ártatlanságuk miatt legyőzhetetlenek) a keresztesek idejéből, akik szellem formában járnak és ha közel érnek hozzád, fizikai formát öltenek, hogy a karjaik helyén lévő csápokkal/indákkal támadjanak, melyekben romlott vér pumpál
Barker már öt éve érlelgette, finomította a játék alapötletét, mikor úgy döntött, elkészíti a játékot a Mercury Steam stúdióval, a Codemasters gondozásában.
A fentebb említett videóinterjú végén megkérdezték tőle, milyen élményekkel, tapasztalattal szeretné, hogy felálljon a gép elől a játékos. Erre ő ezt válaszolta: "Remélem, nem tudnak majd felállni, mert egy vizelettócsa lesz alattuk és re esnek."
Előre is köszi