- 32 százalékkal nőtt a videójátékokra költött pénz tavaly Németországban
- A teljes forgalom több mint 8,5 milliárd euró volt
A koronavírus-járvány és a bezártság jelentős növekedést hozott a videójátékok számára, erre pedig most újabb bizonyítékot láthatunk, a GfK és az App Annie ugyanis közzétette a Németországra vonatkozó tavalyi adatokat, melyek azt mutatják, hogy 32 százalékkal nőtt az iparág forgalma az egyik legnagyobb és legfontosabb európai piacon.
Amíg 2019-ben 6 463 millió eurót költöttek videójátékokra a németek, addig tavaly 8 531 millió euró volt a gaming szektor teljes forgalma, ami új rekord természetesen. Ez az alábbi módon oszlott meg az egyes szegmensek között:
- Hardver - 3 255 millió euró
- Játékon belüli vásárlások - 3 252 millió euró
- Szoftver - 1 169 millió euró
- Online szolgáltatások - 692 millió euró
- Előfizetések - 163 millió euró
"A szokatlanul nagy növekedés azt mutatja, mennyire fontosak voltak a videójátékok a járvány alatt 2020-ban. Emberek millióit hozták össze, lehetővé tették a játékosok számára, hogy az utazási korlátozások mellett is új világokat fedezzenek fel, de az otthoni tanulást is segítették, mindemellett pedig egy örömteli elfoglaltságot biztosítottak a pandémia idején" – mondta a német videójátékos szövetség, a Game vezetője, Felix Falk.