BLIZZARD-FÉLE ALKOTÁSOK
Kakukktojásnak tűnhet e bekezdés, hiszen egy csapat komplett munkásságát emelem ki, ám véleményem szerint egyet fogtok érteni velem, ha azt mondom: amihez a Blizzard hozzáér, az arannyá válik. A Warcraft-, a StarCraft-, és a Diablo-széria mind-mind ragyogó ékkövekként trónolnak több milliónyi játékos polcán. Oly hatalmas rajongói bázissal bírnak e címek, hogy egyszerűen nem lehet úgy mellényúlni velük, hogy ne sikerjáték legyen a végeredmény. Vegyük példának a Diablo III-at! Vannak, akik szerint pocsék lett, vannak, akik meg imádják a mai napig, ám végeredményben csak az számít, hogy a játék a leggyorsabban fogyó PC-s cím lett. A Blizzard elsődleges célközönsége a PC-s tábor, így nem kell féltenünk egyik sorozatot sem, de például úgy hírlik, hogy a Diablo III már konzolokra is elkészül egyszer.THE WITCHER
Egy meglehetősen fiatal sikersztoriról van itt szó, kérem alássan. A Witcher ugyanis 2007 októberében került az üzletek polcaira, és hiába a jeles marketing, ha egy teljesen új címről van szó (ráadásul egy belsős munkáról, amely előtt nem ilyen téren voltak ismertek a derék lengyelek), akkor a vásárlásnál óvatosan dönt a leendő boszorkányvadász. Amint azonban a figyelem középpontjába került a játékot életre keltő Aurora Engine (Neverwinter Nights 2, Star Wars: KOTOR 1-2), máris más fényben tündökölt a program, köszönhetően a hihetetlen grafikai színvonalnak és az összetett, felnőtteknek szóló univerzumnak. Mindez nem volt elég, a CD Projekt (immár PlayON) megkoronázta az egészet magyar felirattal/szinkronnal. (Érdekesség egyébként, hogy ]{redenc mestert is gyengéd szálak fűzik a Witcher-világhoz, a Bővített kiadás mellé járó, Az utolsó kívánság című Andrzej Sapkowski novellát például ő fordította.) A sorozatot sokszor emlegetik Európa gyöngyszemének, amiben nincs semmi túlzás: az első rész fantasztikus volt (a középkori fantasy történetek hangulatát e játék adja vissza a legjobban -- persze ez szubjektív vélemény), és bár a másodikkal voltak gondok, de az is egy remek játék lett. Mindaddig, míg a PC az első, sok nyafogásra nincs okunk -- na jó, az optimalizálásra a harmadik rész esetében jobban odafigyelhetnének.AKNAKERESŐ
A legnépszerűbb játék a világon! Minden gépen ott terpeszkedik remek grafikájával és szórakoztató játékmenetével tipikusan egy olyan játék, ami mindig tud néhány percnyi örömet okozni. Bár néha önismétlődő tud lenni a „sztorija”, illetve a játékmechanikája sem valami modern, de nélküle a PC nem lenne a régi. Hehe...S.T.A.L.K.E.R.
A GSC sorozatának radioaktív világa még a temérdek programhiba ellenére is rajongók ezreit szívta magába, megfertőzve őket a Stalker-kórral, hogy aztán a pusztákon s elhagyatott épületekben barangolva átéljék az utóbbi évek legjobb posztapokaliptikus környezetben játszódó kalandját. Sajnálatosan a S.T.A.L.K.E.R. 2 jogait elvesztette a GSC Game World, s hogy mi lesz a folytatás, még sejteni sem lehet; a GSC csapata Vostok Games névvel új stúdiót hozott létre, az elkészült Stalker 2 elemeket pedig átemelték új projektjükbe, a Survariumba. A S.T.A.L.K.E.R. 2 kapcsán nem tudni, lesz-e folytatás, vagy csak egy bejelentett cím marad, ami aztán soha nem készül el -- kár lenne érte. Mindennek ellenére úgy vélem, az ukrán fejlesztők univerzuma van annyira hangulatos, hogy kell a PC-nek.S.T.A.L.K.E.R. 2 -- Lehet, hogy sosem készül el
PIRKADAT ELŐTT LEGSÖTÉTEBB AZ ÉJ
Sokszor kérdezik, miért bukik meg egy-egy játék, holott minden megvan benne, ami egy sikeres címhez szükségeltetik, lévén régebben még a gyengébb művek is évekig a figyelem középpontjában maradtak. Ám arra sokan nem gondolnak, hogy a videojátékok fejlesztési menete felgyorsult, idén ősszel tíznél is több AAA-cím fog megjelenni, s pénztárca legyen a talpán, ami elbírja mind: muszáj választani közülük. Aztán jön a következő hónap, mikor szintén jön valami remek cucc, s végül néhány játék vagy végleg a feledés homályába süllyed, vagy csak évek múltán kerít rá sort az egykori vásárló.Természetesen a kiadóknak ez bevételkiesés, olyan játékok buktak meg emiatt (ahogy szoktuk írni, „rosszkor jelent meg”), mint az Enslaved, az Alan Wake, a Beyond Good & Evil, vagy a Mirror’s Edge. Nem minden kenhető tehát a kalózkodásra, a kiadóknak újra kell értelmezniük a jelenlegi helyzetet, hiszen ma már nem úgy megy, mint hajdanán. Elképzelhető tehát, hogy (részben) a bőség okozza az igazi káoszt, a bukásokat, és az egyes platformok hanyatlását. Ám mint írtam, pirkadat előtt legsötétebb az éj, a játékosoknak tudatosabban kell vásárolni, a kiadóknak pedig tudatosabban kell piacra dobni a termékeiket... és akkor talán vakító napfényben fog úszni a PC-s videojáték-ipar -- ismét.
Faith is a játékipari kannibalizmus áldozata lett
Elérkeztünk hát a „Játékok, amik kellenek a PC-nek” cikksorozat végéhez. Tisztában vagyok vele, hogy rengeteg címről nem tettem említést, de mint azt a második részben írtam, nem az irománysorozat nyújtása a célom, csupán a figyelem középpontjába kívánom állítani e témát. Végezetül, ha eddig nem tettétek meg, írjátok meg, számotokra mely címek azok, amelyek hiányoznának szeretett PC-itekről.
The Witcher: Ősszintén bevallom még csak látomásból ismerem a játékot ezért kritizálni se nagyon tudom, viszont mivel az RPG-ket szeretem (csak sajnos ép idm nem szokott annyi lenni hogy belefogjak egy-egy alkotásba) és igen csak jó visszhangja van mind a két résznek ezért valószínű hiányozna nekem is, még úgy is hogy nem ismerem a játékot.
Aknakereső:
S.T.A.L.K.E.R: Na ez az a játék nem csak az iparban de még az FPS/RPG hibrid műfajban is aminek az összes hibáját el szoktam nézni. Nem kicsit volt bugos az első felvonás, persze a helyzet folyamatosan javult, az újabbnál újabb részek egyre jobbak lettek. Nálam abszolút favorit a játék. Olyan atmoszférája van neki ami semmihez sem fogható. Egyszerűen zseniális az egész. Az ukrán srácok egy olyan játékot tettek le az asztalra ami sokkal jobban beszippantott magába mint mondjuk egy Fallout 3. Nagyon elszomorított az a hír mikkor kiderült hogy a 2. rész nem fog elkészülni.
Hát sajnos elég sok jó játékra tényleg a rosszkor rossz helyen kifejezés illik. Pl. az említett Mirror's Edge is ilyen vagy az Alan Wake. Mind a kettő zseniális ennek ellenére nem sokan foglalkoznak velük. Viszont erről mi nem tehetünk, csak is a kiadók. Ha olyan megjelenési dátumot kapnának ezek a címek amikkor gyakorlatilag nagyágyú nem igen jelenik meg akkor esélyük lehetne (pl. nyáron szinte semmi sincs). Ez már csak rajtuk múlik, de ahogy elnézem az ipart, nem igen kell mostanában ehhez hasonló címeket várni, mindenki csak a bevételre hajt már, a minőségre nem igen. Úgy hogy jön a töménytelen mennyiségű folytatás.
Na meg a DLC és Season Pass mánia is ép erre felé tereli az ipart. Már a játékok meg sem jelentek de DLC-k már vannak, Season Pass-okat lehet venni, kb. ugyan annyiért mint egy játékot. Szerintem ennek a mostani korszaknak a "Lehúzások korszaka" címet kellene adni. Azt hiszem találó lenne.
Tenebra, na igen, a The Witcher szinkronos változata esetében volt pár érdekes párbeszéd, bár a teljességhez hozzátartozik, hogy a jelentéktelenebb NPC-knél voltak kevésbé minőségiek a párbeszédek szinkronizálásai. Leginkább e jeleneteket a Jóban Rosszban c. sorozatban hallott párbeszédek minőségéhez tudnám hasonlítani, annyi különbséggel, hogy míg előbbinél csak megmosolyogtam az egyes részeket, utóbbinál már sírtam is, ha valamilyen okból kifolyólag néznem kellett egy-egy részt.
Mortis, nem, nem csak te vagy így, én sem szeretem őket, sőt! A cikksorozatban megemlített játékok nagy része egyáltalán nem tartozik a kedvenceim közé -- mondjuk nem is arra törekedtem, hogy olyan játékokról írjak, amik a "szerintem" kategóriába valóak.
Ugrokakkor, itt inkább arra gondoltam, hogy ama játékok közül, melyek megjelennek PC-re is, melyek azok, amik hiányoznának, ha a jövőben nélkülözni kellene őket.
Agika880510, nem véletlenül tettem! Az eredeti cím a Wiedźmin, s ebből lett a Witcher, és mivel mindkét szó kitalált (avagy "ferdített"), ezért pontos jelentésük nincs. Azonban jelentésileg legközelebb a boszorkányvadászhoz (esetleg boszorkánymester, boszorkányúr) áll, a Vajákhoz egyáltalán nincs köze. Jómagam is rajongója vagyok a sorozatnak, de ha valami nem jó, nem megfelelő, akkor az ellen szót kell emelni. Továbbá a hölgy rajongók harapdálásának nem fogok ellenállni!
Pageup91, valóban, de írtam is, sok címre nem térek ki, mivel nem a téma húzása a célom...
S most már a hírhez: Én lennék az egyetlen, aki soha nem érdeklődött a Jégvihar játékai iránt? Ebbe beleértve azt a vikinges ügyességit s az originál Warcraft-ot is.
Nem, az angol fordításból, emiatt sok helyen nyilván vannak pontatlanságok benne, mert a szöveg ráadásul egy meglehetősen nyers fordítás volt, és több helyen kb. a kontextusból kellett kitalálnom, hogy miről is van szó... Plusz mindössze pár hetem volt a munkára. Izgalmas volt, na...
The Witcher - jó, csak ne kényszerítsék ránk a szinkront.
Aknakereső -
S.T.A.L.K.E.R. - ez nem készült el konzolra? Mekkora baromság. Mármint, hogy nem hozták ki. Kétségtelenül kellett volna. De ezt a sorozatot is szétkúrták sajnos. Rohadjanak meg, ismét, innen is.