Jamaucsi a VentureBeatnek adott interjút a Gran Turismo-sorozatról. A japán úriember a fejlesztésért felelős Polyphony Digital tulajdonosa és felelős dizájnere, így a már sok éve várt ötödik résszel kapcsolatban is ő az első számú gyanúsított. Az interjúból megtudtuk, hogy Jamaucsi maximalista, azaz minden egyes kiadott játékuk után rossz a kedve, mondván, mennyi dolgot lehetett volna másképp, jobban megcsinálni. A játékfejlesztés múltjáról és jelenéről is szó esett. Mint elmondta, az első Gran Turismón 7-15 ember dolgozott, míg ma 140 alkalmazottjuk van. A hosszú fejlesztési időket azzal magyarázta, hogy túl sok emberre van szükség a modern technológiák kihasználásához, és így ha reggel felkel az ágyból egy ragyogó ötlettel, az nem egy este alatt valósul meg, mint régen, hanem legjobb esetben is csak két-három év múlva, lévén túl sokat kell konzultálni túl sok fejlesztővel egyszerre. Azt azonban hozzáfűzte, hogy nem nehezebb egy AAA-kategóriás játék fejlesztése ma, mint annak idején.
Persze a Playstation 3 legendás erejével kapcsolatban is feltettek egy kérdést a VB-től, amire Jamaucsi azt felelte, hogy akárcsak az Uncharted 2, a Gran Turismo 5 is nagyjából 80%-ot sajtol ki a PS3 nyers teljesítményéből. A mozgásérzékelős kontrollerekről az a véleménye, hogy nem autós játékokhoz találták ki őket, és nem igen szeretne elmenni a Gran Turismo 10-ig. Az utolsó kérdés egy esetleges hatodik játékról szólt, melyre a tervezőlegenda csak annyit felelt, hogy "még semmi sincs eldöntve".
(A képek a GT5: Prologue-ból származnak.)
Persze a Playstation 3 legendás erejével kapcsolatban is feltettek egy kérdést a VB-től, amire Jamaucsi azt felelte, hogy akárcsak az Uncharted 2, a Gran Turismo 5 is nagyjából 80%-ot sajtol ki a PS3 nyers teljesítményéből. A mozgásérzékelős kontrollerekről az a véleménye, hogy nem autós játékokhoz találták ki őket, és nem igen szeretne elmenni a Gran Turismo 10-ig. Az utolsó kérdés egy esetleges hatodik játékról szólt, melyre a tervezőlegenda csak annyit felelt, hogy "még semmi sincs eldöntve".
(A képek a GT5: Prologue-ból származnak.)
Talán egy minden eddiginél több egységet felvonultató stratégiai játék esetén érné maximális terhelés a Sony csodamasináját.Azok viszont konzolon nem nagyon vannak...
bocs a dupláér
Ez hülyeség, egyszer tuti ki fogják használni a teljes erejét.
Amúgy meg nem PS-re a legnehezebb fejleszteni hanem PC-re. Gondoltam szólok.