Isten segíts meg: jön az új Thief?!Létezett egy játék, amely, bár anyagilag nem hozta meg azt, amelyre a legendás készítőinek (köztük Warren Spectornak, aki ma már a Disneynél tűnik el a süllyesztőben) szüksége lett volna az életben maradáshoz, örökre az emlékezetébe vésődik mindenkinek. Odáig azt hittük, hogy kétféle FPS játék létezik: a DOOM ész nélküli "ereszd el a hajam", illetve a Tom Clancy nevével fémjelzett Rainbow Six típusú taktikai csapatalapú. 1998-ban aztán jött egy brigád - Looking Glass stúdió, isten áldja meg minden tagját, remélem, a mai napig azt csinálnak, amit szeretnének -, és létrehozott egy mestertolvajt, Garettet, majd behelyezte egy technokrata világba, ahol a falak zömét fáklyákkal világították meg, ugyanakkor elektromos árammal működő liftek üzemeltek. Garett íjával, furkósbotjával, valamint végtelen cinizmusával karöltve beosont bárhová, ellopott mindent, és, ha jól csináltuk, még az előtt olajra lépett, hogy bárkinek csak feltűnt volna a jelenléte. Bár anyagilag nem hozta meg a sikert az addigra már igen csak szorult helyzetben levő fejlesztőbrigádnak, az Eidos megadta nekik a második esélyt: a régi motorral, de sokkal izgalmasabb folytatás érkezett a Metal Age képében.

Isten segíts meg: jön az új Thief?!Aztán történt valami - a Looking Glass elvérzett, az emberek szétszéledtek, a szériára pedig csak a hozzám hasonló átokverte rajongók (akik képesek voltak éjszakákon át újra és újra játszani egy pályát, csak hogy meglegyen az Expert fokozat) emlékeztek könnyes szemmel. Mit ad isten, az LGS egyik főistene, a már említett Warren Spector új stúdiója, a John Romero által alapított Ion Storm élén úgy döntött, megpróbálja harmadszor is feltámasztani a mestertolvajt. Az elsősorban Xbox platformra készülő "folytatás" pont a konzolos közönség miatt elveszítette a számozását (és szimplán Deadly Shadows néven futott), kapott egy relatív nyílt világot, de a recept a régi maradt: beosonni, lopni, és eltűnni, mielőtt forróvá válna a talaj. Hiába a konzolos célközönség, Spector nem hazudtolta meg önmagát: zseniális folytatást készített, amelyben már maximálisan a tolvajlásra koncentrált, és ahol csak pár pályán engedett a horror csábításának, ezekre azonban - az árvaház, a hajó, a kísértetjárta kripta - azt hiszem, minden Guru-olvasó rettegve emlékszik vissza: a program ugyanis DVD-mellékletünk egyik legszebb éke volt (jó) pár hónapja.

Isten segíts meg: jön az új Thief?!Úgy tűnik, Thief-játékot fejleszteni nem jó ómen. Először a Looking Glass vérzett el a sorozattal, majd később az Ion Storm is letette a fegyvert - a széria esetleges folytatására úgy tűnt, semmi esély nincsen. Úgy tűnt, egészen mostanáig - az Eidos Montreal honlapján ugyanis szemfüles szörfösök felfedezték, hogy a stúdió a már bejelentett új Deus Ex mellett egy másik, régi cím folytatásán is dolgozik, amely, hogy idézzük, szintén "tripla A" kategóriás játék, és nem mellesleg T betűvel kezdődik a neve. Miután az Eidos birtokában összesen a Tomb Raider kezdődik T-vel (annak folytatását pedig a Crystal Dynamics fejleszti), azt hiszem, elkezdhetünk reménykedni. Én mostantól fogva minden nap elrebegek egy imát. Egyrészt azért, hogy a pletyka igaz legyen, másrészt azért, hogy el ne szúrják nekem - Spector nélkül nem tudni, mi lesz az esetleges negyedik rész sorsa.

(A képeket természetesen a harmadik részből cibáltuk elő nektek.)