Az Ubisoft januárban bemutatott internet alapú másolásvédelmi rendszerével olyan, más DRM megoldásoknál elképzelhetetlen dogokban lehet részünk, mint hogy akárhány gépre feltelepíthetjük a játékunkat, a program futtatása során a lemeznek nem kell a meghajtóban lenni, valamint a mentéseinket az Ubisoft szerveréről bárhonnan elérhetjük. A rendszer erősségét jelentő internet függőség azonban a gyenge pontja is, hiszen ha a kapcsolat akár egy pillanatra is megszűnik máris jelentkeznek a nagyobbnál nagyobb problémák, melyeket az Assassin's Creed 2 és a Settlers 7 esetében a PC Gamer stábja már tapasztalt is.
Az ottani kollégák a két játék tesztelése során azt vették észre, hogy ha az internet kapcsolat megszakad a játékok, mentés készítése nélkül (az addigi eredményeink elvesznek és csak a legutóbbi mentéspontunk után folytathatjuk a játékunk) azonnal visszaugranak a főmenübe, ahol két választásunk van: vagy kilépünk a Windowsba, vagy türelmesen várunk míg visszaáll a kapcsolatunk. A legszörnyűbb azonban az, hogy ha az Ubisoft fő szerverével történik valami (és előbb utóbb garantáltan fog valami történni) mindenki aki éppen az Ubisoft egyik új játékával tölti a szabadidejét a probléma megoldásáig mással kell elfoglalnia magát.
Az ottani kollégák a két játék tesztelése során azt vették észre, hogy ha az internet kapcsolat megszakad a játékok, mentés készítése nélkül (az addigi eredményeink elvesznek és csak a legutóbbi mentéspontunk után folytathatjuk a játékunk) azonnal visszaugranak a főmenübe, ahol két választásunk van: vagy kilépünk a Windowsba, vagy türelmesen várunk míg visszaáll a kapcsolatunk. A legszörnyűbb azonban az, hogy ha az Ubisoft fő szerverével történik valami (és előbb utóbb garantáltan fog valami történni) mindenki aki éppen az Ubisoft egyik új játékával tölti a szabadidejét a probléma megoldásáig mással kell elfoglalnia magát.
Nem tudom mire jó ez a hülye módszer, de én is csak azt tudom mondani, hogy előbb-utóbb csak rájönnek, hogy ennek semmi értelme... Ha meg nem, természetesen megint mi szívjuk...
amúgy érdekes, bár fogadni mernék, hogy fel lesz törve a játék, csak most nem egy nap, hanem egy hónap alatt bár az az egy hónap is sok bevételt jelent, a kérdés már csak az, hogy az az egy hónap plusz bevétel megéri-e a fejlesztésnél, és licencelésnél?!
2; singleplayer játékal nem lehet játszani net nélkül hmmm
Kicsit elvonatkoztatva engem speciel az lep meg sok játék esetében, hogy sokszor még egy nyavalyás demó sincs, pedig épp azt szeretik a legtöbben, ha sajátmaguk próbálhatják ki az adott játékszoftvert, nem pedig tesztek és egyéb értékelések útján hallanak róla dolgokat.
Mondjuk jobb ha megbarátkoznak ezzel a játékosok és nem fanyalognak, jelenleg ezeknél jobb megoldás nincs. A készítők pedig jobb, ha megerőltetik magukat valami normális alternatíva érdekében...