Intel és Havok: egyesült erővel!Gondolom, magáról a Havokról nem sok mindent kell mondanom, a játékosok zöme találkozhatott már termékeikkel – bár elsősorban a fizikai motor ugrik be e névről mindenkinek -, hiszen több mint 170 címben dolgozik a cég valamely megoldása, csak felsorolás jelleggel ezek közül pár: BioShock, Stranglehold, Halo 2-3, Half-Life 2, TES4: Oblivion, Lost Planet: EC, Harry Potter és a Főnix Rendje. LOTR Online, Test Drive Unlimited, Company of Heroes, Painkiller. Azt viszont talán kevesebben tudják, hogy a Havok platformfüggetlen, moduláris felépítésű eszközkészlete digitális animációkhoz is használható, így olyan mozikban láthattunk az e cuccal létrehozott speciális effekteket, mint a Mátrix, a Trója, a Mennyei királyság, vagy a Charlie és a csokigyár. A cég 1998-ban alakult Dublinban, azóta irodáik megtalálhatók San Franciscóban, San Antonióban, Calcuttában, Stockholmban, Münchenben és Tokióban is.

A kiadott sajtóközlemény amúgy elég tömör és velős: az Intel Corporation és a Havok Inc. megegyezett, hogy előbbi megvásárolja utóbbit, így a Havok szőröstől-bőröstől, no meg fizikástól az Intel tulajdonát fogja képezni, független státuszú leányvállalatként. A bejelentés szerint „a felvásárlás lehetővé teszi a digitális animációval foglalkozók és a játékfejlesztők számára, hogy a digitális média készítésénél kihasználják az Intel piacvezető innovációs és technológiai előnyeit.” Renee J. James, az Intel alelnöke hozzátette: a Havok kulcsszerepet fog betölteni cége vizuális számítástechnikai és grafikus törekvéseiben. James úr azt is megemlítette, hogy a Havok működését ez nem befolyásolja, ugyanúgy dolgozhatnak tovább, fejleszthetik termékeiket, és kiajánlhatják azokat az ipar szereplői számára.

David O’Meara, a Havok vezérigazgatója elmondta, hogy ez a lépés mind a termékek, mind a vásárlók és a cég dolgozói számára is nagy előnyökkel jár, és az Intel technológiai fejlettsége, plusz a vevőköre (ami bizony nem elhanyagolható) segíthet a Havoknak, hogy új piaci szegmenseket érjen el új termékek kifejlesztésével, ami a cég evolúciójának következő fázisa lehet.

Nos, ennyit tudunk egyelőre. Az biztosnak tűnik, hogy mi, játékosok jól fogunk kijönni a dologból, hiszen az Intel kemény pénzeket és komoly technológiát pakol a srácok alá, akik így nyugodtan, gyorsan és hatékonyan dolgozhatnak a fejlesztéseken, és még több vevőhöz juthatnak el. Azt azért jó pár elemző hozzáteszi, ördögi vigyorral az arcán, hogy mind az AMD-ATI, mind az AGEIA (a Physix megoldás és kártya gyártója) most elkezdhet picit izzadni – és valljuk be, ebben is van bizony valami...