- Innentől kezdve az ESRB külön feltünteti, ha egy játékban loot boxok is vannak
- De a szervezet definíciója kiterjed a kártyapakkokra és minden más, véletlenszerű nyereményre is
- Az ESRB reméli, ezzel is tudja segíteni a vásárlás előtti tájékozódást
Újabb fordulópontjához érkezett a loot boxok körül kirobbant vita. A véletlenszerű jutalmakkal kecsegtető mikrotranzakciók pár éve a Star Wars Battlefront 2 körül kirobban botrány kapcsán kerültek a mainstream újságok és a politikusok figyelmébe, azóta pedig már több ország is betiltotta vagy szabályozta őket, mondván, ezek gyakorlatilag szerencsejátékok.
Most pedig a amerikai korhatár besorolásért felelős ESRB is lépett az ügyben, akik szerint pár éve még semmi baj nem volt a loot boxokkal. Hozzáállásukon változtatva most létrehoztak egy új jelzőt, mellyel a véletlenszerű jutalmakat valódi pénzért osztogató játékokat jelölik majd. Ez lett a In-Game Purchases (Includes Random Items), melyet a hivatalos definíció szerint olyan címek kapnak meg, ahol valódi pénzért vagy valódi pénzért vehető játékbeli valutáért olyan extrák vehetők, melyek pontos kiléte nem ismert a játékos előtt a vásárlás pillanatában. Ebbe a kategóriába tartoznak a loot boxok, a kártyacsomagok és minden más, véletlenszerű tárgyakat osztó mechanizmus.
Ezt is, az alkalmazáson belüli vásárlásokkal, a dlc-kkel és minden egyébbel együtt, ami tudatosan a játékok kiherélt kiadására és a játékosok lehúzására szolgál.