A jövőre esedékes Grand Theft Auto V-ben játékosokként három főszereplőt kapunk. Egyikük Michael, a negyvenes éveiben járó bankrabló, akinek sikerült nyélbe ütnie egy remek üzletet az FBI-jal, s így a tanúvédelmi program keretében egy halom pénzzel az ölében élhette az életét -- ám a probléma az, hogy a feleségével utálják egymást, a gyerekeitől eltávolodott, a pénze pedig egyre inkább fogyóban, így újra a bűn útjára lép. A korábbi és új akciói során találkozik Trevorral, aki egy szintén a negyvenes éveiben járó bűnöző, ám ellentétben Michaellel, ő egy drogos, agresszív volt katonai pilóta, akinek esze ágában sincs visszavonulni. Végül pedig a harmadik szereplő a Franklin nevet kapta, aki még csak a huszadik éve körül jár, s készen áll arra, hogy nem éppen legális módon szedje össze jövőjének alapjait -- egy ambiciózus, ügyes gazfickóról van szó, aki napközben egy behajtó cégnél dolgozik.
A Rockstar azt ígéri, hogy minden eddiginél nagyobb játéktér áll majd a rendelkezésünkre, s a három, részben szeparált főszereplőnek köszönhetően az eddigi legjobb történetet és játékmenetet kapjuk. Az, hogy ezúttal három szereplőnk is van, azt jelenti, hogy a játék teljesítése közben váltogatnunk kell majd, így különböző tevékenységekben vehetünk rész. Egyrészt mindegyik karakternek más és más a hobbija, másrészt pedig a játék gerincét képező rablások során is más-más szerepet tölthetünk be -- összetett és bonyolult küldetésekben lesz részünk, amiben párban vagy trióban hajtjuk majd végre a feladatunkat.
Természetesen mindhárom hős rendelkezik a maga kidolgozott történetével, a képességeinket azonban nem csiszolhatunk szerepjátékos elemeken keresztül, illetve a szereplőnk kinézetén sem változtathatunk drasztikusan, vagyis nem lesz kövér vagy nagyon izmos emberünk. Egy előre kitalált szereplőt veszünk majd a kezünkbe, aki ameddig nem őt irányítjuk, éli a saját életét. A váltást egy, a Google Earthöz hasonló módszerrel hajthatjuk végre, amelyek során a kamera nagy totálból mutatja a GTA IV, az RDR és a San Andreas világát együttvéve is nagyobb játszóteret (csak egy város lesz, illetve annak környezete), majd ráközelít a kiválasztott karakterre.
A fejlesztők a játékmenet-elemek egy részét alapjában átírták, javult a fegyveres- és közelharc, illetve a járművek kezelése, valamint több mellékes tevékenységben vehetünk részt -- például felfedezhetjük az óceán fenekét, vagy ejtőernyős ugrásokat hajthatunk végre, esetleg biciklizhetünk. Továbbá visszatér a mobiltelefonos rendszer, s noha lesznek barátaink, ezt az eszközt leginkább csak a mellékküldések (véletlenszerű missziókra is számíthatunk) és a történet szempontjából fontos eseményekkor vesszük majd elő, egyszóval nem fognak folyton hívogatni. Várhatóan ehhez kapcsolódik majd a multiplayer mód is, ezzel kapcsolatban azonban csak később fog részleteket elárulni a csapat.
Érdekesség egyébként, hogy néhány szereplő visszatérhet a korábbi játékokból, de nagyobb karaktereket biztosan nem fogunk látni, hiszen azok egy külön korszakot képviselnek, s együtt nem is léteznek -- a CJ-ről és Tommyról szóló történetek legendákként keringenek a játék világában.
A Rockstar azt ígéri, hogy minden eddiginél nagyobb játéktér áll majd a rendelkezésünkre, s a három, részben szeparált főszereplőnek köszönhetően az eddigi legjobb történetet és játékmenetet kapjuk. Az, hogy ezúttal három szereplőnk is van, azt jelenti, hogy a játék teljesítése közben váltogatnunk kell majd, így különböző tevékenységekben vehetünk rész. Egyrészt mindegyik karakternek más és más a hobbija, másrészt pedig a játék gerincét képező rablások során is más-más szerepet tölthetünk be -- összetett és bonyolult küldetésekben lesz részünk, amiben párban vagy trióban hajtjuk majd végre a feladatunkat.
Természetesen mindhárom hős rendelkezik a maga kidolgozott történetével, a képességeinket azonban nem csiszolhatunk szerepjátékos elemeken keresztül, illetve a szereplőnk kinézetén sem változtathatunk drasztikusan, vagyis nem lesz kövér vagy nagyon izmos emberünk. Egy előre kitalált szereplőt veszünk majd a kezünkbe, aki ameddig nem őt irányítjuk, éli a saját életét. A váltást egy, a Google Earthöz hasonló módszerrel hajthatjuk végre, amelyek során a kamera nagy totálból mutatja a GTA IV, az RDR és a San Andreas világát együttvéve is nagyobb játszóteret (csak egy város lesz, illetve annak környezete), majd ráközelít a kiválasztott karakterre.
A fejlesztők a játékmenet-elemek egy részét alapjában átírták, javult a fegyveres- és közelharc, illetve a járművek kezelése, valamint több mellékes tevékenységben vehetünk részt -- például felfedezhetjük az óceán fenekét, vagy ejtőernyős ugrásokat hajthatunk végre, esetleg biciklizhetünk. Továbbá visszatér a mobiltelefonos rendszer, s noha lesznek barátaink, ezt az eszközt leginkább csak a mellékküldések (véletlenszerű missziókra is számíthatunk) és a történet szempontjából fontos eseményekkor vesszük majd elő, egyszóval nem fognak folyton hívogatni. Várhatóan ehhez kapcsolódik majd a multiplayer mód is, ezzel kapcsolatban azonban csak később fog részleteket elárulni a csapat.
Érdekesség egyébként, hogy néhány szereplő visszatérhet a korábbi játékokból, de nagyobb karaktereket biztosan nem fogunk látni, hiszen azok egy külön korszakot képviselnek, s együtt nem is léteznek -- a CJ-ről és Tommyról szóló történetek legendákként keringenek a játék világában.
2: NEKEM nem volt elég a gtaIV-ben a bejárható terület mert nem lehetett rendesen repülni olyan pici volt...ezért nem is raktak bele a heliken kívül mást!
Miért jó nektek ha egy olyan világban vagytok amit az első alkalommal megismeritek? Nekem az a jó ami több hónap,év múlva is tud újat mutatni...na ez ilyen lesz!
Csak egyszer ígérnék azt, hogy végre kapunk egy új, változatos helyszínt, és ne mindig azzal kezdenék, hogy ez aztán még nagyobb lesz, mint a korábbi. Kérdem én, minek? Tisztára mint az Elder Scrolls sorozat. Most komolyan van olyan, akinek nem volt elég az a méret, ami a korábbi játékokban volt?