A No Man's Sky először a 2013-as VGX-en ejtette padlóra a publikum állát, majd az idei E3 Sony sajtókonferenciáján sokkolta a közönséget. A brit Hello Games alkotása olyannyira ambiciózus játék, amilyen kevés akad: az alkotók egy véletlenszerűen legenerált univerzumot adnak a játékosok kezébe, akik saját űrhajóikkal fedezhetik fel a végtelen világegyetem megannyi bolygóját, és a rajtuk élő növényeket, állatokat. A No Man's Sky nem csak szép, hanem egyenesen mesés, és ha eddig kérdéses volt számodra, hogyan tud egy alig pár főből álló független stúdió eljutni oda, hogy ekkora fába vágja a fejszéjét, akkor a lenti videó meggyőz majd a kreativitás és az akarat mindenkori diadaláról.
A sosem látott játékmenet-jelenetekkel tarkított, több mint hét perc hosszúságú kisfilm a Sony támogatásával jött létre, és a Hello Gamest vezető Sean Murray beszél benne a No Man's Sky megszüketéséről. Murray szerint a játék egy gyermekkori álom megvalósulása: a gyerekek is mindig saját űrhajót akarnak, amivel felfedezhetik az univerzum csodáit, ez a program pedig lehetőséget nyújt az amúgy elérhetetlen élmény átélésére.
Sean szerint jóval a Joe Danger-játékok előtt megszületett a No Man's Sky koncepciója, de a játék elkészüléséhez kellett egy kis bemelegítés, ezért ismerhettük meg a mindig vidám motoros kaszkadőr kalandjait -- melyek egyébként sokkal nagyobb sikert arattak, mint az a Hello Games gondolta volna. A No Man's Sky első prototípusát még fű alatt kezdte fejleszteni négy beavatott tag, a teljes team pedig csak akkor ismerte meg a programot, amikor már kellően sokkoló volt ahhoz, hogy mindenkit meggyőzzön az ötlet.
A játék legfontosabb eleme egyébként Sean véleménye szerint nem a mögötte álló, forradalminak nevezhető technológia, hanem az a tény, hogy a No Man's Sky igazi tudományos fikcó, ami hihető képet fest a sci-fire éhes játékosok számára. Murrayék gyerekként rengeteg klasszikus sci-fit olvastak, és sosem dőltek be az akcióba forduló műfaj új generációs csapdáinak.