A Microsoft a Smart Match után most részletezte a hírnévrendszerét is, ami segít majd abban, hogy olyan játékosokkal találkozzunk össze az online küzdelmeink során, akikkel öröm játszani. Ez az Xbox One új algoritmusa, ami a közösségi visszajelzések függvényében igyekszik rangsorolni a játékosokat, hogy a matchmaking könnyebben találjon rá az ideális partnerre.

A három kategória a következő: a zöld szín jelöli a jó játékosokat, ezt követi a sárga, amiben még fejlődésre van szüksége az illetőnek, és végül a legrosszabb a piros, mely egyet jelent azzal, hogy azt a játékost érdemes elkerülni. Ezeket a jelöléseket a játékos a saját cselekedeteivel érdemli ki, a rendszer pedig mindezt a beérkezett értékeléseken, vagy éppen blokkolásokon és némításokon keresztül értelmezi. Magyarul, aki sok negatív visszhangot vált ki jelenlétével, az előbb a sárga, majd többszöri rosszalkodás után a végső piros szekcióban találja majd magát.

Az algoritmus figyeli, hogy kitől és milyen gyakorisággal jönnek a visszajelzések, ezzel kerülve el azt, ha pár rosszakaró kísérli meg lerontani egy becsületes játékos hírnevét, illetve azt is számításba vette a Microsoft, hogy biztosan lesznek olyanok, akik csak úgy kipécéznek valakit és leszavazzák -- az ő értékelésük jóval kevesebbet nyom majd a latba, mint aki valóban játszott is az illetővel. Minden szavazatnak, visszajelzésnek tehát megvan a súlya, így még akkor sem kell tartanunk a zöld státuszunk elvesztésétől, ha havonta becsúszik néhány negatívum, ezek ugyanis nem fognak drasztikusan változtatni a hírnevünkön.

A Microsoftnak egyébként nem célja az, hogy minden nagyszájú Xbox One játékost a piros mezőbe toljon, hiszen szeretnék, ha a közösség tagjaival mindenki jól szórakozhatna, így ha már fennáll a veszélye a végső leminősítésnek, több üzenetet is küldenek az illetőnek, hogy próbáljon meg javítani a viselkedésén. Nyilván jó magaviselettel vissza lehet kerülni a sárga és a zöld kategóriába.

xbox-one-alt2.jpg