A Maia egy sci-fi menedzserjáték, amiben egy újonann felfedezett planéta első lakóinak életét kell megszerveznünk, beleértve ebbe a kolonizálás feladatait, a kutatást és a mindennapi szükségletek biztosítását. Hasonló alkotás ezer és egy van az indie-szférában -- de nem sok olyan akad, ami egymillió dollárt képes hozni a konyhára, és még kevesebb olyan, amelynek még csak késznek sem kell lennie mindehhez.

A Maia azonban kivételes példány, ugyanis Simon Roth fejlesztő már egymillió zöldhasút szakított a Steam Early Access programjában elérhető stratégiai játékból. Durva? Ez még semmi! A Maia eredetileg Kickstarter-projektből nőtte ki magát valódi fejlesztéssé, majd a Steam Greenlighton került be a Valve áruházának kínálatába, szóval Rothnak egy fillér nem sok, annyit sem kellett költenie a saját pénzéből ahhoz, hogy milliomos váljon belőle (bár azért bizonyára mégis költött valamennyit).

Simon egyébként jó helyre teszi a pénzt: egy Machine Studios nevű csapatot szeretne összehozni magának, több amatőr fejlesztőnek adva így munkát, és elszórni egy centet sem szeretne a begyűlt vagyonból.

A Maia sikere nemcsak izgalmas, de kicsit aggasztó is: a jelenleg 0.43-as alfaváltozatnál járó (a Steam felhaszálói szerint kissé karcsú tartalommal felvértezett), 23 eurót kóstáló program, bár valószínűleg el fog készülni egy nap, remek példája a fizetős alfa- és bétatesztek új generációs trendjének, melyet látva már nehéz morogni azért, ha egy kiadó félkészen adja ki a saját termékeit.

Maia