A várva várt Indiana Jones and the Great Circle a játékot fejlesztő MachineGames munkásságának nyomán szintén FPS nézetet fog használni (némi TPS-es beütéssel), akárcsak a Wolfenstein-sorozat, azonban a stúdió hűen szerette volna ábrázolni a népszerű ostorcsattogtató régész harcstílusát, ezért a stuff korántsem egy sima, agyatlan lövölde lesz. Ugyan ez a metodika remekül passzol William „B.J.” Blazkowicz féktelen náciirtásához, Dr. Jones azért egy jóval visszafogottabb, ha lehet ezt mondani kulturáltabb hős, aki ritkán fog lőfegyvert a kezében (ha mégis, akkor az általában egy-egy halhatatlan történelmi pillanatot eredményez), sokszor inkább ostorával, vagy furfangos leleményességével győzi le az ellenfeleit. A játékot rendező Jens Andersson szerint egy Indiana Jones game épp ezért „sosem lehet lövölde”, szóval ők elsősorban a közelharcra koncentráltak a fejlesztés során.

A csapat igazi klasszikusokból inspirálódott, többek közt a 2004-es The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay-ből, valamint a 2007-es The Darknessből, jól lehet, ennek a két címnek az elkészítésében annak idején több MachineGamesnél dolgozó alkalmazott is részt vett. Az az ötlet is innen ered, hogy a The Great Circle egyszerre használ majd külső és belső nézetet, valamint, hogy a játékmenetbe felfedezős elemeket szőttek.

Az előbbi címben ugye a főhős agresszív, erőszakos jelleméből adódóan a közelharci rendszeren volt a hangsúly, és Dr. Jones is kidolgozott mozgásrepertoárral rendelkezik majd (kitérés, hárítás, ellentámadás, stb.), noha nyilván nem lesz annyira vérengzős, mint Vin Diesel Riddickje. Továbbá lehetőség lesz a bunyók közben felkapni bizonyos tárgyakat, amikkel aztán fejbe kólinthatjuk a gonosztevőket – ezek közé tartoznak a serpenyők, edények, kalapácsok, bendzsók, és így el is érkeztünk az Indiana Jones-filmek humoros rögtönzéseihez. Természetesen az ikonikus ostornak is fontos szerep jut, amit egy külön gombbal lehet használni, többek közt az ellenségeinket is el tudjuk majd vele gáncsolni.

A kalapos régészprofesszor a filmekben nemegyszer öltött álruhát is annak érdekében, hogy elvegyüljön a rosszarcúak közt, így a The Great Circle-ben is lesznek majd efféle maskarák, melyeknek segítségével olyan helyekre is bejuthatunk majd, ahová egyébként nem engednék be a főhőst. Néhány pálya nyitottabb is lesz a többinél, opcionális felfedeznivalókkal.

Az Indiana Jones and the Great Circle 2024. december 9-én érkezik PC-re és Xbox Series X/S-re, a PS5-ös verzióra pedig jövő tavasszal számíthatnak a játékosok.