John Carmackot és az id Software-t szerintem senkinek sem kell bemutatnom, hiszen ez a programozózseni felelős a játéktörténelem egyik fontos mérföld kövért, a Wolfenstein 3D-ért, de az ő kézjegyét őrzi még a Doom- és a Quake-sorozat is. A fejlesztők jelenleg az előbbi két széria folytatásain dolgoznak, de e mellett egy új játék fejlesztésébe is belekezdtek.
A Rage névre keresztelt projekt a közeli jövő posztapokaliptikus világában zajlik, ahol keményen meg kell küzdeni a túlélésért. Főhősünkkel ugyan sikeresen átvészeltük a meteorbecsapódást egy hibernációs tartályban, ám mikor felébredtünk, kiderült, hogy a vártnál többen élték túl a becsapódást. A banditák és mutánsok társasága már megépítette a maguk társadalmát, amiben semmilyen törvény sincs, így gyakorlatilag szabadon zaklathatják a békés telepeseket. A kalandjaink során autóversenyekben veszünk majd részt és segítünk a földműveseknek is, de a főküldetésünk az lesz, hogy megbuktassuk az Authority néven ismert szervezetet.
Be kell, hogy lássuk, a történet nem Oscar-esélyes, de nem is ezen van a hangsúly, hanem az új technológián, ugyanis Carmack és a csapata egy vadonatúj grafikusmotort írt a játékhoz. Az id tech 5 különlegessége, hogy hatalmas -- egész pályákat lefedni képes -- textúrák kezelésére szakosodott, de egy kiváló fizikai motort is magába foglal, valamint szebbnél szebb grafikai effektek megjelenítésére is képes.
A Gametrailers TV legutóbbi adásában az id vezérigazgatója, Todd Hollenshead azt nyilatkozta, hogy a játék idén már biztosan nem fog megjelenni, így sajnos tovább kell várnunk a cég üdvöskéjére.
A Rage névre keresztelt projekt a közeli jövő posztapokaliptikus világában zajlik, ahol keményen meg kell küzdeni a túlélésért. Főhősünkkel ugyan sikeresen átvészeltük a meteorbecsapódást egy hibernációs tartályban, ám mikor felébredtünk, kiderült, hogy a vártnál többen élték túl a becsapódást. A banditák és mutánsok társasága már megépítette a maguk társadalmát, amiben semmilyen törvény sincs, így gyakorlatilag szabadon zaklathatják a békés telepeseket. A kalandjaink során autóversenyekben veszünk majd részt és segítünk a földműveseknek is, de a főküldetésünk az lesz, hogy megbuktassuk az Authority néven ismert szervezetet.
Be kell, hogy lássuk, a történet nem Oscar-esélyes, de nem is ezen van a hangsúly, hanem az új technológián, ugyanis Carmack és a csapata egy vadonatúj grafikusmotort írt a játékhoz. Az id tech 5 különlegessége, hogy hatalmas -- egész pályákat lefedni képes -- textúrák kezelésére szakosodott, de egy kiváló fizikai motort is magába foglal, valamint szebbnél szebb grafikai effektek megjelenítésére is képes.
A Gametrailers TV legutóbbi adásában az id vezérigazgatója, Todd Hollenshead azt nyilatkozta, hogy a játék idén már biztosan nem fog megjelenni, így sajnos tovább kell várnunk a cég üdvöskéjére.
A MegaTexture nem volt az id Tech 4 motor része, csak a motor használta a technológiát a QW-ban. Ott még gyerekcipőben járt, 32768×32768 pixeles (1024 megapixel) textúrákat használt, elég nagy memóriaigénnyel. Az igazi nagy dobás az id Tech 5-ban lesz, ennek már valóban integrált részét képezi a MegaTexture, 128000x1280000 pixel méretű "lapok" lesznek, és valamivel fejlettebb lesz a technológia is. Az igazi áttörés az id Tech 6-ban lesz, ahol már megjelenik a Sparse Voxel Octree eljárás is, bár John Olick, aki ezt kitalálta, azt mondta, hogy igazából az id Tech 7-ben fog kiteljesedni az egész. Szóval unokáink is látni fogják...
A MegaTexture nem volt az id Tech 4 motor része, csak a motor használta a technológiát a QW-ban. Ott még gyerekcipőben járt, 32768×32768 pixeles (1024 megapixel) textúrákat használt, elég nagy memóriaigénnyel. Az igazi nagy dobás az id Tech 5-ban lesz, ennek már valóban integrált részét képezi a MegaTexture, 128000x1280000 pixel méretű "lapok" lesznek, és valamivel fejlettebb lesz a technológia is. Az igazi áttörés az id Tech 6-ban lesz, ahol már megjelenik a Sparse Voxel Octree eljárás is, bár John Olick, aki ezt kitalálta, azt mondta, hogy igazából az id Tech 7-ben fog kiteljesedni az egész. Szóval unokáink is látni fogják...
Azért én mégis bízom benne, hogy az év végére meglepetéssel rukkolnak elő!
(Bárcsak így lenne)
Azért én mégis bízom benne, hogy az év végére meglepetéssel rukkolnak elő!
(Bárcsak így lenne)