- A Horizon: Zero Dawn kooperatív játéknak készült
- Ez játék többi funkciójának rovására ment volna
A Horizon: Zero Dawn a tavalyi év egyik legjobban sikerült játéka, aki játszott vele, minden bizonnyal sokáig emlékezni fog Aloy kalandjaira. A kiegészítő sem kelti azt az érzetet, hogy kivágott tartalom álcája mögé bújva kutakodnak a zsebeinkben, tehát panaszra sincs okunk – és ami a legjobb, mind a kiadó, mind a Guerilla Games hosszú távra tervez a sorozattal. Hogy milyen irányba viszik tovább, még meglátjuk, de talán meggondolandó lenne az a funkció, amit eredetileg ugyan terveztek, ám mégsem került a játékba.
A Horizon: Zero Dawn korai prototípusai kifejezetten két játékossal készültek, árulta el a játék direktora, Mathijs de Jonge egy interjúban. Ám ha ehhez tartani is akarták volna magukat, akkor a játék mintegy felére csökkent volna, mind méretében, mind funkcióiban. Ezt azonban egy akkor még csak szépreményű sorozat első felvonásában nem engedhették meg maguknak, így a váltás mellett döntöttek.
Hogy ez jót tett-e a játéknak vagy sem, annak megítélését rátok bízzuk, de örülnétek ha a folytatás kooperatív módot is kapna?
De ne menjünk el az mellet sem, hogy a játékot kevesebb mint 50 millióból kb 20 ember készítette, és csaknem 3x hozta vissza a befektetett pénzt. Mind játékidőben, mind kinézetben, tartalomban én AAA kategóriának sorolnám. (Legalábbis a vele egy időben megjelent Andromédával szemben itt a karakterek legalább tudtak beszélni, anélkül hogy szétfolyt volna az arcuk. )
Míg a legtöbb kiadó aki AAA kategóriás játékot készít sok 100 alkalmazottal picsog a játékkészítés költségein. Lootboxot pakolnak bele meg játék árát akarják növelni, és így is alig érik el a befektetői kívánalmakat megtérülés tekintetében.
Én megértem hogy a játék készítés a profitról szól, de lehet rájuk férne egy strukturális átgondolás, hogy lehet valamit olcsóbban előállítani. Lehet több programozó kellene egy játékgyártó cégbe mint marketinges + statisztikus akik kiszámolják a szükséges Hype vonat méreteit? Ezt rájuk bíznám.