A Horizon: Zero Dawn egy hatalmas játék lesz, rengeteg tartalommal megtömve. Egy ilyen tartalmas játék mellé egy ehhez méltó, aprólékosan kidolgozott világ is dukál, szerencsére ezt is megkapjuk a fejlesztőktől. Az új előzetesben a játék művészeti rendezője, Jan-Bart van Beek és Hermen Hulst (ügyvezető igazgató) beszél a csapatuk által teremtett világról és annak megalkotásáról.
A Killzone után ez egy egészen más, ismeretlen terep a Guerrilla Games embereinek, de egyelőre úgy tűnik, hogy jól veszik az akadályokat. A nappal-éjszaka ciklus, a dinamikus időjárás, és a változatos terepek is arról gondoskodnak, hogy ne fulladjon idő előt unalomba ez az RPG elemekkel tűzdelt, de akcióban gazdag nyitott világú kaland.
A területek nem csak eltérő előnyös és hátrányos körülményeket és különböző hangulati elemeket, de különféle (terephez igazodó tulajdonságokkal bíró) gépeket is tartogatnak majd a játékosoknak. Változatos helyekből pedig lesz bőven: járhatunk a sivatagban, bolyonghatunk a dzsungelben, fagyoskodhatunk a hegyek gyönyörű látványával kecsegtető havas területeken, vagy ősi romok titkait fedhetjük fel.