Ugyan nálunk csak március 1-jén jelenik meg a Horizon: Zero Dawn – amivel a Sony-nak igazán nagy tervei vannak –, az Egyesült Államokban már február 28-tól elmerülhetnek a játékosok Aloy kalandjaiban. A megjelenés apropóján pedig megérkezett a launch trailer, ami egy törzsi tánc keretében és némi falfestménnyel felturbózva mutatja be a főhősnőt és a robotokkal tarkított világot. Igazán hatásos, azt meg kell hagyni.
Horizon: Zero Dawn – Egy legendáról mesél a launch trailer
Hamarosan megjelenik a Sony következő üdvöskéje, a Horizon: Zero Dawn, és egy hatásos launch trailerrel még megpróbálják meggyőzni a kétkedőket.
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Kapcsolódó információk
Horizon: Zero Dawn megjelenés:
2020. augusztus 07.
Horizon: Zero Dawn gépigény:
még nem ismert
A végeredmény leginkbb a fejlesztőkön múlik, meg hogy mennyi kompromisszumot kötnek a játékon. A határokat könnyű elérni.
Vincze értelmesen érvel, csak a többieknek más az álláspontja a dologgal kapcsolatban. Kicsit tényleg agresszív volt a stílusa, de kb mindenki képes az lenni, ha másokkal nem értik meg egymást az emberek. A véleményem az, hogy folytassátok ezt, mert érdekel a téma.
Amikor azt írtam, hogy teknológia közöt nincs különbség ,arra gondoltam, hogy dacára a grafikai beálításoknak multiplatform esetén ugyan az az engine fut minden platformon. Az összes digital foundry összehasonlítás a konzolverziókkal, pc-s max beállítás és legnagyobb felbontás mellett történik. A konzol változatok a mostani generációbban átlagosan a pc-s közepes/magas beállításoknak felelnek meg. Vagy 1080p-ben 30 fps-el, vagy 900p-ben 60fps-el. Ez valóban kompromisszum, de Itt már jogos kérdés lehet, hogy hányan játszanak minden új játékot max-on 4k-ban? Megkockáztatom, nem ez az általános.
A multiplatformnál a pc előnye szerintem minimális, a hardver különbségeket nézve. Nem hinném, hogy csak a konzol fogja vissza a fejlődést. A játékokat úgy írják meg pc-re, hogy az jól fusson közepes erősségű gépen-n és elinduljon régebbi komponensen is - akár 5-6 hardveren.
Ez csak feltételezés, de én azt gondolom, hogy talán pont a nyiltsága miatt nem lehet célirányosan baromi jó engine-t írni. Elég irónikus lenne, ha az lenne a hátránya, ami az előnye is. A crysis akkoriban nagyon jól skálázható volt pl, sok gépen játszható volt, de max beállítások mellett évekkel később is megfingatta a gépeket. A hl2 gyönyörű volt, de nagyon alacsony gépigény mellett is elindult. Vajon ennyire jól optimalizálták, vagy ennél sokkal több is belefért volna? Ma már a multiplatformok szinte ugyan úgy néznek ki! Kap egy jobb élsimítást, draw distance, meg frame rate… A hardver különbségből én olyasmit várnék mint a skyrim összes moddal, vagy a gta szintén modokkal. Ez viszont user content, baromi jó, csak rajongók csinálják. Ha a fejlesztőkön múlna, ott is csak élesebb kép és nagyobb képfrissítés lenne.
Valószínű ebből, már nem lesz semmi. Itt pár eltérő álláspont találkozott, de ha nincs válasz akkor ennyi ;)
A végeredmény leginkbb a fejlesztőkön múlik, meg hogy mennyi kompromisszumot kötnek a játékon. A határokat könnyű elérni.
Vincze értelmesen érvel, csak a többieknek más az álláspontja a dologgal kapcsolatban. Kicsit tényleg agresszív volt a stílusa, de kb mindenki képes az lenni, ha másokkal nem értik meg egymást az emberek. A véleményem az, hogy folytassátok ezt, mert érdekel a téma.
Nekem úgy tűnik, csak azt fogadod el, hogy a játék kötött hardverhez képest kiemelkedő. Azt tagadod, hogy platformfüggetlenül - amivel többek közt szembemész a digitalfoundry elemzéssel is, ahol is ez bebizonyosodott. Helyette inkább a nyílt harver lehetőségeivel jössz, ami hasonló teknológia nélkül csak egy elmélet. Tehát egy lehetőséggel degradálod a játék egyik erősségét! Ezért is gondollak elfogultnak…
Ezeket nem én találom ki! Írod is: “. Az, hogy ez a program a rendelkezésre álló (két előre meghatározott) hardwareből többet hoz ki mint mások dícséretes... De nem nevezném technikai csodának. Mert nagyon könnyű erősebb hardwaret találni ami sokkal jobbra lenne képes akár ugyanezzel a programmal is. Ezért nem kellene "elájulni" tőle (mint anno az Uncharted esetén is furának éreztem mindig), és ezért neveztem félszemű királynak.”
Ha a magyorós csokival CSAK a milka rendelkezik, nem von le az érdemeiből semmit, hogy más csokoládéba mennyi mogyoró férNE… Pláne egy olyan ember szájából, aki utálja a milkát ;)
És most szólok, ha nyílt hardver kontra zárt közötti asszociációval jönnél, miszerint más csokoládékba bármit tehetünk a milkába meg csak mogyorót, akkor sem értettél meg, csak a mondandóm egyik felét. A zárt hardver ugyanis visszafogja a nyíltat, így a milka határozza meg, hogy mi kerülhet más csokikba. A lényeg, hogy az új egzotikus ízek a milkánál vannak, és ezen nem változtat, hogy a korábbi pl mazsolás milkából, több mazsola fér más csokikba. - nyílt hardver előnye: Azonos teknológia esetén, nagyobb felbontás, jobb teljesítmény. Sosem tagadtam, csak kezeljük helyén a dolgokat. Ne tulajdonítsunk neki többet, mint ami!
Esküszöm, hogy ha CSAK annyit írtatok volna ellenvetésnek, hogy a játék nem natív 4k-ban fut, nagyokat bólogatok. Ebben az egyben egyetértek, de itt sem a felbontás a gondom, hanem hogy nem azt írják, hogy upscaled 4k. - Mert ez így a fogyasztók megtévesztése.
Részemről befejeztem a dolgot, örülhettek...
Ha elolvasod a 38-as összefoglalót, meg a többi kommentet, akkor láthatod hogy nem magyarázatot várok - nincs is rajta mit; hanem vagy cáfolatot, vagy egyetértést.
De mind1 most már. Tényleg hagyhatjuk…
A teknológiai bravúr a fejlesztés során pc-n történik, ám végül konzolon válik elérhetővé. Így érthető?